Citat:
Ursprungligen postat av
matadormix
Jag håller med i att man inte ska straffas för att man har spelare i landslaget, men nu verkar Häcken och övriga klubbar ha accepterat att det kan bli så här i år vilket gör det ännu fulare av dem att klaga nu. Utöver det så är det här en väldigt speciell säsong och då får man kompromissa lite, bland annat men den här typen av frågor. Ser fram emot hur Häcken reagerar när de inser att det inte kommer bli helt rättvist när man börjar släppa på publik igen... Några lag får spela fler matcher mer publik än andra!?!
Det är inte Djurgårdens fel att det inte finns något datum att flytta matchen till. Häcken får gärna kommunicera ut det samtidigt som de skrivit på att de accepterat att sånt här kan ske i år, så får du fortsätta tro att Djurgården får ta den moraliska smällen.
Du har som sagt en poäng, men jag tycker att häcken har motiverat sitt agerande bra på sin hemsida. För det första visste de inte att fem (!) startspelare skulle vara aktuella, för det andra så hade de redan invändningar, för det tredje så har de kommit med förslag på lösningar. Hade DIF varit sportsliga gentlemän här så hade de försökt ordna detta, men det gör de inte. För att de är osportsliga fegisar. Jag är helt övertygad om att skuggan skulle falla på DIF om häcken behåller sina spelare.
Citat:
Ursprungligen postat av
Geigerzehler
Haha vilket jävla trams. Som att MFF hade gått med på att flytta matchen. Häcken hade defintivt inte gjort det om situationen vore den motsatta. Dessutom jämnar sådant här nästan alltid ut sig i längden. Förra gången djurgården mötte Häcken borta hade DIF väl typ sex spelare i startelvan borta plus vissa på bänken. Kevin Walker fick lira vänsterback liksom. Och Johan Andersson som spelat totalt kanske tre matcher för DIF fick spela högerback. Innan även han skadades och Haris fick kliva ner som hb i andra halvlek.
Det finns inte ett lag i allsvenskan som hade gått med på att flytta matchen av den anledningen med så kort varsel. Att ens låtsas som det känns bara oseriöst.
Det är möjligt att MFF hade agerat likadant som Häcken, men det hade jag som supporter _aldrig_ stått bakom och jag hade försökt få klubben att ändra sitt beslut.
Det ÄR ju fett osportsligt att vägra försöka hitta en lösning när en motståndare har fått fem spelare frånvarande på grund av landslagsspel. Det är ju häpnadsväckande uselt av DIF ju mer jag tänker på det.
Nu verkar ju karma komma direkt och DIF får ändå boka om en match på grund av Heifs coronakaos. I normala fall hade jag tyckt att det är fel att flytta den matchen, men nu kan ni fan gott ha det.