Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Vi ser att antal nya ökar kraftigt i Spanien och Frankrike. Många svenska har semestrat i Spanien eller Frankrike och kom tillbaka till Sverige utan någon som helst kontroll. De testades inte om de har covid eller ej. Detta i kombination med att man har öppnat skolorna kan intensifiera smittningstakten. Detta i sin tur kan leda till att dödligheten också kommer att öka.
Att man är mer försiktig handlar inte om att man är ensam eller ej. Det handlar om att visa respekt mot ett virus som man inte vet särskilt mycket om. Att säga att människor som är oroliga för viruset är olyckliga betyder bara att man inte tar viruset på allvar.
Är inte säker på att du förstår mitt inlägg helt korrekt.
Det jag hänger upp mig på är de personer som hela tiden gör sitt yttersta för att förstora detta.
Är du äldre (väldigt gammal), multisjuk och allmänt skör finns anledning till oro. Likaså om du är extremt fet.
Tillhör du inte dessa kategorier finns ingen större anledning till rädsla.
Nu misstänker jag att merparten av de som skriver på FB i denna tråd inte tillhör ovanstående...
Om man ser till hur viruset slagit mot världen finns ett ganska tydligt mönster av att antalet döda stiger ganska omgående för att relativt snabbt plana ut.
De som avlider är ovan nämnda riskgrupper.
Hysterin som allt skapar är bra mycket värre och kommer få betydligt mer långtgående följer än att personer lämnar jordelivet lite tidigare.
Vi ser också nu ett paradigmskifte där man inte längre talar om att rädda människoliv till varje pris vilket innebär att världen trots allt börjar komma till sans.