2020-08-28, 19:56
  #4321
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Haha, vilket skämt. Driver du med oss eller? 17-åringarna hade inte fått fängelse. 18-åringen knappt fängelse och enorma rabatter på straffet. 21-åringen hade fått längst straff men man hade säkerligen gjort det tidsbestämt med viss rabatt för "stackarens" ålder. Det hade varit ENORMA skillnader. Såna straff utdöms inte till unga personer i Sverige, glöm det du.

Redan svarat dig. Om man fyllt 21 får man ingen straffrabatt.

Läs också på lite vad som sker i realiteten med de som är yngre i Danmark.
Citera
2020-08-28, 19:57
  #4322
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Teknikaliteter? Har du läst något om fallet? De skulle inte ha friats i Sverige med den bevisning som fanns. Skärp dig.

Våran slappa polis hade aldrig hittat dom här bevisen Danmark är bättre på allt
Citera
2020-08-28, 19:58
  #4323
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Skillnaden mellan Danmark och Sverige framgår redan av den första instansens dom. Inte underlättar det för dem att de först log och skrattade, för att sedan efter domen hånat domstolen och berättat vad de förtjänade för straff. Tala om att skita i eget bo

Ja, det finns ingen tvekan om att de förtjänar de straff de fick. Nu kan de skratta i 20 år, för sig själva...
Citera
2020-08-28, 19:59
  #4324
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Våran slappa polis hade aldrig hittat dom här bevisen Danmark är bättre på allt

Ja, utom att spela fotboll och sköta statsfinanserna.
Citera
2020-08-28, 19:59
  #4325
Medlem
Efter avtjänat straff borde ända kostnaden vara en enkel flygbiljett hem till skitlandet de kom ifrån.
Citera
2020-08-28, 19:59
  #4326
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Teknikaliteter? Har du läst något om fallet? De skulle inte ha friats i Sverige med den bevisning som fanns. Skärp dig.

Alla kriminella drägg blir friade i Sverige eller så rymmer dom och fixar ny identitet. Kanske inte alla, men hur jobbigt är det att sitta av 2år för mord. Sen bli friad och snabbt tillbaka mot brottsligheten.
Citera
2020-08-28, 20:02
  #4327
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Alla kriminella drägg blir friade i Sverige eller så rymmer dom och fixar ny identitet. Kanske inte alla, men hur jobbigt är det att sitta av 2år för mord. Sen bli friad och snabbt tillbaka mot brottsligheten.

Javisst. Så är det förstås.

Och de som sitter på anstalterna runt om i landet nu är bara folk som gått fel, och trodde de var på Best Western. Det har jag också läst i Fria Tider, så då är det ju så. Tack för att du kom upp ur din grop och upplyste mig.
Citera
2020-08-28, 20:03
  #4328
Avslutad
Ser mörkt ut för dom. Börjar allt mer likna Trump sekten i USA.

Kanske dags att flytta till paradislandet Danmark för deras del.
Citera
2020-08-28, 20:06
  #4329
Avslutad
Helt enig med dig. Tyvärr är det sant att det går mot helt nya tider. Även om jag skulle vilja säga att en del länder/regioner klarar det mycket bättre.

I Sverige har det gått åt skogen då man inte har sett detta. Organiserade äldre gubbar är bättre än 10 koksade somalier.
Citera
2020-08-28, 20:07
  #4330
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Vad har Storbritannien lyckats klara upp? Där sitter det mer livstids fångar än Tyskland, Italien och Frankrike sammanlagt. Har du varit i London någon gång. Hårda straff kommer ej vända trenden i Sverige.

Danmark kommer med en politiskt dom för visa Sverige hur pass ”hårda” dom är. Alla som vet något om Danmark vet hur mycket som sker det i det dolda.

Om vi också får en öppen knarkförsäljning och öppet prostituerade kanske det går ner här också?

Hårda straff håller dom kriminella borta från samhället.
Citera
2020-08-28, 20:10
  #4331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Är det ingen som lider med grabbarna, både GM och offren. Det är jävligt tragiskt alltihop och dessa var väl landsmän tillråga på allt?
Varför ska man lida med grabbarna både GM och offer var/är väl inte till någon nytta i samhället. Parasiter allihop.
Citera
2020-08-28, 20:11
  #4332
Medlem
Timeouts avatar
Jag har en dansk flagga, funderar på att hissa den

Har inte läst tråden och att plöja den nu känns lite mycket.
Kan någon vänlig själ svara på mina frågor.
Vilka länder kommer dom dömda ifrån och är alla svenska medborgare?

Vad heter dom två yngre?
Varför går dom ut med namnet på dom äldre men inte dom yngre som fick 20 år var?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in