2020-08-28, 19:36
  #4309
Avstängd
Bajsmohammeds avatar
Köpte röde pölser och korvbröd och rostad lök . Tack Danmark
Citera
2020-08-28, 19:39
  #4310
Medlem
megacoolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmohammed
Köpte röde pölser och korvbröd och rostad lök . Tack Danmark

Och jag köpte Carlsberg. Tack Danmark!
Citera
2020-08-28, 19:42
  #4311
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Det är Danmark som gäller nästa semester. Ska fan betala tillbaka lite pengar till ett land som står upp för rättvisa och ordentliga straff.

Om du kan den svenska straffskalan så kan du konstatera: det blev ingen skillnad mellan Danmark och Sverige i det här fallet. Eventuellt med undantag för de två som var <18år, men det vet vi ju inte förr än straffet fastställts, och beroende på vad svaret blir när de yngre ansöker om villkorlig frigivning efter 4 år.

Så, betala du till Danmark, men du hade måst betala lika mycket till Sverige om de dömts här, då straffen blivit desamma.
Citera
2020-08-28, 19:47
  #4312
Avslutad
Fantastiska straff som dom fick! I Sverige hade det varit saft och bullar, socialtjänst och vårdhem i ett par år innan det fortsatt med mer gängkriminalitet och fler mycket grova och vidriga brott. Livstids fängelse för tre personer och 20 år för resten är riktigt bra straff det.

I Sverige hade 17-åringarna inte fått fängelse alls, 18-åringen hade fått en oerhörd straffrabatt och kanske inte fängelse han heller. 21-åringen hade fått ett lägre tidsbegränsat straff med straffrabatt på grund av "låg ålder". Danmark vet vad man gör och ligger långt före Sverige som alla vi med förståndet i behåll vet sedan länge.

Frågan är om dom gängkriminella mördarna i det här fallet ens tänkte sig för? Jag tror inte det. Man tänkte nog inte på att man åkte till Danmark och vad skillnaden i straffen är. Riktigt kul att se att patrasket gick rakt in i fällan. Det lär vara stora risker för fritagningsförsök så man får hoppas Danmark har väldigt rejäla säkerhetsfängelser som detta inte funkar med. Lär vara mycket stora risker åren framöver för fritagningsförsök med automatvapen.
Citera
2020-08-28, 19:49
  #4313
Medlem
Danmark visar vägen !

Enligt nyheterna betedde de sig jävligt dåligt under rättegången, skrek och gapade på journalisterna, visade noll respekt för rättsväsendet. De förstår nog inte att till och med vänstern i Sverige tröttnat, de kriminella har fått så många chanser, media har dolt, förnekat och förminskat. Politikerna har skyddat dem, skyllt på allt från dåliga bostadsområden till avsaknad av ungdomsgårdar och dåliga skolor och naturligtvis "rasism". Det var ALDRIG deras fel, allt var vårt fel, vårt samhälles fel, att inte VI gjorde tillräckligt !

Men här tog det slut. När det är nog är det nog.

Och steget för att väcka Sverige togs i Danmark...
Citera
2020-08-28, 19:49
  #4314
Medlem
Mrflinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du kan den svenska straffskalan så kan du konstatera: det blev ingen skillnad mellan Danmark och Sverige i det här fallet. Eventuellt med undantag för de två som var <18år, men det vet vi ju inte förr än straffet fastställts, och beroende på vad svaret blir när de yngre ansöker om villkorlig frigivning efter 4 år.

Så, betala du till Danmark, men du hade måst betala lika mycket till Sverige om de dömts här, då straffen blivit desamma.

Skämtar du. Hur många blir fällda och sen friade pga teknikaliteter, i detta land. Finns inte på kartan att dom skulle blivit fällda i vårt rättsystem. Sveriges rättssystem är det vekaste i världen. Det är så synd om dom kriminella enl press och alla kommunister som sitter i riksdagen.
Mina pengar går garanterat till Danmark, all semester ska ske där.
Citera
2020-08-28, 19:50
  #4315
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du kan den svenska straffskalan så kan du konstatera: det blev ingen skillnad mellan Danmark och Sverige i det här fallet. Eventuellt med undantag för de två som var <18år, men det vet vi ju inte förr än straffet fastställts, och beroende på vad svaret blir när de yngre ansöker om villkorlig frigivning efter 4 år.

Så, betala du till Danmark, men du hade måst betala lika mycket till Sverige om de dömts här, då straffen blivit desamma.

Haha, vilket skämt. Driver du med oss eller? 17-åringarna hade inte fått fängelse. 18-åringen knappt fängelse och enorma rabatter på straffet. 21-åringen hade fått längst straff men man hade säkerligen gjort det tidsbestämt med viss rabatt för "stackarens" ålder. Det hade varit ENORMA skillnader. Såna straff utdöms inte till unga personer i Sverige, glöm det du.
Citera
2020-08-28, 19:51
  #4316
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BWisser
Också inräknat Danmarks speciallagstiftning angående grov gängkriminalitet? Jag tror nog att de kommer att få sitta längre än så.
Danskarna har fortfarande vikinga blodet i sig. Ibland skäms man över det slappa rättssystemet i Sverige.
Citera
2020-08-28, 19:52
  #4317
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Om du kan den svenska straffskalan så kan du konstatera: det blev ingen skillnad mellan Danmark och Sverige i det här fallet. Eventuellt med undantag för de två som var <18år, men det vet vi ju inte förr än straffet fastställts, och beroende på vad svaret blir när de yngre ansöker om villkorlig frigivning efter 4 år.

Så, betala du till Danmark, men du hade måst betala lika mycket till Sverige om de dömts här, då straffen blivit desamma.

Skillnaden mellan Danmark och Sverige framgår redan av den första instansens dom. Inte underlättar det för dem att de först log och skrattade, för att sedan efter domen hånat domstolen och berättat vad de förtjänade för straff. Tala om att skita i eget bo
__________________
Senast redigerad av Hummm.. 2020-08-28 kl. 19:54.
Citera
2020-08-28, 19:53
  #4318
Medlem
Perversitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvo123
Danskarna har fortfarande vikinga blodet i sig. Ibland skäms man över det slappa rättssystemet i Sverige.
Ibland?
Citera
2020-08-28, 19:54
  #4319
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Fantastiska straff som dom fick! I Sverige hade det varit saft och bullar, socialtjänst och vårdhem i ett par år innan det fortsatt med mer gängkriminalitet och fler mycket grova och vidriga brott. Livstids fängelse för tre personer och 20 år för resten är riktigt bra straff det.

I Sverige hade 17-åringarna inte fått fängelse alls, 18-åringen hade fått en oerhörd straffrabatt och kanske inte fängelse han heller. 21-åringen hade fått ett lägre tidsbegränsat straff med straffrabatt på grund av "låg ålder". Danmark vet vad man gör och ligger långt före Sverige som alla vi med förståndet i behåll vet sedan länge.

Du lever inte helt upp till ditt nick 🙂 21-åringen hade inte fått någon straffrabatt i Sverige enligt svensk lag. De yngre hade nog båda fått sluten ungdomsvård i kanske 4-5 år här, men i Danmark kommer de yngre troligast också att släppas efter 4-6 år om de sköter sig OK, och hamnar kanske inte på den värsta av anstalter (men det sista är en gissning).
Men vi kan ju enas om att det var bra att de kunde gripas och dömas, och inte kom undan lättare än de gjort här bara för att de dömdes i Danmark.
__________________
Senast redigerad av Richard-III 2020-08-28 kl. 19:58. Anledning: Stavn
Citera
2020-08-28, 19:55
  #4320
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrflink
Skämtar du. Hur många blir fällda och sen friade pga teknikaliteter, i detta land. Finns inte på kartan att dom skulle blivit fällda i vårt rättsystem. Sveriges rättssystem är det vekaste i världen. Det är så synd om dom kriminella enl press och alla kommunister som sitter i riksdagen.
Mina pengar går garanterat till Danmark, all semester ska ske där.

Teknikaliteter? Har du läst något om fallet? De skulle inte ha friats i Sverige med den bevisning som fanns. Skärp dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in