Citat:
Ursprungligen postat av
Mrflink
Det är Danmark som gäller nästa semester. Ska fan betala tillbaka lite pengar till ett land som står upp för rättvisa och ordentliga straff.
Om du kan den svenska straffskalan så kan du konstatera: det blev ingen skillnad mellan Danmark och Sverige i det här fallet. Eventuellt med undantag för de två som var <18år, men det vet vi ju inte förr än straffet fastställts, och beroende på vad svaret blir när de yngre ansöker om villkorlig frigivning efter 4 år.
Så, betala du till Danmark, men du hade måst betala lika mycket till Sverige om de dömts här, då straffen blivit desamma.