2020-08-28, 19:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Hur ser ni gårdare på Bergstrand? Som utomstående är han osannolikt arrogant och vidrig, men vet att den åsikten kan skilja sig beroende på vilka lagsympatier man har.

Tror Norling tycker han är rätt hyvens ändå.

Ställer upp på fanintervju dagen efter torsk i CL.
Citat:
Som jag skrev så kom dom hem sent onsdag natt eller om du vill tidigt torsdag morgon. Trots det så tog sig Kim tid igen. Jag blev så rörd, tacksam.

Tackade varmt och ödmjukt, han svarade: “xxxxx du äger prio"

Gillar Bergstrand. Han är en rak människa som inte gillar skitsnack. De som lismar, slarvar eller snackar skit får höra vad han tycker. Gott så.

Annars är han en bra tränare. Titta t.ex. på hur Djurgården ofta rycker upp sig efter paus.

Sen förstår jag verkligen om andra stör sig på honom. Han är inte den lättaste att ha att göra med.
Citera
2020-08-28, 19:16
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Vi skulle inte ens ha sparkat igång den här säsongen. Vad fan är det som sker?

Det finns ett protokoll, där klubbarna inför säsongen kommit överens om att inga matcher ska flyttas pga covid-19 fall, utan att man får ställa upp med det lag man kan. Eller är jag snett på det?

Pajas säsong.

Ingen vågar möta oss. Åtminstone undviker de helst. Särskilt om man som Helsingborg är sämst och superjumbo.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vad säger egentligen reglerna? Får man göra så?

Menar inte specifikt den där händelsen, utan mer generellt?

Det där är ju ju t ex enligt mig en tydligare markering än Agges utvisning mot Ellos, vilket var riktigt korkat av Agge och rött kort, även om det knappast var speciellt farligt.

Äh, klart det inte är fint gjort och det ska väl vara kort. Ett gult. Men att kalla det för mordförsök, att Olsson försöker döda honom... Jösses...
Citera
Medlem
Haha, fin tajming med Helsingborg också. Nu får de ta konsekvenserna av att säsongen vara tvungen att spelas och lira med juniorerna. Vill de försöka flytta matchen får de ta en kölapp, förbundet måste bråka klart med Häcken först.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Förstår att du tycker det. Ni torskade ju varje match som han lirade mot er. Kan inte vara lätt.

Ja ni vann, med hjälp av domaren. Klockrent offsidemål som var avgörande i en av dom. Grattis.
Citera
2020-08-28, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Äh, klart det inte är fint gjort och det ska väl vara kort. Ett gult. Men att kalla det för mordförsök, att Olsson försöker döda honom... Jösses...

Är det vad regelboken säger eller din åsikt? Alm överdriver självklart rejält, blir löjligt.
Citera
2020-08-28, 19:23
Medlem
Ovcharkas avatar
Nu sprider sig göteborgsgnället in i egna led. Bärkroth har gått och bestämt att han minsann ska vara pappaledig och inte vara tillgänglig. Jävla tönt! Bryt kontraktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Är det vad regelboken säger eller din åsikt? Alm överdriver självklart rejält, blir löjligt.

Bara går efter vad man sett genom åren. Folk är uppe i ansiktet med händer, är "hotfulla" etc. Ett kort av nån kulör. Yura åkte ju på ett rött när han visade pannan för Sundgren varpå den senare föll till marken som om han blivit skjuten.
Citera
2020-08-28, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Bara går efter vad man sett genom åren. Folk är uppe i ansiktet med händer, är "hotfulla" etc. Ett kort av nån kulör. Yura åkte ju på ett rött när han visade pannan för Sundgren varpå den senare föll till marken som om han blivit skjuten.

Ja tydliga markeringar, typ tramp, skalle osv brukar bestraffas hårt, trots att det ofta inte är så kraftfulla tilltag. Jag har ingen koll på vad regelboken säger om sådana situationer, men som sagt, det är ju ofta det blir hårt bestraffat. Ett stryptag på det sättet borde väl hamna i samma kategori.
Citera
2020-08-28, 19:33
Avslutad
Nu sitter väl alla DIF:are och hoppas på att det skall bli någon typ av vinst på walk over i helgen?
Citera
2020-08-28, 19:36
Medlem
cokehyenas avatar
Från Fotbollskanalen:
Citat:
Från början kom Sef-klubbarna överens om att spela match oavsett läge men nu menar Joel Sandborg att man eventuellt vänder sig till förbundets tävlingskommitté för att be om att få matchen uppskjuten. För två veckor sedan sköt man upp division 1-matchen mellan Landskrona Bois och Lindome på grund av att den senare klubben drabbats av flera coronafall.

Puskas Academy ställer upp med U-laget i Europaspel mot Vrakbajen. Inga konstigheter.

Helsingborg ska däremot ha specialbehandling i en ligamatch under precis samma omständigheter.

Patetiskt

Ingånget avtal gäller. Ställ upp med ett friskt lag eller lämna walkover. Det värsta som finns är snorgärsar som inte kan stå upp för sina ord.
Citera
2020-08-28, 19:37
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu sitter väl alla DIF:are och hoppas på att det skall bli någon typ av vinst på walk over i helgen?

Vill gärna se lite fotboll helt ärligt!

Kanske inte dumt med vila, men å andra sidan behöver anfallet få tid att spela ihop sig.
Citera
2020-08-28, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag hoppas vi kan flytta matchen, jag talar nog för samtliga djurgårdare när jag säger att sportslig rättvisa är viktigt.
Citera
2020-08-28, 19:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Jag hoppas vi kan flytta matchen, jag talar nog för samtliga djurgårdare när jag säger att sportslig rättvisa är viktigt.

Flytta matchen? Varför? Ska vi flytta matchen mot Häcken också? Varför inte ringa upp alla kommande motståndare ett par dagar innan och fråga snällt om det är OK att möta dom, eller om de kanske vill boka ett annat datum? Någon i deras lag kanske är lite nedstämd en dag - då får vi väl ha överseende och visa förståelse?

Det är ju rimligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in