2020-08-28, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Tja, kanske, men ändå nja, rimligen var det även i våras så att den ålderskategorin var överreprenserad, i vart fall inte underrepresenterad. Då smittade de äldre som dog, varför händer inte det den här gången? Och att man ska vänta i några veckor, det köper jag inte heller, det är väl vad vi gjort enda sedan mars, att vänta några veckor på alarmisternas löfte om 40 000 döda.

Blir mer än 723 döda som du trodde dock.
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Någonstans mellan 500-1000, ska jag säga ett tal får det bli 723.
Citera
2020-08-28, 16:58
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Nu kom Norges siffor, ingen ökning - dom gör rätt!
+0 döda
+0 iva
+22 fall

Förra veckan
+0 döda
+0 iva
+78 fall

Härligt. Och va kul att du tycker att även Sverige gör rätt också eftersom det minskar även här.
Citera
2020-08-28, 17:01
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Japp, i Tonys värld ökar alltid en siffra, även om den blir lägre varje dag.
Jag önskar att jag hade den formeln till mitt bankkonto
Menar du allvar att du inte fattar, ok en person som har valt användarnamn bara för att plåga en annan användare kanske man inte ska förvänta sig mer av.

Det är en iva inläggning idag. Inte om Ivan ökar eller minskar utan hur många nya inlagda. Är det fler som blir utskrivna en ny inskrivna minskar antalet.
Tony skriver ner antal nyinlagda. Allvarligt talat ett barn skulle fatta detta…
Bara lägg av med den jävla mobbingen ni kör.
Citera
2020-08-28, 17:06
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Krav på bilbälten och hjälm samt den sk nollvisionen finns inte av omtanke om människorna utan är rent samhällsekonomiskt motiverade. Det är oftast produktiva människor som dör. Dvs människor som samhället har investerat en utbildning i och som ska återgälda detta genom att jobba och betala skatt.

Det kan det ligga i alla fall ett uns av sanning i.
Citera
2020-08-28, 17:07
Medlem
Citat:
Nu kom Norges siffor, ingen ökning - dom gör rätt!
+0 döda
+0 iva
+22 fall

Vad menar du? Norge har ju en tydlig ökning, det syns ju i dina siffror. +22.
Citera
2020-08-28, 17:08
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masen123
13 ggr fler döda / miljon i US än Sverige Just nu

Dumheter! Sverige ligger högre än USA när det kommer till döda i/med covid-19 per miljon invånare. Däremot så kommer USA att gå om Sverige, förmodligen nästa vecka. Sedan är det en annan femma att vissa delstater ligger över Sveriges nivå, medan andra ligger under vår nivå.
Citera
2020-08-28, 17:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Härligt. Och va kul att du tycker att även Sverige gör rätt också eftersom det minskar även här.

Synd bara att Sverige utgår från en mycket högre nivå. Sveriges nivå ligger nu där Norge befann sig som värst.
Citera
2020-08-28, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Menar du allvar att du inte fattar, ok en person som har valt användarnamn bara för att plåga en annan användare kanske man inte ska förvänta sig mer av.

Det är en iva inläggning idag. Inte om Ivan ökar eller minskar utan hur många nya inlagda. Är det fler som blir utskrivna en ny inskrivna minskar antalet.
Tony skriver ner antal nyinlagda. Allvarligt talat ett barn skulle fatta detta…
Bara lägg av med den jävla mobbingen ni kör.

För det första så är inte siffrorna jämförbara. Han anger förändring i totalt antal inlagda i norge och Danmark, men anger nya unika patienter i Sverige.

För det andra. Du säger 1, Tony skriver 2.
Vilken siffra stämmer?
Citera
2020-08-28, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
1 meters avstånd,inga masker och tillåter folksamlingar på 200 per. Tror man det vissa skriver här så borde det inte gå....

Karantän, isolering, stängda gränser, böter, högst 20 personer vid privata sammankomster, högst 200 offentligt endast om smittskydd kan upprätthållas.

Full smittspårning, som gjörs av staten, tidigare stängda skolor och arbetsplatser etc.

Det finns många skillnader mot Sverige !
Det är ingen överraskning att det har gått dåligt i Sverige, alla förstod det, bortsett från svenskarna, men svenskarna ville inte lyssna på experter eller WHO.

Nu verkar svenska folket tro att de har gjort allt rätt, istället för att hänga upp svetsaren och Tegnell i närmaste lyktstolpe, så som alla andra hade gjort med sådana inkompetenta dårar
Citera
2020-08-28, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Var har du läst det?

Även jag uppskattar Alfred E Nuemanns utmärkta tidning. Men jag använder den inte som fakta-underlag i diskussioner om Covid-19.

- Detta resonemang återkommer ofta i diskussioner om Covid-19. Det bygger på en oförmåga att inse skillnaden mellan orsak och verkan.

Har Spanien haft omfattande smittspridning på grund av att samhället sattes i karantän?
Eller sattes Spanien i karantän på grund av omfattande smittspridning?

Du har inte hängt med i vad som hände efter mars?

Ifall du vet vad som har inträffat efter mars, så kan du inte ondgöra dig över "alarmister". Det är lika absurt som att sitta i Titanics livbåtar, och anklaga "alarmisterna" för att tjata om risken för isberg.

Angående det fetade.
Hur kunde dom hamna i den situationen?
Citera
2020-08-28, 17:20
Medlem
Citat:
Skåne har ökat mest senaste veckan och idag hade dom +48 fall

https://www.vk.se/2020-08-26/antalet-smittade-okar-i-skane

Du är så ofantligt oseriös!
Du väljer en artikel från i onsdags när det finns ny och färsk info från regionen själv, där de för övrigt meddelar att smittspridningen ligger på en jämn nivå.

”Smittspridningen i Skåne har den senaste veckan legat på en jämn nivå med i genomsnitt cirka 45 nya fall per dag. Samtidigt har smittspridningen bland äldre minskat. Under de senaste två veckorna har endast ett fall registrerats på äldreboende.”

Men med din agenda så förstår jag ju anledningen. Dock oseriöst.
Citera
2020-08-28, 17:20
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Synd bara att Sverige utgår från en mycket högre nivå. Sveriges nivå ligger nu där Norge befann sig som värst.

Men vi minskar i alla fall, från en objektivt skyhög nivå, och har gjort det sedan andra halvan av april.

Huruvida Norge gjorde rätt och Sverige fel, eller visse versa, kan först avgöras när kan kan summera såväl den direkta döden i covid-19 som hur den totala follkhälsan påverkats av pandemin och de smittskyddsåtgärder som vidtagits.

Jag utesluter ingen eftersom det visat sig att det handlat om en klustersmitta. Men jag gissar på att Sverige kommer att få en hård match mot, inte minst Norge och Finland. Mycket därför att man där varit bra på att följa restriktioner och rekommendationer även sedan man öppnat upp.

Däremot så har den svenska strategin, hittills visat sig överlägsen länder som USA, Belgien, Storbritannien, Spanien, Italien, Brasilien, Peru m.fl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in