2020-03-13, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Friska 20 åringar som behöver respirator för att kunna andas???

Helvete! Det där lät inte bra.

Är det så illa kommer en jävla massa människor stryka med.

Nu förstår jag varför kinas president gick ut rätt tidigt och kallade virust för: THE DEMON VIRUS...

Nu vet jag inte var användaren du citerade fått sin källa ifrån, men det är EXTREMT ovanligt att friska 20-åringar behöver respirator p.ga. coronaviruset.
Citera
2020-03-13, 22:40
Medlem
Switzerland stänger skolor.
https://www.channelnewsasia.com/news/world/swiss-ramp-up-coronavirus-response-with-us-10-5-billion-aid-package--close-schools-12537038

Andra som också beslutat om det är ju tex frankrike, island, ukraina, spanien(?) Mm

Vad gör ynkliga regeringen i Sverige?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
När Italien hade lika många bekräftade fall som Sverige har nu så hade de över 30 dödsfall.
Ja men de bekräftade fallen berättar ju inte hur många som är smittade.
Citera
Medlem
Vad tror ni blir de permanenta förändringarna av det här på världspolitiken?
Citera
Medlem
JontenZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Men du förstår verkligen inte grejen? Hamstrare förbereder sig för att slippa trängas bland folk om detta eskalerar ännu mer, tänker du trängas med panikslagna människor för att köpa ett tvåpack efter varje gång du skitit upp dem?

Det är ju precis det folk gjort runtom världen, stått i långa köer och trängts inne i affärer för att panikköpa och slåss för några sexpack toalettpapper. Vissa kan potentiellt även ha exponerat sig själva för smitta bland andra mitt i kaoset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Hur många tror ni kommer dö i Sverige av det här? Helt ärligt.

Någonstans mellan 500-1000, ska jag säga ett tal får det bli 723.
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Kan någon länka till det där hjärtskärande telefonsamtalet från en italiensk läkare? Jag hittar inte klippet, en inspelning med text på engelska?
https://files.catbox.moe/3ns6c1.mp4
Citera
Medlem
Flying.Swines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizzman
Det sjukaste är ändå att.
. Jag vill avrätta den gulingen som valde att koka soppa på en rå fladdermus
Hur gör man när man rå-kokar en soppa? Nyfiken.

I Kina äter man i princip allt rått och lever inpå varann så vi kommer få fler såna här virus från just kineserna. Märkligt dock att vi inte fått märkliga virus från Indien också för där lever de ju i sin egen avföring och är fler än kineserna på mindre yta. Men det kommer väl det också.
Citera
2020-03-13, 22:41
Medlem
Rodrigos avatar
"Kommuner och regioner ska kompenseras för extraordinära kostnader
Det kan till exempel handla om högre kostnader för personal, högre kostnader för att säkra bemanningen av 1177 Vårdguiden, laboratorieanalyser, extra materielåtgång och smittspårning med mera."

källa: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2020/03/extra-andringsbudget-med-anledning-av-coronaviruset/

Man undrar vad "Extraordinära kostnader" är för något. men är du leg vårdpersonal oavsett titel så har du nog jobb dygnet runt med maximal övertidsersättning i alla fall. det är ju en liten tröst i sammanhanget
Citera
2020-03-13, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anosh3
Har en polare som jobbar som busschaffis. Ska man köpa mask till honom tro?

Föreställ dig det här, bussen kommer och du ska kliva på.

Men plötsligt ser du att det är självaste Darth Vader som sitter bakom ratten och stirrar på dig

Skulle du våga kliva på???
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
När Italien hade lika många bekräftade fall som Sverige har nu så hade de över 30 dödsfall.

Ja, det innebär bara att Sverige har varit bättre på att identifiera fall än Italien i inledningsskedet. Spelar ingen som helst roll egentligen. Med 1% dödlighet, 17 dagar från smitta till död och 20% smittspridning per dag i samhället så betyder det att antalet smittade vid ett visst tillfälle kommer att vara 2218.6 gånger fler än antalet döda. Räkna gärna själv med miniräknare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell

Tegnell måste bort. Och hoppas att FHM inser att hela deras tänk är snett.

Skriv under på denna. Det är inte klokt som han håller på. Det duger inte ha en sådan Förvirrad handlingsförlamad då man behöver göra något konkret.

Jag tycker hans chef Johan Carlsson gör minst lika dåligt jobb! Ingen av dom verkar vettig.

https://www.skrivunder.com/avga_anders_tegnell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in