2020-08-28, 16:40
Avstängd
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Polisen skyddar ju mötesdeltagarna vid andra demostrationer- varför inte Dan och Rasmus, i detta fall?

I det här fallet var de tydligen tvungna att "skydda" partiledaren och juristen från vårt grannland mha två års förvisning.
Citera
2020-08-28, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
Ja, då det faller under hets mot folkgrupp. Det vet du också. Sedan är det inte Islam som folk reagerar på utan gruppen muslimer.

Varför faller det som hets mot folkgrupp att bränna en bok? Bränna svenska flaggan eller bibeln är isf också hets mot folkgrupp?
Citera
2020-08-28, 16:43
Moderator
-Info-s avatar
Rasmus Paludan trodde att den svenska polisen som de mötte skulle ta över personskyddet och vakta honom mot muslimerna. Men så var inte fallet...

Citat:
Paludan har fått inreseförbud till Sverige: ”De påstår att jag utgör ett hot mot rikets säkerhet”

Rasmus Paludan uppger till Nyheter Idag att han kom till Öresundsbron och gränsöverfarten i tron att svensk polis skulle ta över hans personskydd.

– Jag var i en bil med fyra andra från partiet, säger han. I en separat bil åkte hans livvakter.

När vi kom till betalningsstället skulle vi möta svensk polis. De ljög för mig. De skulle ta över personskyddet från mina livvakter. Men då möts vi av 25-30 svenska poliser. En av dem gav mig ett papper om att jag var avvisad och där det stod att jag ”utgör ett hot mot svensk säkerhet”.

Paludan kallar det inträffade absurt och Kafkaartat.

– De påstår alltså att jag utgör ett hot mot rikets säkerhet. När det är hotet som kommer från andra.

https://nyheteridag.se/paludan-har-fatt-inreseforbud-till-sverige-de-pastar-att-jag-utgor-ett-hot-mot-rikets-sakerhet/
Citera
2020-08-28, 16:44
Avslutad
När det är upplopp i Husby eller Rosengård grips ingen vanligtvis, man har inget intresse av att lagföra upploppsmakarna överhuvudtaget, om man ingriper så "provocerar" man tycker man själva från polisens sida. Det här är en korrupt och politiserad polis som beter sig så här godtyckligt. Där man lagt in politiska slagord och påstådda värderingar i när man ska synas, när man ska ingripa, när man ska dalta och när man ska gå på hårt.

Afghanen med plankan kommer inte gripas. Ingen av dom hundratals som skrivit att Paludan och Park ska dödas, våldtas och samma sak med deras familjer, ingen av dom kommer gripas. Dessa är fridlysta i Sverige och det skulle "provocera" om polisen gjorde sitt jobb mot invandrare.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, då det faller under hets mot folkgrupp. Det vet du också. Sedan är det inte Islam som folk reagerar på utan gruppen muslimer.

Varför faller det som hets mot folkgrupp att sparka på en bok? Sparka på eller bränna svenska flaggan eller bibeln är isf också hets mot folkgrupp?

Du blandar ihop det med gamla hederliga blasfemilagar. Något som tydligen kommit hit nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Polisens representant och kommunstyrelsens ledning deltar alltså på bild där det framförs att demokrati inte ska råda i Sverige, yttrandefrihet, mötesfrihet och åsiktsfrihet ska inte råda i Sverige. Där man alltså med hot och våld förvägrat en demonstration dess genomförande.
[Min fetning]

Där man istället vägrar inresa i landet, ger inreseförbud i två år och griper tre personer som enbart utnyttjat sin rätt till demokrati och yttrandefrihet med en grundlagsskyddad demonstration i Sverige.

Se den sjuka bilden där polisen och kommunstyrelsen kräver att demokratin viker ned sig:

https://images.hdsydsvenskan.se/0x159:2500x1565/980x0/keNvrvlpitHpGsx1S2e3v6XBKkA.jpg

Vad i helvete gör moderaten där? Moderaterna visar återigen att man viker ner sig och inte är att lita på i dessa sammanhang [min fetning]. Man har en partiledare som hela sitt liv varit för vidöppna gränser och fri invandring, som var minister i Reinfeldt-regeringen och nu denna fjant i Malmö som understödjer våldsamma invandrarmobbar som förhindrar en grundlagsskyddad demonstration och en polis som vägrar följa svensk lag och som är väldigt långt från att behandla alla lika och opartiskt, se skillnaden mellan det här idag och BLM eller klimatdårarna i Stockholm idag som utan tillstånd lät dessa störa allmänheten i timmar utan att ingripa för att "det är grundlagsskyddat", men detta gäller inte islamkritik i Malmö alltså, för då grips man, förvägras inresa, deporteras och får inte återvända på två år.

Så oerhört sinnessjukt!!!

Det totalitärt "demokratiska" Sverige.
Citera
2020-08-28, 16:45
Medlem
Citat:
Vilken levande nordisk människa är dömd för folkmord?

Det är poängen- ingen!! Däremot har det funnits fall som fått asyl. HMF däremot är en löjlig meningslös lag som man (uppenbarligen) kan bli fälld för hur lätt som helst. Sen har du heller ingen koll på juridiken.
Citera
2020-08-28, 16:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Hazaren med plankan var det mest hotfulla hittills, men danskarna skrämde iväg honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ingen vidare representant för den svenska jihadismen som sägs skall finnas överallt.

Ni måste förstå att Hazarernas styrka, ligger i den spejsade Pop-Frisyren, han hade imorse lämnat hemmet utan att fixa frillan, stackaren.
Citera
2020-08-28, 16:47
Medlem
Kulturmammas avatar
Wow Sverige är helt otroligt. Man har problem att utvisa våldsbrottslingar, men om nån vill kritisera islam då jävlar.
Citera
2020-08-28, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmamma
Wow Sverige är helt otroligt. Man har problem att utvisa våldsbrottslingar, men om nån vill kritisera islam då jävlar.

De stoppade våldsbrottslingen Paludan, vad bråkar du om?
Citera
2020-08-28, 16:50
Medlem
hjaelploskilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
När det är upplopp i Husby eller Rosengård grips ingen vanligtvis, man har inget intresse av att lagföra upploppsmakarna överhuvudtaget, om man ingriper så "provocerar" man tycker man själva från polisens sida. Det här är en korrupt och politiserad polis som beter sig så här godtyckligt. Där man lagt in politiska slagord och påstådda värderingar i när man ska synas, när man ska ingripa, när man ska dalta och när man ska gå på hårt.

Afghanen med plankan kommer inte gripas. Ingen av dom hundratals som skrivit att Paludan och Park ska dödas, våldtas och samma sak med deras familjer, ingen av dom kommer gripas. Dessa är fridlysta i Sverige och det skulle "provocera" om polisen gjorde sitt jobb mot invandrare.

Ta av dig offerkoftan, när det är upplopp i förorterna grips folk hela tiden

https://www.dagensps.se/nyheter/fjorton-gripna-for-upplopp-i-rinkeby/

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=5540268

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dLk5e/10-greps-for-upplopp-i-rosengard

osv osv osv
Citera
2020-08-28, 16:51
Medlem
fan va vackert i rosengård , man fick nästan en tår i ögat, hoppas abdulla o hans parasiter gör riktigt med kaos ikväll
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in