Citat:
Ursprungligen postat av
masen123
13 ggr fler döda / miljon i US än Sverige Just nu
Var har du läst det?
Även jag uppskattar Alfred E Nuemanns utmärkta tidning. Men jag använder den inte som fakta-underlag i diskussioner om Covid-19.
Citat:
Ursprungligen postat av
David86
Vad menar du, anser du att vi inte haft stor smittspridning i Sverige? Trots avsaknad på lockdowns osv? Menar du att Spanien som haft massor av kraftfulla restriktioner trots det har haft större smittspridning än Sverige?
- Detta resonemang återkommer ofta i diskussioner om Covid-19. Det bygger på en oförmåga att inse skillnaden mellan orsak och verkan.
Har Spanien haft omfattande smittspridning på grund av att samhället sattes i karantän?
Eller sattes Spanien i karantän på grund av omfattande smittspridning?
Citat:
Ursprungligen postat av
jenlov
Tja, kanske, men ändå nja, rimligen var det även i våras så att den ålderskategorin var överreprenserad, i vart fall inte underrepresenterad. Då smittade de äldre som dog, varför händer inte det den här gången? Och att man ska vänta i några veckor, det köper jag inte heller, det är väl vad vi gjort enda sedan mars, att vänta några veckor på alarmisternas löfte om 40 000 döda.
Du har inte hängt med i vad som hände efter mars?
Ifall du vet vad som har inträffat efter mars, så kan du inte ondgöra dig över "alarmister". Det är lika absurt som att sitta i Titanics livbåtar, och anklaga "alarmisterna" för att tjata om risken för isberg.