Citat:
Ursprungligen postat av
Almanacka2018
Jag tror det bara är en fråga om tid, mer folk i rörelse nu och mindre hänsyn visas. Mer fester också som verkar hållas inomhus också när man tittar i grannskapen. Varningar på håll också om kollektivtrafiksträngsel och vi har redan sett utbrott på en del gymnasieskolor.
Jag tror precis som du, men jag tror det kommer dröja en tid. Viruset måste få "gotta ned sig", men precis som du är inne bäddar många för det rätt väl.
1) Öppna skolor
2) Folk släpper på social distansering
3) Folk springer runt och handlar
4) Idrottsföreningar öppnar upp igen
5) Folkhälsomyndigheten höjer gränsen för allmänna sammankomster från 50 till 500
Har säker glömt något men det lär påverka. Speciellt punkt 1 tror jag är en riktig riskfaktor. Speciellt när det gäller gymnasieskolor och högskolor. Värst är det kanske inte för eleverna utan för de anhöriga till eleverna och anhöriga till de anhöriga. Övriga arbetskamrater osv. Det är på så vis man bygger och skapar en samhällssmitta.
Skulle tro att det kan dröja till minst i oktober, men kanske även så sent som december innan vi ser magnituden i det hela och då kommer det vara för sent att bromsa. Då kommer katastrofen redan att vara ett faktum.