2020-08-28, 12:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Har hört att AIK ville flytta matchen mot oss efter men fick nej. Oklart vem som gav avslag, till saken hör att vi själva har två spelare iväg på U21 med samma datum.

Lagen ska i alla fall ha skrivit under på att det kunde bli så här.

Och hade dom inte gjort det så kanske det inte blivit någon säsong alls. Svagt att inte försöka fixa det när ett lag straffas så hårt för att dom har många bra spelare. Mindre bra lag som DIF får ju en sjuk konkurrensfördel.
Citera
2020-08-28, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Och hade dom inte gjort det så kanske det inte blivit någon säsong alls. Svagt att inte försöka fixa det när ett lag straffas så hårt för att dom har många bra spelare. Mindre bra lag som DIF får ju en sjuk konkurrensfördel.

Jag kan inte hur Europa-datumen ligger men jag antar att man inte får spela ligaomgångar på dessa datum, utöver landslagsuppehållen då. Alltså ser schemat väldigt glest ut men det är mest för att man måste anpassa sig till Europa och verkligheten en annan. Kan inte se någon annan anledning till att man lägger en ligaomgång 1-2 dagar efter en landslagssamling.

Det påverkar väl nästan alla lag, det är ju utländska spelare som ska iväg också, har inte Diffen norska spelare i landslaget?
Citera
2020-08-28, 12:16
Medlem
Citat:
Jag kan inte hur Europa-datumen ligger men jag antar att man inte får spela ligaomgångar på dessa datum, utöver landslagsuppehållen då. Alltså ser schemat väldigt glest ut men det är mest för att man måste anpassa sig till Europa och verkligheten en annan. Kan inte se någon annan anledning till att man lägger en ligaomgång 1-2 dagar efter en landslagssamling.

Det påverkar väl nästan alla lag, det är ju utländska spelare som ska iväg också, har inte Diffen norska spelare i landslaget?
Kom inte här med massa rimliga argument om spelschemat och att det inte går att flytta matchen, det är fittigt gjort av DIF och inget annat!

Tror våra norrmän inte är uttagna.
Citera
2020-08-28, 12:19
Medlem
Citat:
Lysande sportcheferi av Bosse att ta mediokra spelare från bra länder istället för bra spelare från mediokra länder. Alltid steget före!
Citera
2020-08-28, 12:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
Lysande sportcheferi av Bosse att ta mediokra spelare från bra länder istället för bra spelare från mediokra länder. Alltid steget före!

Så Norge räknas som ett "bra fotbollsland" nu? Ok....
Citera
2020-08-28, 12:22
Medlem
Citat:
Vad gäller avslut och spelförståelse så är han genomusel, bottennivå i allvenskan. Däremot löper han som en mupp och är snabb med boll när han inte sätter foten på bollen och skall dribbla som Messi (trots att han aldrig dribblat en gubbe i hela sitt liv). Tack vare sin löpstyrka kommer han i otroligt mycket lägen, hade han bara haft en genomsnittlig förmåga till att avsluta skulle han ligga i toppen av skytteligan år efter år.

Så jo, det är befogat att slita sitt hår när man ser hans klena avslut och horribla beslut.

Ja en del spelare kan göra en väldigt frustrerad av olika anledningar, men det kan ju fortfarande vara så att det finns egenskaper som väger upp för det så att helheten inte är genomusel.

Har inte sett så mycket av Häcken i år, men fortsätter Wålemark utvecklas kommer han säkerligen få spela en del, dessutom är han ju fortfarande bara 18-19 år. Alm känns väl inte heller som en Jörgen, han har väl trots allt ett hyfsat track record när det gäller att ge unga spelare chansen.
Citera
2020-08-28, 12:25
Medlem
Citat:
Så Norge räknas som ett "bra fotbollsland" nu? Ok....
De ska ju kanske spela EM... Du ska bara glida undan diskussionen om spelschemat tyst utan att erkänna ditt fel?
Citera
2020-08-28, 12:25
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Yasin har 2+4 och Wålemark 2+2

Föga förvånande. Minns du vad jag sa sist? Blir med andra ord inga fler poäng från Yasin i år.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Hehe I hear you. Har varit Yasins problem karriären igenom, gnälldes rejält på hans skrala slutprodukt här också. Typ 2+4 var vad man kunde förvänta sig per säsong ungefär.
Citera
2020-08-28, 12:27
Medlem
Citat:
Kom inte här med massa rimliga argument om spelschemat och att det inte går att flytta matchen, det är fittigt gjort av DIF och inget annat!

Tror våra norrmän inte är uttagna.

Då kanske ni är en vinnare då, bara att gratulera. Annars tror jag alla lag på övre halvan, och många på undre halvan har spelare borta. Sen kommer inte alla få rikligt med speltid, så vi får väl se hur det slår i praktiken.
Citera
2020-08-28, 12:33
Avslutad
Citat:
De ska ju kanske spela EM... Du ska bara glida undan diskussionen om spelschemat tyst utan att erkänna ditt fel?

Ok så eran bäste spelare Witry platsar inte i Norges U-21 landslag för att dom är så mycket starkare än Sverige? Visst...

Det kommer bli luckor i spelschemat, det är en ickediskussion. Däremot erkände du själv tidigare att ni var glada över att möta ett brandskattat Häcken. Det går inte att komma infrån.

Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Föga förvånande. Minns du vad jag sa sist? Blir med andra ord inga fler poäng från Yasin i år.

Satan också, kunde du inte skrivit 4 + 8 eller något istället?
Citera
2020-08-28, 12:34
Medlem
Citat:
Då kanske ni är en vinnare då, bara att gratulera. Annars tror jag alla lag på övre halvan, och många på undre halvan har spelare borta. Sen kommer inte alla få rikligt med speltid, så vi får väl se hur det slår i praktiken.
Det är tråkigt att blir som det blir och förbundet borde kunnat undvika det. Hur tight är det för spelarna som är iväg, är det snack om mindre än 48 timmar? Får spelarna spela om de hinner hem?
Citera
2020-08-28, 12:36
Medlem
Citat:
Ok så eran bäste spelare Witry platsar inte i Norges U-21 landslag för att dom är så mycket starkare än Sverige? Visst...

Det kommer bli luckor i spelschemat, det är en ickediskussion. Däremot erkände du själv tidigare att ni var glada över att möta ett brandskattat Häcken. Det går inte att komma infrån.
Är du immun mot fakta eller? Vilket datum kan vi spela den matchen om den flyttas? För inte menar du att vi ska flytta en match utan att ha ett datum klart?

Ironi kan vara svårt i text. Du var så upprörd så jag kunde inte låta bli att trycka lite extra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in