Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Det var nog du, inte jag, som drog upp att bitcoins ska vara en neutral valuta. Men en valuta som inte kan användas i affärer är ointressant som valuta, det är inte ens en valuta. Och jag är företagare med hemsida för en internationell publik. Jag hade jättegärna tagit betalt i bitcoin och fimpat USD. Men det är inte hållbart att mina varor plötsligt ser ut att kosta 10% mer eller mindre i just bitcoin. Ännu värre om man fick sin lön i bitcoin, och plötsligt var den värd 10% mindre. Bitcoin har ingen framtid som e-valuta utan att vara stabil..
Jag kanske använde ordet valuta, men jag menar
pengar. Bitcoin är världens bästa pengar. Guld är också bra sunda pengar med sin $10T market cap,, men jag vet ingen ICA-butik som tar emot guld? Borde inte guld liksom bitcoins vara värdelöst då?
Bitcoin likt guld är en base money och reserve asset. Din bank kan ge ut sedlar eller en digital coin som heter SEK som är backade av Bitcoin.
Andra företagare verkar se annorlunda på Bitcoin än vad du gör.
Efter MicroStrategy är det många fler företag som avslöjar sina Bitcoin-positioner.
Citat:
[..] we began steadily accumulating bitcoin beginning in March of this year. This position now makes up a significant percentage of our company’s overall cash reserves.
Snappa
Såg fler exempel på Twitter igår:
Citat:
I own a $5mm per year small business. My co’s treasury is 70% btc, as we’ve been stacking for years. There are many of us doing this behind the scenes without the fanfare of microstrategy.
Citat:
100% owner of a small music events company, and I have also been doing the same thing, holding a significant portion of our balance sheet in both btc and gold instead of yen. Small players got here first.
Citat:
I have small business in Switzerland and we also already do the same since September last year. Very high percentage of free cash allocated to #bitcoin
and we are in the green.
https://twitter.com/_ezekiel_btc/status/1298955904545705986
Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Vore som att få sin lön i Venezuelas Bolivares
Hur har värdeökningen i Bolivares stått sig mot Bitcoin de senaste åren? Vi snackar hyperinflation vs deflation. Dålig jämförelse dvs.