2020-08-27, 22:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg trodde at han bodde hos datteren mens åstedsgranskerne holdt på i S4, i perioden nov til midten av des 2018.

Men så leste jeg ett eller annet sted at han bodde på hotell i de omtrent seks ukene åstedsgranskerne holdt på i første omgang.

Hva som er sant vet jeg ikke. Jeg vet ikke om det har så stor betydning heller, om han bodde her eller der.

Nei, det har kanskje ikke så mye å si hvor han oppholdt seg når han ikke bodde i S4 (bortsett fra den helt første tiden), men jeg syns det er interessant at det har blitt nevnt som en medvirkende faktor til at datterens mann sa "fuck it" og stakk hjem til Australia og vekk fra hele dramaet.
Citera
2020-08-27, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Når var det han bodde hos datteren da? Blander jeg dette sammen med tiden etter løslatelsen i år?
TH og nærmeste familie bodde på hotell i noen dager f.o.m 31.10.2018 og TH bodde deretter hos et nært familiemedlem inntil kort tid før jul 2018 etter det jeg har forstått av det jeg leste i disse to artiklene:

Resten av Hagens nærmeste familie i all hast ble kontaktet og deretter hentet av politiet. Noen skal ha blitt hentet av sivilt politi, andre skal ha blitt hentet av uniformert tjenestepersoner.
Fra ulike deler av Østlandet ble familien så ført til et hotell i Lillestrøm, hvor de ble samlet. Dagbladet får opplyst at det skal dreie seg om Thon Hotel Arena, hotellet ved den kjente varemessa i byen.
Deretter skal politiet ha stått for vakthold på hotellet, for å beskytte familien.
...
Familien skal ha vært samlet her i et par dager, med tilhørende vakthold. Deretter skal familien ha fått flytte hjem, mens Tom Hagen ble værende på hotellet i ytterligere noe tid.

https://www.dagbladet.no/nyheter/her-gjemte-politiet-hagen-familien/72505486

Mens naboene pynter verandaer og hager med lyslenker, bor Tom Hagen fremdeles hos et nært familiemedlem. Det har han gjort helt siden forsvinningen.
...
DET TREDJE ADVENTSLYSET tennes i norske hjem. Nå ser ikke huset innerst i blindveien lenger forlatt ut. Fra vinduene skinner det fra adventsstaker og adventstjerner.
Etter det VG kjenner til er de kriminaltekniske undersøkelsene ferdig i denne perioden, og Tom Hagen kan flytte hjem igjen.

https://www.vg.no/spesial/2019/ti-topphemmelige-uker/
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-27 kl. 22:58.
Citera
2020-08-27, 22:51
Medlem
Citat:
Nei, det har kanskje ikke så mye å si hvor han oppholdt seg når han ikke bodde i S4 (bortsett fra den helt første tiden), men jeg syns det er interessant at det har blitt nevnt som en medvirkende faktor til at datterens mann sa "fuck it" og stakk hjem til Australia og vekk fra hele dramaet.

EJB burde tatt med hele familien og flyttet hjem til Australia. Frem til drapet eller forsvinningen er oppklart. For å skåne barna.

Men det finnes vel ikke en eneste avkrok i hele verden hvor denne saken ikke er omtalt i aviser og medier. Det er tragisk for familien, og må være spesielt krevende for AEHs barnebarn.
Citera
2020-08-27, 22:56
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
EJB burde tatt med hele familien og flyttet hjem til Australia. Frem til drapet eller forsvinningen er oppklart. For å skåne barna.

Men det finnes vel ikke en eneste avkrok i hele verden hvor denne saken ikke er omtalt i aviser og medier. Det er tragisk for familien, og må være spesielt krevende for AEHs barnebarn.

Enig, men så er det jo ikke nødvendigvis slik at han og konemor var helt samstemte om hva de trodde hadde skjedd......
Citera
2020-08-27, 23:03
Medlem
Citat:
Enig, men så er det jo ikke nødvendigvis slik at han og konemor var helt samstemte om hva de trodde hadde skjedd......

Nei det vet jeg ingenting om.

Men de er foreldre og burde ta hensyn til barna. Og flyttet vekk. Til Australia eller hvilket-som-helst annet sivilisert sted. Skifte navn om nødvendig. Gitt blaffen i milliard-arven som de kanskje aldri vil få noen andel av allikevel.
Citera
2020-08-27, 23:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Spot on...
Citera
2020-08-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Hvis man opererer med en indisierekke på 50 indisier i THs disfavør, hvor sannsynlig er det at to anrop akkurat denne morgenen ble slettet av naturlige årsaker? «If it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck, then it's probably a duck»...
Nå vet vi ikke antall indisier eller HVA som er politiets indisier/"bevis", men av de indisiene som har blitt omtalt i media av journalister som påstår at det er politiets beviser og/eller indisier, så ser jeg at INGEN av disse indisiene/"bevisene" ikke kan ha naurlige og uskyldige forklaringer.
Citera
2020-08-28, 00:33
Medlem
Mener Tom Hagen kan ha slettet anrop.
De to første anropene fra hans telefon var klokken 10.06 og 10.07.

Dette har vært et viktig argument for politiet i mistanken mot Tom Hagen, som er siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Sentrale personer i etterforskningen skal også ha ment at politiadvokat Mathias Hager burde bruke disse opplysningene i retten da de ville varetektsfengsle Tom Hagen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html

Fetad med understrek: Dette mente disse sentrale personene i etterforskningen (ifølge Nettavisen) altså FØR politiet hadde fått svar på undersøkelsene som utføres for å finne ut om det finnes andre og naturlige årsaker til at de anropene ikke var på loggen på THs telefon!
Senast redigerad av z-z-z 2020-08-28 kl. 00:36.
Citera
2020-08-28, 00:42
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Mener Tom Hagen kan ha slettet anrop.
De to første anropene fra hans telefon var klokken 10.06 og 10.07.

Dette har vært et viktig argument for politiet i mistanken mot Tom Hagen, som er siktet for drap eller medvirkning til drap på sin kone. Sentrale personer i etterforskningen skal også ha ment at politiadvokat Mathias Hager burde bruke disse opplysningene i retten da de ville varetektsfengsle Tom Hagen.

https://www.nettavisen.no/nyheter/politiet-mistenksom-to-av-anropene-pa-telefonen-til-tom-hagen-er-borte/3423979326.html

Fetad med understrek: Dette mente disse sentrale personene i etterforskningen (ifølge Nettavisen) altså FØR politiet hadde fått svar på undersøkelsene som utføres for å finne ut om det finnes andre og naturlige årsaker til at de anropene ikke var på loggen på THs telefon!

Det har noe å gjøre med hvor sannsynlig det er at de er borte av andre årsaker.
Citera
2020-08-28, 00:49
Medlem
Citat:
Det har noe å gjøre med hvor sannsynlig det er at de er borte av andre årsaker.
Hvordan beregner du sannsynligheten for at de anropene er borte av andre årsaker enn at TH slettet de?

Var det dette innlegget ditt svar var ment til?:
Citat:
Nå vet vi ikke antall indisier eller HVA som er politiets indisier/"bevis", men av de indisiene som har blitt omtalt i media av journalister som påstår at det er politiets beviser og/eller indisier, så ser jeg at INGEN av disse indisiene/"bevisene" ikke kan ha naurlige og uskyldige forklaringer.
Citera
2020-08-28, 00:49
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Spot on...

Bare se for deg en lignende "konflikt" slik vi ser her i tråden, mellom de som tror TH har noe med saken å gjøre, og de som ikke tror det, bare på hjemmebane mellom et ektepar.

Ikke det at jeg egentlig ser noen grunn til at det skal være noen konflikt, til syvende og sist er vi vel alle mest interessert i at de riktige GM skal bli tatt. Håper jeg.
Citera
2020-08-28, 00:50
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvordan beregner du sannsynligheten for at de anropene er borte av andre årsaker enn at TH slettet de?

Var det dette innlegget ditt svar var ment til?:

Nei.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in