Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Och samtidigt - och detta gillar jag tydligen att upprepa för det är inte första gången jag säger det:
Vid en kortare väntan på cirkus två minuter som vi nu vet att det är fråga om, spelar det ingen roll när under dessa sekunder gänget med 4-7 personer passerade.
De måste ha mött makarna Palme någonstans mellan götabanken och nära mitten av Skandiahuset.
Om ändå Inge sagt att en ensam kille i blå dunjacka och salomonryggsäck på ryggen passerade då hade någonting för en gångs skull blivit begripligt.
Men ett festgäng på 4-7 pers.
Hur f-n får man nu ihop detta logiskt?
Jag vet, detta "gäng" är frustrerande.
Om jag kastar ur mig en ren spekulation:
Tänk om det är så enkelt att det var detta gäng som NF såg när han vände sig om? De 4-5 personerna som skymde sikten så att han inte såg AB?
Vi vet - det är väl du som noterat det - att det fanns en kille med blodig mun vid offret och en flinande tjej INNAN Stefan Glantz, Anna Hage m fl kom fram. Kan dessa två ha ingått i detta gäng?
Frågan är då naturligtvis vad detta för oss okända festgäng sagt till polisen? Man måste väl veta vad de heter för att kunna beställa fram förhören antar jag.
Om de passerade ungefär när IM säger att de passerade så är de ju några av utredningens viktigaste vittnen. Även om de inte noterade mannen vid skyltfönstret så måste de givetvis ha reagerat på skotten och den omedelbara uppståndelsen. Inte minst den högljudda LP.
Vis av erfarenheten kastar jag nu fram en fasansfull misstanke: De kanske aldrig blev förhörda?