2020-08-27, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Med tanke på blodvaskingen: Kan dette være vasking fra tidligere episoder der AEH har falt ned trappa som resultat av «turbulens i ekteskapet»? Minnie mus nevnte noe om at det muligens ikke var første gang hun har falt i trappa. Jeg finner ikke igjen denne posten der jeg mener dette ble nevnt, kanskje andre kan lete den fram? Kanskje denne blodvasken ikke kan relateres til kidnappingen/drapet, men er et indisium som kun støtter teorien om turbulens i ekteskapet. Det har vel aldri vært nevnt noe om store mengder blod, kun dråper. Dermed forsvinner tanken om at det var nødvendig for kidnapperne å vaske etter seg, noe som for mange har gjort teorien om kidnapping mindre tenkelig. Den forsvunnede vaskebøtta er det muligens bare AEH som vet hvor ble av, kanskje hun kastet den i søpla etter siste gang hun brukte den pga. den var ødelagt? Søppelet ble som vi vet aldri undersøkt av politiet.
Jeg har leste meg opp om blodsporet på nytt.
Blodsporene i trappen bestod av dråper som skal ha vært forsøkt vasket bort, det kan selvfølgelig ha skjedd ved en annen anledning.
Politiet mener at overfallet startet med et fall i trappen og prøver nok å koble dette

Citat:
Etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra huset 31. oktober 2018, har politiets krimteknikere gjort flere funn de mener er interessante.

Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

Når det gjelder vasking av blod på toalettet i 1. etg så har vi utviklet en trådsannhet som sier at det har vært vasket, sier alle de medier jeg har sjekket at politiet etterforsker om det også var vasket der, ikke at det var vasket.

Citat:
VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.

Bøtta kan ha vært brukt til å samle opp ting de skal ha med seg, den stod på toalettet i 1. hvor de mener hun ble overfalt.
Veldig enkelt å bare slenge gjenstander oppi og hive den i bilen når de drar.

Politiet nevner også min problemstilling; hva har motivert GM til å vaske? Politiet vil uansett oppdage det.
Citat:
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?
Alle sitatene kommer fra denne linken:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-27 kl. 11:25.
Citera
2020-08-27, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Hvis du leser hypotesen beskriver den at AEH ble manipulert/lurt. AEH var lei av livet hun levde. Hun var 67 år. Kjærlighet til GM, lav rang i familien, samt sterke hevntanker overfor sin ektemann overskygget fornuft. Hun ble manipulert. Hettemann / trusselbrev viser dessverre at hun mest sannsynlig ble drept i ettertid. Ingen kan hevde at de vet hva som skjedde - derfor kan ikke en slik løsning utelukkes.

Hvis du ikke har sett filmen - her er et kort resyme:

Amy og Nick er gift. Flukt foregår på bryllupsdagen deres. De har vært gift i flere år. Nick kommer hjem fra jobb tidlig en dag - blir ring opp av nabo. Amy er borte. Det er tegn til en kriminell handling i huset. Mannen kontakter politiet. Spor i huset - ser ut som Amy har fallt på et glassbord - bloddråper av Amy i huset. Brev med ledetråd er lagt igjen. Det kommer frem i filmen at åstedet var faket med ekte blod fra Amy som ble vasket bort med vilje.

Politiet i filmen forklarer:
De vasket bort blod fordi et åsted uten blod og lik vil se ut som en kidnapping - fører til at "ektemannen" vil rette mistanken sin mot noen "utenfor huset". Han vil tro at hun er bortført. Men politiet i filmen sier også at et åsted med blod som er vasket bort vil rette mistanken mot ektemann.

Amy hadde plantet en "bevis" mot sin ektemann forut for hendelsen for å rette all mistanke mot sin mann. Hun hadde også kommunisert ekteskapsproblemer med enkelte. Filmen beskriver også hvordan media vil reagere ved en slik sak. Deres ekteskap blir brettet ut i media - media sirkus - media vinkler saken som at Nick har drept Amy - Nick blir forgåndsdømt.

Dette er en film som forklarer hva som vil skje ved et slikt scenario angående media. Hvis denne filmen er lagt til grunn kan den vise at et av målene med Hagen saken var å ramme han som person, ikke først og fremst å presse han for penger.

Veldig mye i filmen er likt Hagen-saken. For å finne på et slikt plott måtte GM ha en inspirasjon. Denne filmen kunne være GM's "oppskrift".

Den kreative hjernehalvdelen din skal du ha kred for, men den rasjonelle delen må være avslått.

Når du kaster AEH under bussen som medskyldig i sitt eget forsvinnende og at hun trolig ble drept i sitt eget hjem så må det bero på ett sterkt behov for oppmerksomhet.

Har politiet nå sett filmen og endret sin hypotese? Det kan jo være at siktelsen mot TH og RU kun er en planlagt villedning for å ta en mulig GM.

Ingen kan være sikre som du selv skriver så kanskje det er Benjamin Géza Affleck-Boldt som er den skyldige.
Citera
2020-08-27, 12:02
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Den kreative hjernehalvdelen din skal du ha kred for, men den rasjonelle delen må være avslått.

Når du kaster AEH under bussen som medskyldig i sitt eget forsvinnende og at hun trolig ble drept i sitt eget hjem så må det bero på ett sterkt behov for oppmerksomhet.

Har politiet nå sett filmen og endret sin hypotese? Det kan jo være at siktelsen mot TH og RU kun er en planlagt villedning for å ta en mulig GM.

Ingen kan være sikre som du selv skriver så kanskje det er Benjamin Géza Affleck-Boldt som er den skyldige.
Hypotesen stemmer med all informasjon/detaljer i media / alle brikker passer inn - (den rasjonelle tankegangen)

Hele poenget med denne hypotesen er at all informasjon fører til løsningen.

Hvis jeg ville ha oppmerksomhet ville jeg ikke skrevet på et anonymt forum. En hypotese er en antagelse/gjetning basert på informasjon tilgjengelig - ikke noe som hevdes sikkert.

Har politiet oppklart saken? 1 år og 10 måneder er gått siden hendelsen.

Det kommuniseres i media at det utføres nybrottsarbeid i huset. Holden forteller at han vurderer de nye undersøkelsene som svært positive. Undersøkelsene kan også være i Hagens interesse, skriver lagmannsretten.

"Undersøkelsene vil kunne gi nyttig informasjon, og vi ønsker å finne ut hva som har skjedd med Anne-Elis*abeth, så dette er positivt, sier Holden"

Dette viser uansett at politiet holder ulike løsninger åpent.
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-27 kl. 12:31.
Citera
2020-08-27, 14:25
Medlem
Citat:
Hypotesen stemmer med all informasjon/detaljer i media / alle brikker passer inn - (den rasjonelle tankegangen)

Hele poenget med denne hypotesen er at all informasjon fører til løsningen.

Hvis jeg ville ha oppmerksomhet ville jeg ikke skrevet på et anonymt forum. En hypotese er en antagelse/gjetning basert på informasjon tilgjengelig - ikke noe som hevdes sikkert.

Har politiet oppklart saken? 1 år og 10 måneder er gått siden hendelsen.

Det kommuniseres i media at det utføres nybrottsarbeid i huset. Holden forteller at han vurderer de nye undersøkelsene som svært positive. Undersøkelsene kan også være i Hagens interesse, skriver lagmannsretten.

"Undersøkelsene vil kunne gi nyttig informasjon, og vi ønsker å finne ut hva som har skjedd med Anne-Elis*abeth, så dette er positivt, sier Holden"

Dette viser uansett at politiet holder ulike løsninger åpent.
Hypoteser er ikke rene gjetninger og det er din rasjonelle tankegang. Du fremsetter en ønsket løsning som ikke er understøttet av rasjonelle fakta. Du har også blåst liv i en teori du tidligere forlot - bahamasteorien. Akkurat som th prøvde med kidnappingsteorien. Går aeh i forkledning slik at hun ikke blir gjenkjent? Th nevnte noe om dette. Eller har hun vært innesperret siden 31.10.18. Hvem ordner livsnødvendigheter. En hemmelig beundrer hun flyktet med?
Citera
2020-08-27, 15:00
Medlem
Første post, men lest tråden siden dag 1. Vil først bare nominere Legokatt til kategorien årets FB-klovn. Måten du skriver på: «den største kraft av alle-Kjærligheten!» samt de spinnville teoriene du legger frem som nøye gjennomtenkte hypoteser hvor «alle brikkene faller på plass», og at du i teaser oss med at du «jobber med hypotese der «ALT stemmer, men vil ikke si noe om den ennå- den som venter på noe godt venter ikke forgjeves wink wink« OG at du har sendt disse krimnovellene dine som tips- eller som du selv formulerte der - «er i dialog med Kripos» Dette er humor på høyt nivå, gratulerer🤓

Når det var ute av verden.det var noe drama på Jodel i natt som kjapt ble slettet. Jeg antar at det var rus/trolling inne i bildet, men det var en som påstod at hen var i famile med TH og visste hvor liket var gjemt bla. Jeg tok printscreens av tråden før den ble slettet- hvordan legger jeg til bilder her?
Citera
2020-08-27, 15:08
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Small-blind
hvordan legger jeg til bilder her?

Bruk Imgur og post linken her etterpå.
Citera
2020-08-27, 15:11
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Hypoteser er ikke rene gjetninger og det er din rasjonelle tankegang. Du fremsetter en ønsket løsning som ikke er understøttet av rasjonelle fakta. Du har også blåst liv i en teori du tidligere forlot - bahamasteorien. Akkurat som th prøvde med kidnappingsteorien. Går aeh i forkledning slik at hun ikke blir gjenkjent? Th nevnte noe om dette. Eller har hun vært innesperret siden 31.10.18. Hvem ordner livsnødvendigheter. En hemmelig beundrer hun flyktet med?
En hypotese er som kjent en gjetning/antydning om hva som skjedde basert på informasjon tilgjengelig. Hvis man ikke har tunellsyn burde man tilpasse hypotese til dagens situasjon.

Hvorfor du vrir på hypotesen for å latterliggjøre den er opp til deg
Citera
2020-08-27, 15:14
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Første post, men lest tråden siden dag 1. Vil først bare nominere Legokatt til kategorien årets FB-klovn. Måten du skriver på: «den største kraft av alle-Kjærligheten!» samt de spinnville teoriene du legger frem som nøye gjennomtenkte hypoteser hvor «alle brikkene faller på plass», og at du i teaser oss med at du «jobber med hypotese der «ALT stemmer, men vil ikke si noe om den ennå- den som venter på noe godt venter ikke forgjeves wink wink« OG at du har sendt disse krimnovellene dine som tips- eller som du selv formulerte der - «er i dialog med Kripos» Dette er humor på høyt nivå, gratulerer🤓

Når det var ute av verden.det var noe drama på Jodel i natt som kjapt ble slettet. Jeg antar at det var rus/trolling inne i bildet, men det var en som påstod at hen var i famile med TH og visste hvor liket var gjemt bla. Jeg tok printscreens av tråden før den ble slettet- hvordan legger jeg til bilder her?
Helt ok hvis du ikke er enig. At du ønsker å mobbe personer er opp til deg. Jeg bryr meg ikke. En hypotese basert på all informasjon som understøttes av en film kan stemme / ikke stemme. Vi får se hva tiden viser
Senast redigerad av Legokatt 2020-08-27 kl. 15:22.
Citera
2020-08-27, 15:26
Medlem
https://imgur.com/a/QgNSzvB

Får ikke bildene i riktig rekkefølge av en eller annen grunn, men her er iallefall det som ble skrevet
Citera
2020-08-27, 15:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
https://imgur.com/a/QgNSzvB

Får ikke bildene i riktig rekkefølge av en eller annen grunn, men her er iallefall det som ble skrevet

The plot thickens...

Flere familiehemmeligheter som ligger begravd forstår jeg, bokstavelig talt...

AEH omtales som den tredje drepte i denne familien på 25 år, hvor de to foregående ble konkludert som henholdvsis selvmord og naturlige årsaker.

Mon tro om TH er kjent med dette og derfor tror det er lett å komme unna med drap.
Senast redigerad av Niffy 2020-08-27 kl. 15:57.
Citera
2020-08-27, 15:55
Medlem
Citat:
En hypotese er som kjent en gjetning/antydning om hva som skjedde basert på informasjon tilgjengelig. Hvis man ikke har tunellsyn burde man tilpasse hypotese til dagens situasjon.

Hvorfor du vrir på hypotesen for å latterliggjøre den er opp til deg
Er det en vitenskapelig hypotese du har fremsatt eller kun ren gjetning/diktning?
Citera
2020-08-27, 16:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Er det en vitenskapelig hypotese du har fremsatt eller kun ren gjetning/diktning?
Definisjon vitenskapelig hypotese:
"En*hypotese*er en usikker teori (en forhåndsforestilling som ikke er undersøkt nærmere) om sammenhenger som lar seg teste empirisk. For at en*hypotese*skal kunne regnes som en*vitenskapelig hypotese, må den være etterprøvbar. Når en*hypotese*blir testet*vitenskapelig, kan man si at den er blitt foredlet."

Hypotesen jeg sendte kan være etterprøvbar hvis annen informasjon politiet sitter på passer inn. Hva de sitter på av annen informasjon er ukjent for meg.

Å sende inn hypotese kan alle som ønsker gjøre. Også du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in