Citat:
Jeg har leste meg opp om blodsporet på nytt.Med tanke på blodvaskingen: Kan dette være vasking fra tidligere episoder der AEH har falt ned trappa som resultat av «turbulens i ekteskapet»? Minnie mus nevnte noe om at det muligens ikke var første gang hun har falt i trappa. Jeg finner ikke igjen denne posten der jeg mener dette ble nevnt, kanskje andre kan lete den fram? Kanskje denne blodvasken ikke kan relateres til kidnappingen/drapet, men er et indisium som kun støtter teorien om turbulens i ekteskapet. Det har vel aldri vært nevnt noe om store mengder blod, kun dråper. Dermed forsvinner tanken om at det var nødvendig for kidnapperne å vaske etter seg, noe som for mange har gjort teorien om kidnapping mindre tenkelig. Den forsvunnede vaskebøtta er det muligens bare AEH som vet hvor ble av, kanskje hun kastet den i søpla etter siste gang hun brukte den pga. den var ødelagt? Søppelet ble som vi vet aldri undersøkt av politiet.
Blodsporene i trappen bestod av dråper som skal ha vært forsøkt vasket bort, det kan selvfølgelig ha skjedd ved en annen anledning.
Politiet mener at overfallet startet med et fall i trappen og prøver nok å koble dette
Citat:
Etter at Anne-Elisabeth Hagen forsvant fra huset 31. oktober 2018, har politiets krimteknikere gjort flere funn de mener er interessante.
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
Når det gjelder vasking av blod på toalettet i 1. etg så har vi utviklet en trådsannhet som sier at det har vært vasket, sier alle de medier jeg har sjekket at politiet etterforsker om det også var vasket der, ikke at det var vasket.
Citat:
VG får opplyst at politiet også etterforsker om andre spor er forsøkt tørket eller vasket bort på toalettet i første etasje, hvor de mener Anne-Elisabeth Hagen kan ha blitt utsatt for en kriminell handling.
Bøtta kan ha vært brukt til å samle opp ting de skal ha med seg, den stod på toalettet i 1. hvor de mener hun ble overfalt.
Veldig enkelt å bare slenge gjenstander oppi og hive den i bilen når de drar.
Politiet nevner også min problemstilling; hva har motivert GM til å vaske? Politiet vil uansett oppdage det.
Citat:
Alle sitatene kommer fra denne linken:
Et sentralt spørsmål for politiet er om den eller de som var på åstedet har forsøkt å skjule eller dekke over spor - og i så fall hvorfor?
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-27 kl. 11:25.
Senast redigerad av norrrrrmannn1 2020-08-27 kl. 11:25.