Citat:
det är precis detta jag menar och orsaken till mitt föregående inlägg, men nu klarnade det.
ja, det går ju alltid bra att hålla sig till bevisad erfarenhet tills den bevisligen visar sig fel och behöver omvärderas..
men hur vore det om du vågade bredda ditt perspektiv bara en smula, så kanske du kunde avstått smågodiset redan igår istället för idag, även om risken är liten kanske den var avgörande för någons liv.
det är lätt att vara efterklok och svänga kappan efter vinden, ser även att du slänger dig med termer som "facit har vi först när den här pandemin är över"
ja, men det facitet kommer vi inte ha någon nytta av då.. det facitet kommer inte göra att vi vågar tro på det otroliga IDAG när det behövs och kan göra skillnad.. för åter igen, även om risken är liten verkar du själv agera och fatta beslut på dessa små risker när det gäller dig själv, ta godiset som exempel.
äh, du förstår vart jag vill komma. tycker generellt att du svarar bra men du är en fegis, och det har sitt pris.
ja, det går ju alltid bra att hålla sig till bevisad erfarenhet tills den bevisligen visar sig fel och behöver omvärderas..
men hur vore det om du vågade bredda ditt perspektiv bara en smula, så kanske du kunde avstått smågodiset redan igår istället för idag, även om risken är liten kanske den var avgörande för någons liv.
det är lätt att vara efterklok och svänga kappan efter vinden, ser även att du slänger dig med termer som "facit har vi först när den här pandemin är över"
ja, men det facitet kommer vi inte ha någon nytta av då.. det facitet kommer inte göra att vi vågar tro på det otroliga IDAG när det behövs och kan göra skillnad.. för åter igen, även om risken är liten verkar du själv agera och fatta beslut på dessa små risker när det gäller dig själv, ta godiset som exempel.
äh, du förstår vart jag vill komma. tycker generellt att du svarar bra men du är en fegis, och det har sitt pris.
Hej,
Om du hade läst mitt svar till användaren du citerar så hade du sett att jag har med flit valt att inte redogöra här för min kliniska kompetens och erfarenhet. Ej heller min övriga arbetslivserfarenhet m m p g a anonymitetsskäl.
Om du läst några av mina 300+ svar i tråden så borde du kunna se att jag även zoomar ut och försöker se/analysera saker ur ett större perspektiv. Jag försöker även uppdatera mig och kan ändra åsikt ju mer kunskap som vi får om covid-19.
När jag svarar på en del frågor så tycker jag att det är ärligt att också svara på hur jag gör/skulle göra i vissa situationer ex avseende smågodis.
När jag själv behöver konsultera en kollega frågar jag ofta
- Hur skulle du göra i min situation?
Jag tycker att ett sånt svar ger mig en bättre beslutsgrund varför jag själv svarar så här ibland.
På frågan du ställde innan så är svaret nej, jag gillar inte trådar där man skapar en rubrik och ett ämne för att skrämma folk, dessutom utan vetenskaplig grund och ibland med helt felaktiga påståenden. TS har skapat andra sådana trådar.