2020-08-26, 22:45
Medlem
[quote=arcenciels|72723607]
Citat:
Ursprungligen postat av Seguridad

Ghara frihetsberövades för ganska länge sedan, vid ett tillslag, på en svartklubb nära Almtorget. Om han varit frihetsberövad länge vet jag inget om. Jag hade för mig att Rimfrost el NOA gjorde en drive och att svartklubben där. Ghara då var efterlyst och greps på
Citera
2020-08-26, 23:24
Medlem
[quote=Mapping|72721577]
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8

Jag har dålig koll på om han sitter häktad fortfarande, men han verkar i alla fall involverad i ett mordförsök förra sommaren som det står i Sydsvenskan. MEN, vet inte om han var offer eller GM, tråd finns här: (FB) Mordförsök Malmö 2019-07-30
Förstår. Anledningen till att jag gissade Alex var endast för att han bevisligen är vän med DaniJ1el och är väl ca o den åldern
Citera
2020-08-26, 23:29
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Förstår. Anledningen till att jag gissade Alex var endast för att han bevisligen är vän med DaniJ1el och är väl ca o den åldern

Ghara är väl dock i fel ålder om det stämmer att killen som blev plocka i detta fall var 21. Gharas födelsedatum: 19980220
Citera
2020-08-27, 01:07
Medlem
(FB) Polisinsats på djäknegatan Malmö 21/8. Insatsstyrkan drog minst två män ur bil

Personen som greps i AMGn, se tråden ovan, är den fjärde.
Finns en person med samma efternamn som ägaren som skulle kunna stämma in som 21-åringen. Dock ej fyllda 21-år utan bara född -99

https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/fjarde-man-misstankt-i-mordkomplott
Citera
2020-08-27, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
"Lördagskvällen den 23 maj i år samlas flera polispatruller utanför ett hotell i Ängelholm. Körbanorna spärras för trafik. Uppemot tio civilklädda poliser stegar över trottoaren in på hotellet. Målet: en familj med flera barn som checkade in bara någon dag tidigare.
De ska inte gripas, de ska skyddas. En mordkomplott har nystats upp av polisen i all hemlighet. Nu bedöms faran vara överhängande att den ska sättas i verket och familjen måste flyttas.
Mannen i familjen är det tilltänkta offret, enligt HD:s och Sydsvenskans uppgifter. Han är en 35-årig man som står med i alla fall ena benet i den undre världen. Han är dessutom barndomsvän med ledaren för Los Suecos, en grupp kriminella från Malmö som är misstänkta för flera kontraktsmord på spanska Solkusten under 2018."

"I Ängelholmsfallet talar knäckningen av Encrochat för att 37-åringens kommunikation avlyssnats medan han la upp mordplaner. "

"I torsdags klockan 16 greps ytterligare en misstänkt i samma ärende, han anhölls senare på kvällen, men vidare uppgifter om honom är ännu inte kända."

Det tilltänkta mordoffret i detta fall ska ha stått Achraf Tofigh nära (han som sköts ihjäl 2019-10-31 och som anses ha varit Mekkys "bankir"). Så, vem kan detta röra sig om?

Är det denna händelse som Dani ät häktad för? Trodde det var typ i sista sekunden innan det skulle hända..Var bor denna familj och varför bor man på hotell i lilla Ängelholm en kall maj dag?
Citera
2020-08-27, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Denna "Goldfinger" de pratas om ..enda me de namnet i kriminella kretsar vad som jag kan komma på, är en äldre jugge med ett amputerat finger .umgicks hel del med tunga spelare början av 2k talet som höll på import av kola och Jonk i Malmö.
Är detta samma person jag tänker på?
Han som blev mördad på gågatan? Glömt namn
Känns som det som satte igång mycket,,
Citera
2020-08-27, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Han va rätt nära Pera, han som blev mördad på gågatan,
Tyckte med efter han gick till ända blev våldet i Malmö så mer öppet o våldsamma,alla skulle synas och höras .
Citera
2020-08-27, 09:32
Medlem
Citat:
Är det denna händelse som Dani ät häktad för? Trodde det var typ i sista sekunden innan det skulle hända..Var bor denna familj och varför bor man på hotell i lilla Ängelholm en kall maj dag?

Det stämmer att det är den händelse. Familjen bor i Oxie tror jag.

Sista sekund var det nog då ryktet säger att D befann sig på hotellet samtidigt som S och hans familj. Men inget jag kan bekräfta men det sägs så...

Stämmer det att S inte tog emot skyddat boende? Vad tänker man i en sån situation då hela familjen är med och se bara vad som hände med stackars Karolin.... Idag verkar de inte bry sig om det är barn eller fru som mördas
Citera
2020-08-27, 09:59
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Petar Grujic?
Citera
2020-08-27, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Petar Grujic?
Ja det stämmer! Många som kände honom..
det var liksom först händelsen, när nån blev mördad så. Man kan ju undra varför. Han var ju äldr hade varit med länge. Sen blev det värre på nåt sätt. Samband?
Citera
2020-08-27, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Han va rätt nära Pera, han som blev mördad på gågatan,
Tyckte med efter han gick till ända blev våldet i Malmö så mer öppet o våldsamma,alla skulle synas och höras .
Petar ja..Undrar ibland om det. Vad och varför
Citera
2020-08-27, 11:11
Medlem
Kan Kaldaras vara Goldfinger?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in