2020-08-26, 23:53
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Väldigt tydlig platå för antalet döda i Sverige de senaste veckorna.
Vecka 31, 32 och 33 så dog det exakt 19 personer per vecka (2,7 personer per dag).

Hittils för vecka 34 så har vi 8 döda. Men det kommer fyllas på fler (tyvärr).
Citera
2020-08-26, 23:54
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Jag tror mer att det var de sköra som dog i våras och att de flesta länder testar betydligt fler nu.

Sen har man med all säkerhet blivit mycket bättre på att behandla också. Sätter en hundralapp på att Adam levt om han blivit smittad nu och inte i våras.

Man ska tänka på att det är lågsäsong för virus nu, kraftiga utbrott kommer nog dyka upp närmare jul och inte i september.

Jag är överlag positiv och det enda som oroar mig är om länder får för sig att börja stänga ner igen. Det kommer sluta väldigt illa isf.

På tal om Adam, det är så att han tränade hårt för att gå ned i vikt och det kan jag säga att varenda gång jag har gjort det så har jag blivit sjuk, det är ungefär som att immunförsvaret är försvagat och det är så varje jävla gång, man tränar hårt och sedan blir sjuk. Ganska jobbigt faktisk.

I dagens läge så hade Adam överlevt.
Citera
2020-08-27, 00:11
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja det där bekräftar ju det jag tror, att det var en väldigt hög spridning på skolorna vilket gör att många är immuna nu.

i Kronobergs län testade man 6000 människor. Av dem är det bara 10% som visar immunitet. Det handlar bara om Kronobergs län, men jag skulle inte bli förvånad om många människor inte har immunitet mot covid. Låg immunitet kan bero på att människor inte smittades av covid. En annan orsak kan vara att immuniteten försvinner efter 2 månader.
Citera
2020-08-27, 00:11
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Almanacka2018
Island hittade ju en jäkla massa varianter av viruset när de testade för fullt under våren. Det har inte diskuterats mer om det konstigt nog
Det är ju tämligen vedertaget att viruset muteras något, att olika strains har utvecklats i olika delar av världen. Om 20 år (om covid-19 finns kvar, Kina kanske har en inaktiveringknapp) så kommer viruset alltså inte ser likadant ut som nu, på gott eller ont, sannolikt på gott.
Citera
2020-08-27, 00:17
Medlem
Att folk inte hamnar på IVA nu har inget med nån mutation att göra. Det är ju yngre som smittas nu. Dom hamnar inte på IVA.
Generellt sett.
Citera
2020-08-27, 00:21
Medlem
50% av alla Corona-fall i världen har orsakats av pre-symptomatiska individer:

https://www.youtube.com/watch?v=bUfuF3Il4ik
Citera
2020-08-27, 00:26
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Därför borde man ha stängt grundskolorna i landet i februari. Därför borde man inte ha öppnat gymnasieskolor och högskolor/universitet nu i augusti.
Citera
2020-08-27, 00:30
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut

Ja det är så man blir smittad, av personer som tror att de är friska men ändå smittar.

Så det tycker jag kräver att man testar mer, search and destroy så man bromsar smittan.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-08-27 kl. 00:32.
Citera
2020-08-27, 00:36
Medlem

The reproduction number for Covid-19 in Denmark is now back below 1 after an increase in infections earlier in August.
The figure, used as a measure of the rate of infection spread in a society, is the average number of new people who are infected by each infected person.

The reproduction number for Covid-19 in Denmark currently stands at 0.8. This means that every infected person infects an average of 0.8 more people. The number reached 1.5 people earlier in the month and was last week reported to be at 1.0.

On Wednesday, national agency State Serum Institute said that 57 new cases of coronavirus had been registered in its daily update. The figure represents the fourth consecutive day in which new cases of coronavirus are under 100, and the lowest daily total since July 29th.

https://www.thelocal.dk/20200826/denmarks-coronavirus-reproduction-number-back-below-1
Citera
2020-08-27, 00:43
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esrum

The reproduction number for Covid-19 in Denmark is now back below 1 after an increase in infections earlier in August.
The figure, used as a measure of the rate of infection spread in a society, is the average number of new people who are infected by each infected person.

The reproduction number for Covid-19 in Denmark currently stands at 0.8. This means that every infected person infects an average of 0.8 more people. The number reached 1.5 people earlier in the month and was last week reported to be at 1.0.

On Wednesday, national agency State Serum Institute said that 57 new cases of coronavirus had been registered in its daily update. The figure represents the fourth consecutive day in which new cases of coronavirus are under 100, and the lowest daily total since July 29th.

https://www.thelocal.dk/20200826/denmarks-coronavirus-reproduction-number-back-below-1

Allt är bra, siffrorna går ned. Som man räknar så får man ett svar.
Senast redigerad av Lyckligagatanden 2020-08-27 kl. 00:45.
Citera
2020-08-27, 00:44
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
i Kronobergs län testade man 6000 människor. Av dem är det bara 10% som visar immunitet. Det handlar bara om Kronobergs län, men jag skulle inte bli förvånad om många människor inte har immunitet mot covid. Låg immunitet kan bero på att människor inte smittades av covid. En annan orsak kan vara att immuniteten försvinner efter 2 månader.
Skåne har börjat med sina tester. Vecka 34 låg det på 10,26%.

Risken med sådana här tester är att de som redan vet att de har haft det inte springer först i kön för att ta ett sådant här test. Snarare folk som har suttit i sin bunker sedan mars och tycker ha haft alla symptomen.
Citera
2020-08-27, 00:50
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Skåne har börjat med sina tester. Vecka 34 låg det på 10,26%.

Risken med sådana här tester är att de som redan vet att de har haft det inte springer först i kön för att ta ett sådant här test. Snarare folk som har suttit i sin bunker sedan mars och tycker ha haft alla symptomen.

Man kan inte veta säkert om huruvida man har covid eller ej. Människor som har fått covid uppvisar många olika symtom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in