2020-08-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Egentligen är det ganska lätt. Med Guda hjälp så fungerar historien om syndafloden och Noa. Utan Guds hjälp är den med stor sannolikhet inte sann.

Självklart skedde floden med Guds agerande, det var inte en naturkatastrof enligt bibeln om du trodde det.
Citera
2020-08-26, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Nej, nu förstår jag inte hur du menar.
Jag tog upp saker från denna tråd som inte bevisats bygga på fakta, utan bara påståtts.
Citera
2020-08-26, 23:26
Medlem
Citat:
Jag tog upp saker från denna tråd som inte bevisats bygga på fakta, utan bara påståtts.

Kan du bevisa det?
Citera
2020-08-26, 23:27
Medlem
Citat:
Självklart skedde floden med Guds agerande, det var inte en naturkatastrof enligt bibeln om du trodde det.
Nu ingår ju fler saker i historien än bara en översvämning, eller hur?
Citera
2020-08-26, 23:28
Medlem
Citat:
Kan du bevisa det?
Det är bara att läsa i tråden. Jag kan ju ha missat att källor angivits, så då är det bara att rätta mig.
Citera
2020-08-26, 23:31
Medlem
Citat:
Nu ingår ju fler saker i historien än bara en översvämning, eller hur?

Hur menar du?
Citera
2020-08-26, 23:33
Medlem
Citat:
Det är bara att läsa i tråden. Jag kan ju ha missat att källor angivits, så då är det bara att rätta mig.

Eller att du bevisar dina påståenden.
Citera
2020-08-26, 23:33
Medlem
Citat:
Hur menar du?
Djur och en ark, t.ex.
Citera
2020-08-26, 23:35
Medlem
Citat:
Eller att du bevisar dina påståenden.
Ja, om jag gör några. Nu sade jag bara att folk bara påstått saker som om det vore fakta. Jag har inte sagt att det inte är fakta. Stor skillnad.
Citera
2020-08-26, 23:42
Medlem
Citat:
Djur och en ark, t.ex.

Och?
Citera
2020-08-26, 23:44
Medlem
Citat:
Ja, om jag gör några. Nu sade jag bara att folk bara påstått saker som om det vore fakta. Jag har inte sagt att det inte är fakta. Stor skillnad.

Ok, suck. Vad vill du ha sagt?
Citera
2020-08-26, 23:50
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Vetenskapliga teorier är alltid "vetenskapligt belagda", även skapelseteorin.
Att en vetenskaplig teori är "så nära sanningen man kan komma inom vetenskap" är inte självklart, det kan finnas flera motstridiga vetenskapliga teorier. Du har väl hört talas om dom motstridiga teorierna om svarta hål t.ex.???
”Skapelseteorin” är inte alls någon vetenskapligt belagd teori.
Visa i så fall var dessa vetenskapliga belägg har publicerats i en erkänd vetenskaplig skrift och verifierats genom peer review.
Alltså att "skapelseteorin" undergått rigorösa undersökningar och av etablerade forskare anses inte ha motbevisats av dessa rigorösa undersökningar.

Citat:
Nej självklart är inte evolutionsteorin en "skapelseberättelse", men många som förklarar evolutionsteorin säger faktiskt "skapelse", så varför inte tillrättavisa dom istället?
Jaså? Trampade jag dig på tårna? Jag skrev ju inte det till dig.
Att många som förklarar evolutionsteorin faktiskt skulle säga "skapelse" har jag aldrig sett, men jag skulle naturligtvis påpeka det felet om jag såg det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in