2020-08-26, 22:47
Medlem
MeanMEs avatar
Sia glass vanilj utan konkurrens.
IMHO Sveriges bästa glasstillverkare.
Slår alla andra med hästlängder.
Citera
2020-08-26, 22:50
Medlem
Lidl's vanilj en litersbytta i plast. En trevlig bekantskap!
Citera
2020-08-27, 00:39
Moderator
Allaballawallas avatar
Matlagning och metoder --> Godis, frukt och snacks
/Moderator
Citera
2020-08-31, 05:11
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Testa "Gammeldags vanilj" i halvliterspaket från GB.

Mycket gott.

Om det inte finns så kan du köpa vaniljvarianten från ÅSE-glass, också i halvliterspaket. Billigare är GB, kostar bara 4:90 SEK/paket(Om det inte har ändrats på sista tiden)..
Citat:
Ursprungligen postat av ListenersLeaf
Jag tycker att trollhätteglass gör den bästa vaniljglassen.
Väldigt len smak.

Den kanske är svår att få tag på beroende på vart i landet du bor.

Annars gammaldags vanilj av GB glace.
Längesen jag åt GB:s gammaldags vanilj i halvliterspaket nu, så minns inte exakt hur den smakar, men iaf att den är god. Men, det är ju inte direkt någon premiumglass...menar ni att ni föredrar den framför de olika dyrare varianter som finns?
Citera
2020-08-31, 05:15
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Längesedan jag åt glass nu, men vill minnas att triumf glass hade en god vanilj.
Menar du den i i tvålitersförpackning, eller de mindre på 0,5 liter? Jag köpte den mindre varianten i somras, gammaldags vanilj, och blev faktiskt lite besviken, den smakade mer artificiellt (liknande ICA Basic och Eldorado vanilj) än liknande lite dyrare märken. Men om det är tvålitersvarianten du menar, så ska jag testa den
Citera
2020-08-31, 05:16
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tekktra
Vill slå ett slag för Coops egna vaniljglass, den på 900ml dvs. Köpte den häromveckan och den var helt himmelskt god.
Har faktiskt inte käkat den, vet inte varför. Ska definitivt göra det!
Citera
2020-08-31, 05:23
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Baskin Robins.
Oslagbart.
Finns tyvärr inte där jag bor, så det får bli när jag befinner mig på resa.
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Jag föreslog Ottoglass men posten försvann, sååå god är den, att t.o.m. när man postar om den försvinner den. Finns nog bara i Skåne som allt annat som är bra och gott.
Världens snabbaste bil är också Skånsk. Så tänk snabb Glass + snabb bil = Försvinnande god!!
Sätter upp den på att-äta-listan
Citera
2020-08-31, 05:27
Medlem
Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Häagen Dazs, Lejonet & Björnen, eller, Lidls, om man nöjer sig med hyfsat prisvärd köpeglass 👌🏻

Enklaste fusk-glassen som alla kan göra, då den inte ens behöver glassmaskin, är ju grädde och kondenserad mjölk.
Går även att byta ut grädden mot ex vaniljvisp eller till viss del mot fet youghurt och tillsätta alla möjliga smakförhöjare i denna sliskiga sörja sedan bara en stund i frysen, och, et voilà, glass i stora lass!
Lejonet & Björnen finns tyvärr inte här, men precis som andra lite mer lokala glassar, så är det nåt som jag ska testa när tillfälle ges. Min upplevelse av lokala glasstillverkare är annars att de inte riktigt håller måttet, sett till priset...man tror att de ska slå GB och andra stora tillverkare, men ofta får man istället inse att det finns en anledning till varför de som är stora, har blivit det.
Citera
2020-08-31, 16:34
Medlem
Dickenss avatar
Testa Klings glass. Finns på vissa Lidl tror jag.
Citera
2020-08-31, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HLM28100
Jag föreslog Ottoglass men posten försvann, sååå god är den, att t.o.m. när man postar om den försvinner den. Finns nog bara i Skåne som allt annat som är bra och gott.
Väroldens snabbaste bil är också Skånsk. Så tänk snabb Glass + snabb bil = Försvinnande god!!

Ottoglass är dunder, men om man inte är skåning funkar SIA också bra.
Citera
2020-09-01, 21:28
Medlem
flaess avatar
Vaniljglassen från Österhagenglass är alldeles gudomlig. Ekologiska råvaror och inga tillsatser överhuvudtaget.
Citera
2020-09-03, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Lejonet & Björnen finns tyvärr inte här, men precis som andra lite mer lokala glassar, så är det nåt som jag ska testa när tillfälle ges. Min upplevelse av lokala glasstillverkare är annars att de inte riktigt håller måttet, sett till priset...man tror att de ska slå GB och andra stora tillverkare, men ofta får man istället inse att det finns en anledning till varför de som är stora, har blivit det.

Sant, ang lokala/mindre tillverkare, flera gånger jag gett mig på att köpa någon svindyr sort, och visst var det gott och säkert bättre kvalitet än kem-glassarna, men, värt att betala 70-90 spänn för typ 400ml/3hekto eller whatever, njae.... :/

Lidls glassar slår dock gb! samma med triumf, sia dyl... Är ju bara kemikalier, socker och luft, fet bojkott av Ben & Jerry's sedan många år, ännu mer sedan de verkligen visat vilka de tillhör
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in