2020-08-26, 22:29
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Nej, samhällets ansvar tar inte slut där. Polisen ska säkerställa att en person som Paludan fritt kan utöva sina rättigheter, exempelvis att bränna upp en bok, utan att han blir utsatt för våld.

Om andra konstnärer, provokatörer, eller vem som helst hotas, misshandlas, mördas eller av andra hindras från att utöva sina rättigheter så är lösningen, i min mening, inte att kapitulera för dessa våldsverkare och kriminella utan snarare att inte vika en tum. Strängare straff, rejäla polisinsatser och utvisning som regel snarare än undantag för de som saknar medborgarskap skulle vara en bra början.

Visa mig den paragrafen i grundlagen som säger att polisen eller ordningsmakten har som skyldighet att bevaka provokatörer när dessa provocerar folk. Jag väntar på svar.
Citera
2020-08-26, 22:30
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Yttrandefriheten är till för provokatörer.

Den som bara håller med eller är tyst har inget behov av yttrandefrihet, men sånt lär man sig såklart inte i batikhäxornas Mekka på Södertörn.

Nej yttrandefriheten är till för skydda människor från att bli dömda ifall dem säger något mot makten, man ska kunna kritisera regeringen, kungen, politiker, organisationer eller religioner.

Inte att provocera människor genom att bränna deras symboler eller böcker.
Citera
2020-08-26, 22:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnalAnalfabeten
Äh det är BS, många av musslorna är rika, somliga stenrika. Du vet inte ett skit om deras ekonomi. Inte ett jäva skit vet du. Men enligt PK-Pressen så är det så jävla synd om dem. Araberna har varit experter under lång tid, många år, på att hålla undan svarta pengar. Och kan tex ha pengar på bank i hemlandet. Det vet vi inte. Det framgår rätt tydligen av att Polisen i Tyskland gjort tillslag mot många arabiska klaner i bla Berlin.
Och det är inga småsummor av pengar de har suttit på, och beslagen är stora. inga romska tiggarpengar precis...

Nu tror jag du blandar ihop vanliga majoriteten muslimer med kriminella element inom klanerna i Tyskland. Majoriteten av muslimerna är ekonomiskt svaga annars hade dem inte bott i ruttna lägenheter i förorten
Citera
2020-08-26, 22:32
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Du har rätt i en del. Jag tycker givetvus att alla ska ha rätt att torgföra sina åsikter och alla bör ha skydd av samhället när man blir utsatt för bråk, jag tycker helt enkelt inte att alla ska ha rätt att använda polisbeskydd enbart för att kunna provocera folk. Vill man göra det så får man betala för det. Är det en grupp med människor som tycker att denna koran bränning måste ske då kan man gå ihop och tillsammans betala för beskydd. Det är inte svårare än så.

Jag kan inte annat än att hålla med dig. Jag värnar också om yttrandefriheten och är naturligtvis av åsikten att alla ska kunna få göra sina röster hörda på lika villkor men det måste finnas gränser.

Jag känner till exempel ingen som helst sympati för vuxna människor, som mot bättre vetande, antingen har satt sig i en livshotande sits eller riskerar att sätta sig i en livshotande sits till följd av omdömeslöst agerande. Jag tänker framför allt på Lars Vilks som numera tvingas leva med livvaktsskydd på skattebetalarnas bekostnad tack vare hans så kallade "konst".

Enligt mina bedömningar är Dan Park på god väg att bli en sådan person om han fortsätter på samma bana som han gjort hittills. Vill man kritisera islam så ska man få göra det men det gör man inte genom att elda upp föremål och provocera människor. Vi lever i ett modernt och civiliserat samhälle. Inte i stenåldern.
Senast redigerad av Prinsessbakelse 2020-08-26 kl. 22:40.
Citera
2020-08-26, 22:36
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetteful

Om nu NMR (t.ex.) skulle vilja roa sig med det, så ska dom ha all rätt i världen att göra det, ja absolut.

Självklart ska man få det.

Vad du tycker de ska få och vad de får är två helt olika saker. Du får fängelse direkt om du kritiserar judar, men muslimer eller svenskar är det fritt fram att kritisera. Säger mycket om makten i landet.
Citera
2020-08-26, 22:38
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinsessbakelse
Jag kan inte annat än att hålla med dig i detta. Jag värnar också om yttrandefriheten och är naturligtvis av åsikten att alla ska kunna göra sina röster hörda på lika villkor men det måste finnas gränser.

Jag känner till exempel ingen som helst sympati för vuxna människor, som mot bättre vetande, antingen har satt sig i en livshotande sits eller riskerar att sätta sig i en livshotande sits till följd av deras omdömeslöst agerande. Jag tänker framför allt på Lars Vilks som numera tvingas leva med livvaktsskydd på skattebetalarnas bekostnad tack vare hans så kallade "konst".

Enligt mina bedömningar är Dan Park på god väg att bli en sådan person om han fortsätter på samma bana som han gjort hittills. Vill man kritisera islam så ska man få göra det men det gör man inte genom att elda upp föremål och provocera människor. Vi lever i ett modernt och civiliserat samhälle. Inte i stenåldern.

Det tragiska i denna kråksången är att samma människor som skriker sig hesa över att denna provokatör ska få skattefinansierat polisbeskydd är samma individer som vill ta bort socialbidragen. Det är ett hycklande utan dess like. Man gnäller över att folk går på socialbidrag och då speciellt muslimer (Vilket även jag tycker är fel då jag anser att sänkta skatter och arbetsgivaravgifter skapar fler jobb) och att det kostar samhället så mycket pengar men samtidigt är man villig att låta dessa provokatörer och andra skräpkonstnärer få skattefinansierad polisbeskydd. De fattar inte hur många miljoner per dag ett sådant skydd kostar samhället och vilken jävla Pandora ask det är man öppnar när man gör detta till ett kutym.
Citera
2020-08-26, 22:39
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
AfS är ett politiskt parti, ett parti med ett visst stöd hos befolkningen och som dessutom har något vettigt att komma med.

Rasmus Paludan är partiledare för ett politiskt parti (Stram Kurs) som är mycket större än AFS. Hans parti fick 1,8 procent av rösterna vid det senaste valet i Danmark och var nära att komma in i Folketinget. Bara 0,2 procentenheter ifrån.

Citat:
Stram Kurs
Partiet gick till val på att förbjuda islam i Danmark, att stoppa invandring från icke-västländer samt att utvisa icke-västliga invandrare och flyktingar. Partiets valmöten fick ofta karaktären av demonstrationer och fick stor uppmärksamhet i media. Vid folketingsvalet nådde partiet 1,8 procent vilket var 0,2 procentenheter under spärren för att ta sig in i Folketinget.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Stram_Kurs

Sedan huruvida "man har något vettigt att komma med" beror ju på vem man frågar. Finns ju många som tycker att AFS inte har något vettigt att komma med (jag tycker att AFS har det, men det finns andra med andra åsikter).

Citat:
Tycker du exempelvis att polisen bör beskydda pedofiler som demonstrerar med plakat som låter: Gör barnporr lagligt?

Pedofiler får enligt lag göra det men tycker du att polisen ska beskydda dom. Är de demonstrerar?

Ja, nu drar du det till sin spets. Här kan man väl inte göra annat än att titta på lagen och se vad den säger. Och bita ihop. Alternativt ta fram speciella lagar för just denna grupp.

Ett av polisens jobb är ju att skydda folk som riskerar att råka illa ut. Till och med dömda våldtäktsmän måste polisen skydda, ifall t.ex anhöriga attackerar dem.
Citera
2020-08-26, 22:39
Medlem
Malmöpolisen la sig platt på marken. Hellre fälla än fria enligt dom. Vilka cucks.
Hade varit kul o se vad som hade hänt bland kaosblattarna i Malmö om han hade brännt upp en baconlindad Koran.
Tragiskt.
Nöf Nöf 🐷
Citera
2020-08-26, 22:41
Bannlyst
Citat:
AfS är ett politiskt parti, ett parti med ett visst stöd hos befolkningen och som dessutom har något vettigt att komma med. Då förtjänar man ett skydd för man använder sin lagstadgade rättighet att torgföra sina politiska åsikter. Möjligen är man provokativ men samtidigt klarar man av att kritisera religioner, grupper och andra politiska åskådningar med saklig kritik. Paludan torgför enbart en performance, en performance som går ut på att bränna en för muslimer helig bok. Det är varken en demonstrationstpg som torgför politiska eller religiösa åsikter utan det är bara et handling som går ut på att kränka och skapa reaktioner av oftast psykiskt labila individer. Varför ska man frpn polisens sida medvetet utsätta sitt samhälle för den typen av provokation om man vet att handlingen inte på något sätt har ett annat syfte än just kränkningar och provokation?

Tycker du exempelvis att polisen bör beskydda pedofiler som demonstrerar med plakat som låter: Gör barnporr lagligt?

Pedofiler får enligt lag göra det men tycker du att polisen ska beskydda dom. Är de demonstrerar?
Allt du skriver är ju bara subjektivt när det passar dig. "afs är ett parti och förtjänar mer skydd än Paludan som bara är en dansk medborgare".

AfS hade dessutom inga röster inför valet 2018 eftersom man aldrig ställt upp tidigare.
Citera
2020-08-26, 22:44
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Rasmus Paludan är partiledare för ett politiskt parti (Stram Kurs) som är mycket större än AFS. Hans parti fick 1,8 procent av rösterna vid det senaste valet i Danmark och var nära att komma in i Folketinget. Bara 0,2 procentenheter ifrån.

Sedan huruvida "man har något vettigt att komma med" beror ju på vem man frågar. Finns ju många som tycker att AFS inte har något vettigt att komma med (jag tycker att AFS har det, men det finns andra med andra åsikter).

Ja, nu drar du det till sin spets. Här kan man väl inte göra annat än att titta på lagen och se vad den säger. Och bita ihop. Alternativt ta fram speciella lagar för just denna grupp.

Ett av polisens jobb är ju att skydda folk som riskerar att råka illa ut. Till och med dömda våldtäktsmän måste polisen skydda, ifall t.ex anhöriga attackerar dem.

Paludan är en politiker i Danmark med ett danskt parti som inte har något med Sverige att göra. Här framför han inga politiska åsikter utan han bränner koraner. Det är inte ett politiskt möte vi pratar om lika lite som att det är ett ideologiskt. Det är en happening med ett enda mål och det är att skapa oro och oreda i det svenska samhället. Vill han göra detta så får han göra det men svenska staten har absolut ingen skyldighet att ge honom ett beskydd under hans provokation. Tror du att Danmark hade gett skydd åt Dan Park om han valde att ställa sig på Blågårdspladse i Norrebro och tände eld på koraner, eller om han tände eld på en Auschwitzuniform utanför synagogan i Köpenhamn? Skulle inte tro det.

För övrigt så bevakar inte polisen våldtäktsmän. Tror du att hagamannen går runt med polisbevakning?
Citera
2020-08-26, 22:44
Bannlyst
Citat:
Om du ska leka smart så ska du veta att grundlagen INTE säger att staten har en skyldighet att dess ordningsmakt ska bevaka en konstnär, artist eller provokatör när dessa framför sin konst, åsikt eller verk. Så du fattar ingenting, betalar troligen inte skatt och förstår inte hur lagen fungerar. Behöver inte be dig att dra åt helvete för där har du redan en plats reserverad.
Inse bara att du blev ägd. Du trodde att konstnärligt framträdande inte sorterade under allmän sammankomst, och du trodde att en dansk medborgare inte har rätt till att utöva en liknande aktion i Sverige.

Att grundlagen inte säger att snuten måste skydda personer som har en hotbild är en sak. Det ger inte din subjektiva åsikt om att hotade människor inte ska få skydd mer bäring.
Citera
2020-08-26, 22:45
Medlem
CokeLaRocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Allt du skriver är ju bara subjektivt när det passar dig. "afs är ett parti och förtjänar mer skydd än Paludan som bara är en dansk medborgare".

AfS hade dessutom inga röster inför valet 2018 eftersom man aldrig ställt upp tidigare.

Men man var ett registrerat parti. Paludan är en dansk politiker från ett danskt parti som inte har ett skit att göra med Sverige. Bortsett från att skapa oreda och kaos.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in