2020-08-26, 22:13
Medlem
Svenska ungdomar som läser detta.
Börja träna, träna som fan, ha kompisar, håll ihop, slå först, slå hårt.

Och alla fittor som röstat för den här mångkulturella skiten. Fan ta er.
Citera
2020-08-26, 22:14
Medlem
vitvalens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Han kommer att få halva det straff som 21-åringen får. Om inte domstolen kommer fram till att de har olika grad av delaktighet i detta. Men det verkar, utifrån vad som är känt, inte särskilt sannolikt. Börjar de gola ned varandra har vi ju BO som kan reda ut saken med sina berättelser.

Det samlade straffvärdet, OBS minimivärdet, på de brott som de häktats för är 12,5 år. Men inget av brotten, som de beskrivs, ligger åt det lägre hållet. Vad jag kan se är det inte heller några brott som "konsumerar" de andra. Ja, det skulle väl vara våldtäkt då, hur det nu skett, som kanske kan fås till misshandel istället. Sedan kanske människorov kan konsumera en viss del av misshandeln, men inte utan att det själv försvåras. Dessutom kan rubriceringarna ändras, det kan bli frågan om "mordförsök" t.ex. Det kan också bli frågan om "grov våldtäkt" eller "synnerligen grov misshandel", vilka alla ökar straffvärdet. Jag skulle bli förvånad om 21-åringen inte får ett tvåsiffrigt antal år i fängelse åtminstone. Ska jag komma med ett tips i skrivande stund får det bli 14 år för honom och 7 år för 18-åringen.
Japp och sju år blir ca 4,5 år i fängelse som mest. Med en bra advokat kanske något lägre till och med. Han är väl inte tidigare straffad av vad jag kan förstå. Det är bara att slopa straffrabatten För unga och även anamma Danmarks dubblering av straffvärde om det kopplas till gängkriminalitet. Offren kan springa på det yngsta av asen på permission inom ett par år.
Citera
2020-08-26, 22:15
Medlem
Äppelkäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
Det står "barnkalas" i tråden.

Man är ju barn tills man blir myndig har vi fått lära oss sedan skäggbarninvasionen började (vart tog alla tonåringar vägen?).

Offren var 2 omyndiga (barn) som hade varit på födelsedagskalas. Troligen hade de varit på kalas med andra jämnåriga barn - alltså hade dom varit på barnkalas.
Citera
2020-08-26, 22:15
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Han kommer att få halva det straff som 21-åringen får. Om inte domstolen kommer fram till att de har olika grad av delaktighet i detta. Men det verkar, utifrån vad som är känt, inte särskilt sannolikt. Börjar de gola ned varandra har vi ju BO som kan reda ut saken med sina berättelser.

Det samlade straffvärdet, OBS minimivärdet, på de brott som de häktats för är 12,5 år. Men inget av brotten, som de beskrivs, ligger åt det lägre hållet. Vad jag kan se är det inte heller några brott som "konsumerar" de andra. Ja, det skulle väl vara våldtäkt då, hur det nu skett, som kanske kan fås till misshandel istället. Sedan kanske människorov kan konsumera en viss del av misshandeln, men inte utan att det själv försvåras. Dessutom kan rubriceringarna ändras, det kan bli frågan om "mordförsök" t.ex. Det kan också bli frågan om "grov våldtäkt" eller "synnerligen grov misshandel", vilka alla ökar straffvärdet. Jag skulle bli förvånad om 21-åringen inte får ett tvåsiffrigt antal år i fängelse åtminstone. Ska jag komma med ett tips i skrivande stund får det bli 14 år för honom och 7 år för 18-åringen.

Jag blir positivt överraskad om 21-åringen får ett tvåsiffrigt fängelsestraff. Hagamannen fick väl 14 år? Och då var det upprepade våldtäkter och mordförsök.
Citera
2020-08-26, 22:18
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Jag blir positivt överraskad om 21-åringen får ett tvåsiffrigt fängelsestraff. Hagamannen fick väl 14 år? Och då var det upprepade våldtäkter och mordförsök.

De kanske inte lever så länge till, helvetet väntar på dessa gärningsmän.
Senast redigerad av Sofiajadetarjag 2020-08-26 kl. 22:27.
Citera
2020-08-26, 22:19
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Hagamannen var svensk och inte en privilegierad kurd. Det här stannar vid ungdomsvård med biljardbord och ett mindre bötesstraff för griftefrid. Dvs gräva grav utan avliden.
Citera
2020-08-26, 22:20
Medlem
https://www.friatider.se/tonarspojkar-gravdes-ned-levande-pa-kyrkogarden

De grävde ner dom. Jävla apor.
Citera
2020-08-26, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fylld
Hagamannen var svensk och inte en privilegierad kurd. Det här stannar vid ungdomsvård med biljardbord och ett mindre bötesstraff för griftefrid. Dvs gräva grav utan avliden.
Nja, jag tror inte griftefridsbrott handlar om att gräva gravar utan kropp. Utan att hantera en död kropp olovligen och/eller vårdslöst.
Citera
2020-08-26, 22:27
Medlem
fyllds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nja, jag tror inte griftefridsbrott handlar om att gräva gravar utan kropp. Utan att hantera en död kropp olovligen och/eller vårdslöst.
Det är nya tider nu. Lagstiftningen måste anpassa sig till de nya svenskarna. En vacker dag står du upp till knäna i din egen grävda grav, efter sedvanlig anal våldtäkt och skändning.
Citera
2020-08-26, 22:27
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Oisin Cantwell verkar vara väldigt upprörd över att familjen har hotats.
Vaddå väldigt upprörd?
Han konstaterar att familjen hotats och ser inget konstigt i det utan snarare att det är vad man kan förvänta sig.
Citera
2020-08-26, 22:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Vaddå väldigt upprörd?
Han konstaterar att familjen hotats och ser inget konstigt i det utan snarare att det är vad man kan förvänta sig.

Läs lite mellan raderna. Så här skriver han:

"En av de sajter vars medarbetare har ett mer välutvecklat intresse för människor med invandrarbakgrund än för pressetik har berättat för sina läsare vad han heter. Hans familj har hotats, annat var knappast att vänta."

Det är en känga till alternativ media och "högerextremister" och "rasister".
Citera
2020-08-26, 22:31
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Men det var länge sedan nu. Straffen har blivit hårdare. Dessutom är människorov ett synnerligen grovt brott. Idag hade nog Hagamannen fått mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in