2020-08-26, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nä, jag förstår precis vad du menar, och jag skulle inte i en seriös diskussion göra sådana uttalanden. Vissa användare har man gett upp på dock, så där tramsar jag med i samma anda som denne själv gör.

Angående dina inlägg så är du den som sticker ut som välbalanserad och vettig här. Jag ser en intelligent, vårdad, socialt fungerande och värderingsmässigt vettig man bakom det du skriver. Det ser de flesta människor med ordnade liv och trygg uppväxt, skulle jag tro.

Ni alla är beundransvärda som orkar diskutera och ta emot både det ena och det andra. Jo, jag kan tydligt se att du har en fin och bra syn på både män och kvinnor. Synd att vissa här missar det.

Vad fina saker du skriver, tack, jag blir generad här!
Citera
2020-08-26, 20:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Ni alla är beundransvärda som orkar diskutera och ta emot både det ena och det andra. Jo, jag kan tydligt se att du har en fin och bra syn på både män och kvinnor. Synd att vissa här missar det.

Vad fina saker du skriver, tack, jag blir generad här!

"Kvinnor har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än gemene man har. Många män har papp i skallen" / moment22x22

Ett exempel på den fina och bra syn hon har på män.

För att inte tala om den fina och bra syn hon har på mäns sexualitet, dvs attraktion för unga, fertila och hälsosamma kvinnor. "Förakt" kallar hon det själv. Fint eller hur?
Citera
2020-08-26, 20:45
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
En man med kristna värderingar vänder sig till en kvinnas make eller far i första hand, om han behöver ifrågasätta hennes agerande.
Män är ju så mycket starkare än kvinnor.
Här är väl en del av problemet att den adresserade kvinnan saknar en man som förstår att vara man i sitt hus?

Varför kan hon inte föra sin egen talan? Är troende kvinnor konflikträdda och dumma i huvudet?
Citera
2020-08-26, 20:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
"Kvinnor har betydligt mer genomtänkta och vassa argument än gemene man har. Många män har papp i skallen" / moment22x22

Ett exempel på den fina och bra syn hon har på män.

För att inte tala om den fina och bra syn hon har på mäns sexualitet, dvs attraktion för unga, fertila och hälsosamma kvinnor. "Förakt" kallar hon det själv. Fint eller hur?

Alla förstod ju att M syftade på majoriteten män här på "feminism"forumet. Och alla höll med henne till 100%.

Sen har M också förklarat för dig flera gånger nu att "se men inte röra" när det gäller 30 år och uppåt gamla gubbar som tänder på tjejer under 18. Men du förstår inte va?
Citera
2020-08-26, 20:54
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Ja, den verkar följa efter oss och våra egna val. Konstigt det där...
Eller inte. Den som kan sin historia har ett bra hum om vad vi kan förvänta oss av vår framtid och i ärlighetens namn är jag lite orolig för "oss".

Vi, i det gamla landet skrotar allt det goda som lett oss till en oöverträffad nivå av civilisation, men utan att ha något bättre planerat för oss i horisonten.

Avveckling och utveckling är varandras motsatser, så vad tror du det är som är bra som kommer ur trådens fråga om det stämmer?

Har du ett alternativt scenario du hellre ser och hur kommer vi i så fall dit?

Jag tror att ca två tredjedelar av mänskligheten kommer gå under under relativt kort tid. Virus, matbrist, klimatförändringar, svält, undernäring, krig/konflikter, naturkatastrofer, smutsigt vatten, vattenbrist osv. De små fickor av människor här och där som överlever får helt enkelt "börja om" om jorden ens går att leva på/av. Detta var inbyggt i oss redan från början, en helt naturlig väg för mänskligheten. Allt går i cykler.
Senast redigerad av Jenny9 2020-08-26 kl. 21:11.
Citera
2020-08-26, 20:54
Medlem
Citat:
Vi bör uppfostra våra pojkar och flickor till att "hålla på sig" helt enkelt.
En kvinna som är monogam vill inte heller gifta sig med en horbock. Män med självkontroll och integritet är eftertraktade bland kyska kvinna.

Ifall man är incel och inte ligger rundor så är man oattraktiv hos dagens kvinnor, de flesta kvinnor vill ha män som ligger rundor.
Citera
2020-08-26, 20:56
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ifall man är incel och inte ligger rundor så är man oattraktiv hos dagens kvinnor, de flesta kvinnor vill ha män som ligger rundor.

Inte hur mycket som helst, då är han sannolikt sexmissbrukare och de är rejält fucked up i huvudet. Inte vill man ha en oskuld heller.
Citera
2020-08-26, 21:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Varför kan hon inte föra sin egen talan? Är troende kvinnor konflikträdda och dumma i huvudet?
Det var inte så balanserat att kalla användare G för konflikträdd och dum i huvudet.

Jag föredrar att män som vill hota mig med våldtäkt tar upp den saken med min man, ja. Jag behöver inte föra min egen talan mot hotfulla män.
Citera
2020-08-26, 21:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Detta var dagens dummaste kommentar och med tanke på hur ensam du är i ditt hörn, kan det vara du som är så tröttsam att ingen står upp för vad du säger.

Det finna bara en enda mening som i någon mån kan beläggas som sanning.
Nu är det upp till dig att lista ut vilken.

Skulle männen alltså offrat sina liv på förlossningsborden nu?
Det funkar inte riktigt så, vet du.
Eller vet du inte det?

Kvinnor dör inte i krig. De förs i säkerhet och sen är det bara män som står vid fronten och håller emot med sitt liv som insats. När gjorde du din värnplikt?

"Kvinnor dör inte i krig" är sannerligen det absolut dummaste jag någonsin hört.

Känner du till Vietnamkriget, dog inga vietnamesiska kvinnor pga amerikanernas bomber? Koreakriget? Kriget i Syrien? Andra världskriget? Kriget i Kongo? Osv osv osv.

Är du helt väck?
Citera
2020-08-26, 21:06
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Ja, kyskhet är inte inne, men jag talade om kyska kvinnor.
Citera
2020-08-26, 21:07
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag ska berätta en liten anekdot:
En dag för länge sedan kom min son hem från skolan. Han var runt 8 år. När jag ställde fram hans mellanmål sa han utan att något relaterat först på tal att "tjejer är lika mycket värda som killar".
Jag sa "jaha. Vad betyder det?". Först svarade han att han inte visste, men jag bad honom tänka efter ordentligt. Tillsist svarade han att "tjejer kan göra samma saker som killar".
Då frågade jag om mammas värde berodde av ifall jag kunde springa lika fort som pappa.
Sonen tänkte efter en kort stund innan han började skratta och sa "nej, det vore ju knäppt!".

Det är konstiga saker barnen får lära sig i skolan idag. Knäppa, skulle sonen kanske sagt.

Något svar på vad det här med värdet betydde fick aldrig vare sig jag eller sonen.

Ni pratade inte prestation, ni pratade om värde. Han sa "alla är lika mycket värda".
Citera
2020-08-26, 21:12
Medlem
Citat:
Ja, kyskhet är inte inne, men jag talade om kyska kvinnor.

Inte lätt att hitta kyska kvinnor i Sverige förutom muslimskorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in