2020-08-26, 18:40
Medlem
Spontant känns det som politikerna i ett antal länder har fått hjälp via de militära underrättelsetjänsterna för att komma till rätta med de värsta galningarna. Allt för att säkra återval av förrädarna.
Citera
2020-08-26, 19:30
Medlem
[quote=Adrenalina23|72720348]
Citat:
Ursprungligen postat av Seguridad
https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/fjarde-man-misstankt-i-mordkomplott

”Ännu en misstänkt för mordplaner mot en familjefar på hotell i Ängelholm har frihetsberövats. Mannen är en 21-åring från Malmö med flera kriminella kopplingar.”[/QUOTE

Kan det vara Alex g?

Han är väl häktad i det misslyckade rånförsöket väl?
Citera
2020-08-26, 19:45
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull
Spontant känns det som politikerna i ett antal länder har fått hjälp via de militära underrättelsetjänsterna för att komma till rätta med de värsta galningarna. Allt för att säkra återval av förrädarna.

Det är resultat av att Encrochat nu är knäckt.
Citera
2020-08-26, 19:51
Moderator
Mappings avatar
[quote=NoF8|72721282]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Han är väl häktad i det misslyckade rånförsöket väl?

Jag har dålig koll på om han sitter häktad fortfarande, men han verkar i alla fall involverad i ett mordförsök förra sommaren som det står i Sydsvenskan. MEN, vet inte om han var offer eller GM, tråd finns här: (FB) Mordförsök Malmö 2019-07-30
Citera
2020-08-26, 19:55
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Någon dom sitter på dom och FUP i HR mål B 3796-19 från 29 januari 2020? Det vore intressant att se om någon av herrarna i det här ärendet var inblandade. Två häktades, en dömdes och ytterligare tre var misstänkta.

(FB) Massgripanden efter stor knarkrazzia i Danmark, 2019-06-26

Utöver rättegången i Sverige utlämnades en äldre svensk man till Danmark och sitter där i avvaktan på den rättegång som tidigare sades var planerad att börja i december i år. Det handlar om Operation Goldfinger och vad jag förstår avser man åtala två danskar, en svensk och tolv albaner.

Även intresserad vilka ”39-åringen” och ”44-åringen” som omtalas i den här artikeln är:

https://www.expressen.se/kvallsposten/kokainliga-i-lyxlagenhet-i-turning-torso-sprangd/

Intressant! Har begärt ut huvudprotokollet och dagboksblad från Hovrätten, återkommer när jag fått det.
Citera
2020-08-26, 19:57
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infocat
Goldfinger är inte dani juden, dani juden medverkade ej i chatten.
Du kanske har rätt, ju mer jag tänker på hur dåligt med pengar Goldfinger verkar ha och att han hela tiden mesar ur när det gäller att beställa mordet på killen han och Danijel chattar om desto mindre sannolikt känns det att Goldfinger skulle vara Dani Jude. Men, har du några spekulationer om vem Goldfinger kan vara?
Citera
2020-08-26, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RullRull

Hur krypteringen knäcktes är allmängods.
Citera
2020-08-26, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Hur krypteringen knäcktes är allmängods.

jojo! Men inte det politiska spelet bakom. Kan inte mkt. om fransk lagstiftning, men undrar huruvida denna del av försvaret har laglig rättighet att användas mot inrikes kriminella?

Kanske ser den franska lagstiftningen annorlunda ut gentemot gängse lagstiftning i EU? För väldigt många år sedan vet jag att pgp 32-bitar var förbjudet med hänvisning till "olaga underrättelseverksamhet" eller liknande.
Citera
2020-08-26, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Du kanske har rätt, ju mer jag tänker på hur dåligt med pengar Goldfinger verkar ha och att han hela tiden mesar ur när det gäller att beställa mordet på killen han och Danijel chattar om desto mindre sannolikt känns det att Goldfinger skulle vara Dani Jude. Men, har du några spekulationer om vem Goldfinger kan vara?

Han skickade en bild på sig själv i chatten, vill inte nämna namn ännu. Jag får helt enkelt vänta in och kika på utvecklingen sen eftersom att chattet inte har någonting med denna tråden att göra. Eller jo Dani**l är ju en som sitter häktad just nu.
Citera
2020-08-26, 22:29
Medlem
[quote=Seguridad|72720454]
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23

Har ett svagt minne av att någon i tråden skrev att han är häktad men kan ha helt fel.

Ghara frihetsberövades för ganska länge sedan, vid ett tillslag, på en svartklubb nära Almtorget. Om han varit frihetsberövad länge vet jag inget om.
Senast redigerad av arcenciels 2020-08-26 kl. 22:37.
Citera
2020-08-26, 22:33
Medlem
[quote=arcenciels|72723607]
Citat:
Ursprungligen postat av Seguridad

Ghara häktades för ganska länge sedan, vid ett tillslag, på en svartklubb nära Almtorget. Om han varit frihetsberövad länge vet jag inget om.

Han häktades vid ett misslyckat rån på västra Hindbyvägen och inget annat.
Citera
2020-08-26, 22:41
Medlem
[quote=Maajty|72723662]
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels

Han häktades vid ett misslyckat rån på västra Hindbyvägen och inget annat.

Västra Hindbyvägen är adressen jag menar nära Almtorget. Precis nära svartklubben.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in