2020-08-26, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Den partipolitiska staten ska separeras från polisen och domstolsväsendet. Du har helt fel. Polisen får aldrig någonsin bli politiserad av ett parti som den är i Sverige. Det är ett väldigt grundläggande fel i vårt land idag. Politiska partier får aldrig politisera polisen och domstolsväsendet. Polisen ska absolut inte gå den politiska maktens ärenden i partipolitik, utan följa beslutad lag av riksdagen, svenska folkets förlängda arm.

Du vet ju inte vad du talar om överhuvudtaget, så sluta skäm ut dig.
"Får"?
Polisen har ALDRIG varit det du beskriver. Vem har lärt dig sådana påhitt? Polisen har och kommer alltid vara statens våldsverkare. Deras uppgift är att skydda staten och statens intressen. Obetydliga uppgifter som att skydda medborgare har alltid varit sekundärt.
Citera
2020-08-26, 19:31
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Det var just den här reaktionen från svenska myndigheter som var själva poängen med koranbränningen. Att visa att Sverige inte är som andra nordiska länder, att yttrandefrihet inte råder och att islam är en särställning i samhället.

Det var bra att bränningen inte blev av så vi alla kan få se hur vårt samhälle och vår stat verkligen agerar och vart det banar väg på sikt. Jag tror det var målet med bränningen.
Jag förstår ingenting, blev inte platsen flyttad typ 3 gånger pga att platserna bedömdes som för osäkra.

Har den tredje platsen nu också blivit för osäker, och därför ställs allt in?
Det går fort nu, jag läste om detta senast i morse, och att bränningen skulle bli av
Citera
2020-08-26, 19:33
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Läs vad jag skrev, det är juridiskt fel men moraliskt rätt.
Den som har makten i detta fall är ju Dan och Rasmus som har ett parti med 20% stöd i riksdagen. Bankerna styrs 80% av sionisterna. Muslimerna har 1% politik och 0% ekonomisk makt. Så om yttrandefriheten ska användas mot makten kanske han ska bränna Talmud eller kippor
Har du något underlag som bekräftar dessa siffror?
Citera
2020-08-26, 19:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Jag förstår ingenting, blev inte platsen flyttad typ 3 gånger pga att platserna bedömdes som för osäkra.

Det går fort nu, jag läste om detta senast i morse, och att bränningen skulle bli av

Flytta den till Sergel Torg istället. Eller bränna koranen på en flotten på Mälaren utan för stadshuset. Men det är vår grundlagsskyddade rättighet att få bränna koranen.
Citera
2020-08-26, 19:34
Medlem
Citat:

Sista platsen är Stortorget och den platsen kan omöjligt inte anses vara tillräckligt säker, det vet alla som varit där. De kan garantera säkerheten. Det handlar inte om det.
Citera
2020-08-26, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartInombords
Yttrandefrihet är att du ska få yttra dig fritt.
Att få bränna koranen om du anser det vara din rätt.

Då har du rätten att få en smäll på din käft.
Och då pissar jag snett på svenska värderingar.

Som inte tar hänsyn till andra grupper människor som känner på ett visst sätt gentemot en bok.

Att någon blir provocerad av någonting ger inte den personen rätt att slå någon på käften. Vad muslimer eller kristna eventuellt känner inför att man driver med deras religioner eller bränner deras böcker spelar faktiskt ingen som helst roll.

Det är lite som dessa idioterna som tycker att NMR ska nekas möjligheten att demonstrera inte pga de är våldsamma utan för att de är nazister och vissa blir provocerade av det. Det finns förmodligen de som blir extremt provocerade av att se Lenin m.fl. under 1:a Maj. Man kan inte förbjuda någon från att göra någonting pga. andra blir provocerade av det.
Citera
2020-08-26, 19:37
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jutePippi
Sista platsen är Stortorget och den platsen kan omöjligt inte anses vara tillräckligt säker, det vet alla som varit där. De kan garantera säkerheten. Det handlar inte om det.
Men det är alltså ändå nekat tillstånd om jag förstår rätt?
Citera
2020-08-26, 19:38
Medlem
Citat:
Men det är alltså ändå nekat tillstånd om jag förstår rätt?

Ja, det blir ingenting nu. Det har blivit flyttat 3 gånger. Allt är ett skådespeleri. De hade inte tänkt godkänna det från första början, men vill få det att se ut som att de gjort allt och sett över alla möjligheter. Det är en bluff.

Det handlar om annat än säkerheten på platsen.
Citera
2020-08-26, 19:42
Medlem
CokeLaRocks avatar
Att bränna koranen är inte att framföra kritik mot Islam utan det handlar helt enkelt om att såra människor. Samma sak om man bränt en bibel. Vill du kritisera något så framför saklig kritik, ordna ett torgmöte där du kan framföra rationella argument mot Islam, inte tända eld på deras heliga bok som en simpel och korkad provokatör. Yttrandefriheten går ut på att kunna kritisera allt men yttrandefriheten går inte ut på att medvetet kränka och såra människor en masse bara för att personen kan göra det. Sedan är det ju ingen som hindrar Paludan från att bränna koranen, dock ska inte mina skattepengar gå på att utkommendera polisen och resurser för att skydda denna korkade provokatör. Polisen har bättre saker för sig.
Citera
2020-08-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Att någon blir provocerad av någonting ger inte den personen rätt att slå någon på käften. Vad muslimer eller kristna eventuellt känner inför att man driver med deras religioner eller bränner deras böcker spelar faktiskt ingen som helst roll.

Det är lite som dessa idioterna som tycker att NMR ska nekas möjligheten att demonstrera inte pga de är våldsamma utan för att de är nazister och vissa blir provocerade av det. Det finns förmodligen de som blir extremt provocerade av att se Lenin m.fl. under 1:a Maj. Man kan inte förbjuda någon från att göra någonting pga. andra blir provocerade av det.

Jag har varit väldigt tydlig i mina förra inlägg.
Jag förstår dit resonemang.

Som en svensk vill man att ingen ska visa känslor.

Men dessa människor är inte svenskar.
Dem har tillgång till andra känslor.

Och förstår man inte det.
Får man skylla sig själv.
Citera
2020-08-26, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Att bränna koranen är inte att framföra kritik mot Islam utan det handlar helt enkelt om att såra människor. Samma sak om man bränt en bibel. Vill du kritisera något så framför saklig kritik, ordna ett torgmöte där du kan framföra rationella argument mot Islam, inte tända eld på deras heliga bok som en simpel och korkad provokatör. Yttrandefriheten går ut på att kunna kritisera allt men yttrandefriheten går inte ut på att medvetet kränka och såra människor en masse bara för att personen kan göra det. Sedan är det ju ingen som hindrar Paludan från att bränna koranen, dock ska inte mina skattepengar gå på att utkommendera polisen och resurser för att skydda denna korkade provokatör. Polisen har bättre saker för sig.
Skatt sårar mig. Då innebär det enligt dig att vi måste sluta med all form av skatt.
Citera
2020-08-26, 19:45
Medlem
Paddington75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock

Men förstå nu att när dessa människor blir "sårade" så svarar de med våld till den grad att det t.o.m. skrämmer polisen. Jag förutsätter att du ser problematiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in