2020-08-26, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jag har åtminstone haft mer rätt än Giesecke utan vara expert!

Ja det är ju lätt att inbilla sig det när man inte ens klarar av att läsa en enkel text korrekt
Citera
2020-08-26, 18:34
Medlem
2020-08-24

177036 Döda
US

5813 Döda
Sweden

2020-08-26

178758 Döda
US

5817 Döda
Sweden

1722 döda på mindre än 48 timmar i USA (5,2 döda per miljon på dessa timmar)
4 döda på mindre än 48 timmar i Sverige (0,4 döda per miljon på dessa timmar)

13 ggr mer döda per miljon .....just nu
Citera
2020-08-26, 18:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Jädrar, Giesecke tror inte på en andra våg i höst.
Ni vet att han har inte haft rätt i nånting.
Då blir det säkert en andra våg.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dOoq2X/giesecke-jag-tror-inte-pa-nagon-stor-andra-vag-i-host

Ja, då är det dags att hamstra livsmedel, och barickadera fönster och dörrar...
Citera
2020-08-26, 18:39
Medlem
Märkligt!

Föredömet Tyskland slutar testa inresande.. Är det inte pga den ickeexisterande testningen av ankommande som vissa här i tråden sågat Sverige?
Förklara gärna hur tyskarna kan med att mörda sitt folk genom detta beslut?

”Tyskland avslutar den obligatoriska coronatesningen av inresande från högriskländer, meddelade hälsominister Jens Spahn idag.
Under sommarledigheten har över 900 000 tester i veckan utförts vid den tyska gränsen för att identifiera smitta från utlandet.
Men nu när tyskarnas semester lider mot sitt slut och kapaciteten för testlabben tryter så kommer Tyskland återigen fokusera sina insatser på personer med symtom.”
Citera
2020-08-26, 18:45
Medlem
JedanProblems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av masen123
2020-08-24

177036 Döda
US

5813 Döda
Sweden

2020-08-26

178758 Döda
US

5817 Döda
Sweden

1722 döda på mindre än 48 timmar i USA (5,2 döda per miljon på dessa timmar)
4 döda på mindre än 48 timmar i Sverige (0,4 döda per miljon på dessa timmar)

13 ggr mer döda per miljon .....just nu

Befolkning
Sverige 10 000 000
US 330 000 000
33x större befolkning i USA jämfört med Sverige

Döda
Sverige 5 813
US 177 036
30,5x fler döda i USA jämfört med Sverige

Märkligt.. jag får ju min information huvudsakligen från svensk massmedia som DN och Aftonbladet och var övertygad om att det går extremt dåligt för USA och att Sverige är bäst. Hur kan det komma sig att det har dött fler i Sverige?
Citera
2020-08-26, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, då är det dags att hamstra livsmedel, och barickadera fönster och dörrar...
Ja, det blir tsunami i så fall.
Han och T trodde i mars att toppen kommer nästa lördag.
Det skulle gått snabbt trodde de.
Citera
2020-08-26, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Ja det är ju lätt att inbilla sig det när man inte ens klarar av att läsa en enkel text korrekt
Undrar efter hur många glas vin kom han på den iden?
Det är ju ändå lillördag.
Citera
2020-08-26, 19:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det här avgör saken. Jag kommer INTE låta dom trycka i mig något vaccin! Läkemedelstillverkarna friskriver sig från ansvar och ersättningsskyldighet:

14:44
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset?pinnedEntry=379731
Vaccines Europe, den europeiska läkemedelsindustrins förening, har lobbat för att EU ska undanta deras medlemmar från att stämmas om det uppstår biverkningar från ett coronavaccin, rapporterar Financial Times, som har tagit del av interna skrivelser.

I skrivelsen står det att pandemin gjort jakten på ett vaccin skyndsam. Därför har framtagningstiden för vaccinkandidater förkortats, och det kan i sin tur försvåra riskbedömningar som man annars kan göra genom omfattande kliniska studier, till exempel.

Därför vill föreningens medlemmar undantas från eventuella stämningar.

Vaccines Europe representerar bland annat AstraZeneca, GlaxoSmithKline och Janssen (som ägs av Johnson & Johnson) och ytterligare läkemedelsbolag.

Flera av företagen förhandlar just nu med EU om vaccinkandidater, och ett antal av dem har redan nått överenskommelser med antingen USA och EU, konstaterar tidningen.

EU meddelar till skillnad från USA att man ”är redo att täcka viss del av de finansiella riskerna för bolagen”, men att de strikta ansvarslagarna fortfarande gäller, skriver Reuters.
Du tänker att det är bättre att låta smittan bränna igenom befolkningen än försöka uppnå flockimmunitet genom vaccin?
Citera
2020-08-26, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
En andra smitt våg i höst. Nja, jag lutar nog till att håla med dig. Men det är inte helt självklart. Vi har ju haft en liten smitt våg. Sommaren med sommarlov och semester är slut. Jag tror mig ha hört Tegnell sega att smitt vågen kom lite tidigare här och i Europa en förväntat. Det är helt klart en tolknings fråga som inte är helt självklar. Men vi får väl se. För min del hoppas jag att vi kommer lindrigt undan både för Sverige och Norge. Men om jag skulle satsa mina pengar skulle jag nog satsa på att det går bättre för övriga norden en Sverige men så illa som för t.ex. Spanien och England kommer det inte gå för oss oavsett.

Det känns extremt oklart vad en ny våg av smitta ens innebär. Testningen i hela Europa har skalats upp extremt. Fall som inte hade upptäckts i Feb/Mars upptäcks nu överallt i Europa. Vissa påstår att Spanien har en ny våg av smitta. Jag ställer mig tveksam då så väldigt många infekterade inte ens får symptom. Finns det ens någon vedertagen definition av en "andravåg"? Är definitionen av en andravåg antalet smittade eller antalet som behöver sjukhusvård?
Citera
2020-08-26, 19:24
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Du tänker att det är bättre att låta smittan bränna igenom befolkningen än försöka uppnå flockimmunitet genom vaccin?

Nej. ANDRA får gärna ta det!

...fast det bästa skulle vara, att hålla virusets härjningar i schack med normala, icke-invasiva metoder. Tills vi har ett helt genomtestat vaccin.
Citera
2020-08-26, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Befolkning
Sverige 10 000 000
US 330 000 000

Döda
Sverige 5 813
US 177 036

Märkligt.. jag får ju min information huvudsakligen från svensk massmedia som DN och Aftonbladet och var övertygad om att det går extremt dåligt för USA och att Sverige är bäst. Hur kan det komma sig att det har dött fler i Sverige?

Kommer inte dröja länge innan USA passerar Sverige när det gäller döda/capita.
Citera
2020-08-26, 19:32
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JedanProblem
Befolkning
Sverige 10 000 000
US 330 000 000

Döda
Sverige 5 813
US 177 036

Sverige har iofs 10,3 miljoner invånare. Men oavsett det så går det ju sämre i USA än Sverige just nu. Det är ju solklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in