Citat:
Ursprungligen postat av
Sook
Funkar det för jimmie att politisera coronan? Jag hoppas inte det men risken finns ju. Å andra sidan vet jag SDare som är glada åt att vi slapp lockdown. Frågan är hur det påverkar opinionen.
Corona är ändå en död fråga nu så ingen kommer bry sig om vad varken Åkesson eller Löfven säger är min tro.
Ska bli så skönt när pandemin är över och vi kan fokusera på det som verkligen är viktig för nationens överlevnad; kriminaliteten, rättssystemet och invandringen/integrationen.
Dock tror jag att SD ändå tar upp det för att:
1. Faktum kvarstår att Sverige har gått betydligt sämre än våra grannländer. Betydligt fler döda och ekonomin som man så mycket tjatade om skulle räddas har inte heller gjort det. Vi har tappat mest BNP i Norden.
2. Inga SDare kommer lämna partiet för att man kritiserar Sveriges strategi. Speciellt inte bland den hårda kärnan på kring 18%. Det finns inget alternativ både M och S är opålitliga.
3. Samtidigt som SD öppnar dörren för väljare som inte gillar Sveriges väg att gå.
4. Man undergräver förtroende för Löfven.
M.m. SDs strateger vet nog vad man gör. Däremot tycker jag vi kan släppa Corona nu, inte längre aktuellt.