2020-08-26, 12:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Alla vet vad de vill. Men man kan inte posta artiklar bara helt utan analys. Det här är detaljerade artiklar om specifika fall och åtgärderna som presenteras ska vara detaljerade också. Det är samma som om M skulle posta 100 artiklar om politik helt utan analys och alla skulle utgå från att allt ska lösas med skattesänkningar. Är det så märkligt?

Du har ju SD:s program på sajten och alla beslut från landsdagar med mera. Om man är intresserad så vet man ju vad Sverigedemokraternas politik är. Alla vet att SD vill ha hjälp i närområdet, första lands-principen, stoppad asylinvandring till Sverige och stoppad asylrelaterad anhöriginvandring. Det är ju inget man kan glömma bort om man är det minsta politiskt intresserad eller samhällsintresserad?
2020-08-26, 12:51
Medlem
Sooks avatar
Funkar det för jimmie att politisera coronan? Jag hoppas inte det men risken finns ju. Å andra sidan vet jag SDare som är glada åt att vi slapp lockdown. Frågan är hur det påverkar opinionen.
2020-08-26, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av expotus
Inte mycket rätt här inte. ABK har tackat nej och resten av dravlet kommer heller inte att stämma.

Ett nej betyder hej. Alice Bah Kuhnke (MP), Nooshi Dadgostar (V) och Annie Lööf (C). Låt de inofficiella världsmästerskapen i vem som är mest WOKE börja!
2020-08-26, 13:09
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Du har ju SD:s program på sajten och alla beslut från landsdagar med mera. Om man är intresserad så vet man ju vad Sverigedemokraternas politik är. Alla vet att SD vill ha hjälp i närområdet, första lands-principen, stoppad asylinvandring till Sverige och stoppad asylrelaterad anhöriginvandring. Det är ju inget man kan glömma bort om man är det minsta politiskt intresserad eller samhällsintresserad?
Men det spelar ingen roll. På samma sätt som att alla vet vad M vill med skatten. Det betyder inte att de kan posta artiklar och aldrig komma med specifika lösningar på just det artikeln handlade om. Det ska vara detaljer. För en artikel som handlar om ett specifikt rån så är inte lösningen just då att asylinvandrnigen ska stoppas. Det ska isf handla om att straffen ska öka från 1 år till 10 tex. Men tyvärr vekrar de på pressavdelningen inte orka ta reda på vad de vill göra åt saken utan bara copy pastar en artikel. Det är inte så svårt att förstå det här.
2020-08-26, 14:22
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Funkar det för jimmie att politisera coronan? Jag hoppas inte det men risken finns ju. Å andra sidan vet jag SDare som är glada åt att vi slapp lockdown. Frågan är hur det påverkar opinionen.

Corona är ändå en död fråga nu så ingen kommer bry sig om vad varken Åkesson eller Löfven säger är min tro.

Ska bli så skönt när pandemin är över och vi kan fokusera på det som verkligen är viktig för nationens överlevnad; kriminaliteten, rättssystemet och invandringen/integrationen.

Dock tror jag att SD ändå tar upp det för att:

1. Faktum kvarstår att Sverige har gått betydligt sämre än våra grannländer. Betydligt fler döda och ekonomin som man så mycket tjatade om skulle räddas har inte heller gjort det. Vi har tappat mest BNP i Norden.

2. Inga SDare kommer lämna partiet för att man kritiserar Sveriges strategi. Speciellt inte bland den hårda kärnan på kring 18%. Det finns inget alternativ både M och S är opålitliga.

3. Samtidigt som SD öppnar dörren för väljare som inte gillar Sveriges väg att gå.

4. Man undergräver förtroende för Löfven.

M.m. SDs strateger vet nog vad man gör. Däremot tycker jag vi kan släppa Corona nu, inte längre aktuellt.
2020-08-26, 18:13
Medlem
Haddock93s avatar
Mats Knutson anser att det är avlägset att SD blir största partiet i opinionen efter Åkessons tal.

Vad tror vi om det? Om det gick innan Corona bör det väl gå igen? Speciellt nu när det eskalerar ännu mera.
2020-08-26, 21:45
Bannlyst
Nu inväntar vi Novus senast på fredag. Hoppas på en liknande trend.
2020-08-26, 23:11
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Mats Knutson anser att det är avlägset att SD blir största partiet i opinionen efter Åkessons tal.

Vad tror vi om det? Om det gick innan Corona bör det väl gå igen? Speciellt nu när det eskalerar ännu mera.

Den viktigaste uppgiften för SD är att inför folket tydliggöra kopplingen mellan skattehöjningar, brottslighet, otrygghet, besparingar och pågående massinvandring.

Jag har pratat med hundratals svenskar som ser en kraftig ökning av våldtäkter, brottslighet och åldringsrån men de ser inte kopplingen till invandring.
Det är hårresande hur människor fortfarande 2020 lever i sådan okunskap.
2020-08-26, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93

Moderaterna har ökat kraftigt senaste tiden. Efter coronapandemin har moderater som gått till Sverigedemokraterna återvänt till Moderaterna. Det är nog därför Mats Knutson anser att Sverigedemokraterna inte blir största parti de närmaste två månaderna. Han menar troligtvis att S har 25 procent, Moderaterna 22 procent och Sverigedemokraterna 22 procent om någon månad eller två. Moderaterna ökar med 2 PE medan Sverigedemokraterna ökar 1 PE.
2020-08-26, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Den viktigaste uppgiften för SD är att inför folket tydliggöra kopplingen mellan skattehöjningar, brottslighet, otrygghet, besparingar och pågående massinvandring.

Jag har pratat med hundratals svenskar som ser en kraftig ökning av våldtäkter, brottslighet och åldringsrån men de ser inte kopplingen till invandring.
Det är hårresande hur människor fortfarande 2020 lever i sådan okunskap.

Samtidigt står Moderaterna för lag & ordning. Moderaterna för inte en argumentation där de primärt kopplar ihop invandring med kriminalitet. Det gör Sverigedemokraterna. De som inte "fattat" att invandringen är orsak till kriminaliteten väljer därmed Moderaterna i stället för SD. Medan de som kommit ett steg längre och förstår att invandringen orsakar kriminaliteten väljer Sverigedemokraterna. Eller röstar de Moderaterna fast de förstått att invandringen orsakar kriminaliteten eftersom de hellre vill se Moderaternas politik.
2020-08-27, 00:02
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hefti
. Eller röstar de Moderaterna fast de förstått att invandringen orsakar kriminaliteten eftersom de hellre vill se Moderaternas politik.

Dels gäller det att upplysa folket om kopplingen mellan invandring och brottsligheten.
Och dels att lag o ordning är den viktigaste punkten för att samhället ska fungera.
2020-08-27, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Dels gäller det att upplysa folket om kopplingen mellan invandring och brottsligheten.
Och dels att lag o ordning är den viktigaste punkten för att samhället ska fungera.

MSM upplyser dagligen om kopplingen mellan invandring & kriminalitet. De som visas i pixlingen på bilder har mörk hudfärg, de beskriver gängsläkter, utvisning av x person i y antal år etc. Fakta biter inte på indoktrinerade människor.

Jag tror i ärlighetens namn att folk förstår, men inte vill erkänna. Det är för "jobbigt" mentalt. Det går liksom emot "alla människors lika värde", vilket svenskar indoktrinerats kraftigt med i flera år.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in