2020-08-26, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Enkelt uttryckt kan man väl säga att koranbrännandet i sig inte är dåligt om det resulterar i att fler svenskar (t.ex. till följd av muslimernas förmodade våldsamma reaktion) börjar se kolonisationen av vårt land för vad den är, dvs. ytterst verklig och nu pågående. En sådan utveckling förutsätter dock att regimmedia-narrativen åtminstone kompletteras med förklaringsmodeller av verkligheten som tar svenskens perspektiv som utgångspunkt. För att sådana ska få fäste måste den egna identiteten också stärkas, precis som RogerRoger är inne på.

En del i främjandet av sådan förklaringsmodell av Sverige 2020 / stärkandet av vår gemensamma identitet skulle absolut kunna vara att bränna koraner. Men då borde anledningen inte vara att - likt Paludan - "stå upp för liberala värden", utan snarare att ifrågasätta liberala värden. Dvs. att kritiskt ifrågasätta på förhand givna liberala sanningar (kalla dem dogmer, axiom; det är den funktionen de fyller), såsom t.ex. religionsfriheten. Hur gagnar det Sverige och svenska folket att en miljon araber och afrikaner ska tillåtas utöva sin religion i vårt land och därmed ställa krav på t.ex. tillgång till böneplatser, särskilda rättigheter i arbets- och samhällslivet i stort? Det är utifrån ett sådant förhållingssätt som koranbränning kan göra nytta, men Paludan varken använder eller förespråkar ett sådant förhållningssätt. Tvärtom bidrar hans korangrillande snarare till att ytterligare driva på utvecklingen av en alltmer totalitär liberal polisstat där dylika liberala värden försvaras med hjälp av allomfattande övervakning, åsiktsrepression och våld. Och tro inte annat än att den liberala regimen slår ner minst lika hårt på nationellt sinnade svenskar som våldsamma muslimska kolonisatörer.

Aktioner mot regimen och kolonisationen av vårt land i all ära. Men om dessa inte syftar till att skicka tillbaka kolonisatörerna till sina hemländer är frågan om dessa aktioner inte måste betraktas som kontraproduktiva, eller till och med anti-svenska / svensk-subversiva.

Jag passar på att rätta mig själv innan någon annan gör det: Paludan är tydlig med att varken islam eller muslimerna hör hemma vare sig i Danmark eller Sverige och att de skall skickas hem. Se t.ex. Samnytts intervju med honom: https://m.youtube.com/watch?v=61ndzjeTLe4
Citera
2020-08-26, 16:29
Medlem
Hoppas inte det blir någon jävla muslimlifematter och vi ser spinkinga svenska cucks med långt hår när dom slår sönder skyltfönster med sina longboards. Eller dom där kvinnorna med färgat hår och psykiska problem.
Citera
2020-08-26, 16:31
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redivivus
Inte bara muslimerna kommer att visa sina sanna ansikten utan även de äckliga vänsterpajaserna och sossarna som kommer att stödja dem.

Det är just utomeuropeiska muslimer och gängkriminella som skall bygga vänsterns nya drömsamhälle. Tillsammans med HBTQ-packet.
Det är därför hollywood,politiker
msm och skolan utmålar nazism
som det mest ondskefulla som finns
lyssna på en judisk rabbin tala om sanningen....
https://www.bitchute.com/video/n7iX7mHa6Rgx/
Citera
2020-08-26, 16:38
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Det är därför hollywood,politiker
msm och skolan utmålar nazism
som det mest ondskefulla som finns
lyssna på en judisk rabbin tala om sanningen....
https://www.bitchute.com/video/n7iX7mHa6Rgx/

Aj fan. Paludan blir således tvungen att även bränna sin kippa i den där manifestationen.
Citera
2020-08-26, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaimemendoza
Varför citerar du mig när du diskuterar med dig själv?

Hur är det "en bluff som man kör med"? Är det bara för att du inte kan sätta dig in i andras perspektiv? Vart har jag skrivit att man ska ursäktas att begå våldsbrott mot en som attackerar en del av någons identitet? Är du frisk? Helt otroligt hur folk på detta forumet läser ett inlägg och vänder upp och ner på det så att de kan attackera inlägget bara för att de själva mår dåligt.
Jag diskuterar med dig.
Det är en bluff därför att ingen ÄR sin religion.
Jag kan förstå att man tar illa vid sig
(men det gör jag också för att vi ickemuslimer i koranen av allah kallas för apor och grisar!)
om nån bränner ens heliga bok
(som f ö innehåller mer judehat än mein kampf)
men boken ÄR inte islams följande människor.
Jag kommer aldrig acceptera att nån ger sig på människor, oavsett vilka, bara för att de är irriterade, hatiska, arga mm.
Och jag kan tycka att det är överdrivet och dumt med detta, men, jag tycker också att koranen och islam är obehagliga (har läst den) och avskyr att den är totalitär till sin natur och inlemmas i hela samhället och vi måste få visa precis vad vi tycker om det om det nu är en riktig demokrati (som islam btw inte godkänner) för annars har vi ju hädelselagar angående islam i Sverige.
Gillar inte den där högerextremisten, men gillar inte alla islamextremister heller, konstnären vet jag inte mycket om, men det handlar om en viktig principsak detta - får man/kan man visa vad man tycker om en stor (i Malmö dominerande!) ideologi/religion (islam ÄR både och) i Sverige utan att hindras eller utsättas för våld/hot av utövarna och hur beter sig media och politiker?
Citera
2020-08-26, 17:09
Medlem
Drooids avatar
Från Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/polisen-nekar-planerad-koranbranning-i-malmo

Citat:
Den hetsdömde gatukonstnären Dan Park har sökt polistillstånd för en demonstration mot islam, med tal av en högerextrem politiker och koranbränning, enligt planerna.
Vid 17-tiden idag kom polisens beslut: Demonstrationen nekas tillstånd.

Kvällsposten/Expressen: https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-stoppar-planerad-koranbranning-i-malmo/

Citat:
– Vi måste ta hänsyn till säkerheten för både arrangör, deltagare och medborgare, säger Mattias Sigfridsson, tillförordnad chef för polisområde Malmö.
Senast redigerad av Drooid 2020-08-26 kl. 17:16.
Citera
2020-08-26, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid
Från Sydsvenskan: https://www.sydsvenskan.se/2020-08-26/polisen-nekar-planerad-koranbranning-i-malmo

HUR kan polisen i detta land vara så jävla veka??? Inkvoterade mångkulturella avskräden.

Är yttrandefriheten officiellt död nu?
Vinner våld över reson framöver?
Citera
2020-08-26, 17:19
Medlem
Väldigt vekt. Vad man säger är alltså att man får lägga yttrandefriheten åt sidan eftersom att man inte kan garantera säkerheten i sin egen stad? Med andra ord, om du ser någon använda sin yttrandefrihet på ett sätt som du inte tycker om så kan du trumfa ytrandefriheten genom att idka våld, eller genom hot om våld.
Citera
2020-08-26, 17:20
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drooid

Kvällsposten/Expressen: https://www.expressen.se/kvallsposten/polisen-stoppar-planerad-koranbranning-i-malmo/

Vilken lågoddsare att demonstrationen inte fick tillstånd. Vem hade kunnat gissa det?
Citera
2020-08-26, 17:22
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salva25g
Väldigt vekt. Vad man säger är alltså att man får lägga yttrandefriheten åt sidan eftersom att man inte kan garantera säkerheten i sin egen stad? Med andra ord, om du ser någon använda sin yttrandefrihet på ett sätt som du inte tycker om så kan du trumfa ytrandefriheten genom att idka våld, eller genom hot om våld.

Det är muslimerna som bestämmer i Malmö nu, yttrandefriheten tillhör historien. Snart är det sharialagar som gäller istället.
Citera
2020-08-26, 17:27
Bannlyst
Då var det officiellt.

Konungariket Sverige har vikit sig för islam.

Hur kan detta inte vara grundlagsvidrigt? Park måste ta detta till JO.

Park har redan offrat sitt liv för fängelsevistelser. Han borde säga till polisen att han oavsett kommer att genomföra detta, vilket kommer tvinga polisen till platsen ändå.

I Danmark och Norge ger polisen tillstånd utan problem. Men inte i Sverige, nej nej nej.

Polisen har alltså suttit med jurister och gått igenom detta. Jag tippar på att S-märkta vänsterjurister sagt att det inte är grundlagsvidrigt att neka tillstånd.
Senast redigerad av flashenbacken1 2020-08-26 kl. 17:34.
Citera
2020-08-26, 17:39
Medlem
Hamsterbolls avatar
Mycket märkligt beslut. Det är ju just detta demonstrationsrätten och yttrandefriheten ska stävja! Att man inte ska kunna HOTAS till tystnad! Att polisen och demokratin står bakom den eller dem som vill yttra sig och demonstrera.

Sanslöst!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in