2020-08-26, 15:32
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hade SD varit karl för sin hatt hade han sagt ifrån på skarpen. Men det ville han inte göra, han ville äta kakan och ha den kvar. Dvs ha Lena som ett litet trevligt prassel under många år framöver - och ändå få ha HD kvar. Det gillade inte HD. Och det gillade inte LW. Det är inget fel på damerna i det här. Det är SD som är att klandra. Jag undrar när du skall begripa det. SD smög ut på natten, och låtsades för HD att han varit hemma. Han sa till LW att han inte ville ha HD, men det ville han. Han ljög för båda i många år. Och du försvarar honom.... otroligt. Han ville fortsätta ha kontroll över sina båda kvinnor.

Nu tänkte LW dra iväg - det tolererade han inte. Lika lite som Tishko tolererade att Wilma gjorde slut. Lika lite som Martin Jonsson tolererade att Lotta ville dra sig ur förhållandet. Lika lite som att Billy tolererade att Tova ville gå vidare utan honom. Precis som alla andra 300 plus kvinnor som dödats under de senaste tio åren - som dödats av kontrollerande män med dåligt självförtroende men med en grandiositet som går ovanpå mycket annat.

Det var SD som tänkte dra iväg med HD till
USA. Det tålde inte LW.
Hon var avundsjuk på deras långa, dyra resor
tillsammans utan barnen.
Och hon var säkert också livrädd för atr de
skulle hitta tillbaka till varandra när hon
äntligen fått isär dem efter sex års kämpande.

Jag har aldrig försvarat SD. Jag bryr mig inte
om honom. Han är ateist och jag förväntar mig
inget annat av honom.

Men av LW förväntade jag mig så mycket mer
och det tror jag att det var många som gjorde.
Hon borde ha vetat bättre än att tro atr hon
hade rätt till en annan kvinnas man.
Det är inte personligt mot LW. Så känner jag
inför alla kvinnor och män som beter sig på det
sättet.
Citera
2020-08-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det var SD som tänkte dra iväg med HD till
USA. Det tålde inte LW.
Hon var avundsjuk på deras långa, dyra resor
tillsammans utan barnen.
Och hon var säkert också livrädd för atr de
skulle hitta tillbaka till varandra när hon
äntligen fått isär dem efter sex års kämpande.

Jag har aldrig försvarat SD. Jag bryr mig inte
om honom. Han är ateist och jag förväntar mig
inget annat av honom.

sättet.
LW skulle till Norge. Hon skrev också vid ett tillfälle att, fritt ur minnet, "du har ingen makt över mig längre - jag har stannat för att jag vill". Att SD skulle åka till USA kunde hon inte göra något åt, att LW skulle till Norge - DET gjordes något åt. Hon kunde aldrig åka. Hon blev dödad. Förstår du skillnaden?
Citera
2020-08-26, 15:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Hade SD varit karl för sin hatt hade han sagt ifrån på skarpen. Men det ville han inte göra, han ville äta kakan och ha den kvar. Dvs ha Lena som ett litet trevligt prassel under många år framöver - och ändå få ha HD kvar. Det gillade inte HD. Och det gillade inte LW. Det är inget fel på damerna i det här. Det är SD som är att klandra. Jag undrar när du skall begripa det. SD smög ut på natten, och låtsades för HD att han varit hemma. Han sa till LW att han inte ville ha HD, men det ville han. Han ljög för båda i många år. Och du försvarar honom.... otroligt. Han ville fortsätta ha kontroll över sina båda kvinnor.

Nu tänkte LW dra iväg - det tolererade han inte. Lika lite som Tishko tolererade att Wilma gjorde slut. Lika lite som Martin Jonsson tolererade att Lotta ville dra sig ur förhållandet. Lika lite som att Billy tolererade att Tova ville gå vidare utan honom. Precis som alla andra 300 plus kvinnor som dödats under de senaste tio åren - som dödats av kontrollerande män med dåligt självförtroende men med en grandiositet som går ovanpå mycket annat.

Varför ville hon då locka över honom med en hjärtformad kladdkaka? Uppfattar snarare att hon hade svårt att tolerera att han skulle till Usa med sin fru (blivande exfru).
Citera
2020-08-26, 15:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad vet du om han var i förpuberteten?
Du kan inte hävda att Lena var bipolär. Den diagnosen är det du själv som ställt.

Nu har du dragit in även yngste sonen i din skit.

Vidrigt är ett för snällt ord.

Tillägg:
Kanske är det din lilla fågel som kvittrar?
Du är inte orolig för att du är en "nyttig idiot"?
En "nyttig idiot" till mördaren?

Vi vet ju att det tidigare har pratats om de tre blodiga trosskydden av en skribent som har insyn så att säga...
Citat:

Du kan inte hävda att Lena var bipolär. Den diagnosen är det du själv som ställt.

LW trodde själv att hon var bipolär.
Hennes bror trodde att hon var bipolär.
HW trodde att hon var bipolär.

Varför tror du att du vet bättre?
Varför vill du inte att hon ska ha varit bipolär?
Har du något emot människor som är bipolära?
Är en bipolär sjukdom också något som du vill
sopa under mattan som du gör med allt annat
du ser som negativt?
Citera
2020-08-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Varför ville hon då locka över honom med en hjärtformad kladdkaka? Uppfattar snarare att hon hade svårt att tolerera att han skulle till Usa med sin fru (blivande exfru).
Hon kanske bara ville prata med honom? Och jag är inte så säker på att hon bakade till SD, utan att det var till sig och sonen framförallt. De hade ju ätit av den redan. Sen vet vi ju alla att LW var flirtig mot de flesta män. Även när hon inte menade något med det. Det beskrivs flera gånger i fupen. Hon hade helt klart svårt med gränser, vad som var lämpligt eller ej. Och hur det kunde uppfattas av motparten. Flera förklarar att det är en del av hennes personlighet pga barndom - det vill jag inte gå in på ens, då jag inte känner människan överhuvudtaget. Men minns att UW sagt till henne att man inte behöver ligga med folk för att få deras vänskap (fritt ur minnet). Hon verkade inte tro att hon dög som hon var, utan gick för långt. Jag är inte ens säker på att hon VILLE ha sex med de här männen, men hon visste inte hur man gjorde annars? Fan vet.
Citera
2020-08-26, 15:57
Medlem
Citat:
sättet
.
Jag känner många kristna, både protestanter och katoliker. Inte en enda av dom dömer en annan människa som du gör. Det ingår inte i tron. Så du kanske skall ta och läsa din bibel en gång till? Den som skall fördömas i detta är SD som tog livet av en annan människa. LW var vilsen. Det är många vilsna människor därute. Vem är jag att döma dom? Med vilken rätt?

Nej du Gloria - det finns ingenting att fördöma i den här historien utom Stefan Davidsson som tog sig rätten att ta en annan människas liv och lämna tre barn utan mamma.
Citera
2020-08-26, 15:58
Moderator
Maviels avatar
Citat:
LW trodde själv att hon var bipolär.
Hennes bror trodde att hon var bipolär.
HW trodde att hon var bipolär.

Varför tror du att du vet bättre?
Varför vill du inte att hon ska ha varit bipolär?
Har du något emot människor som är bipolära?
Är en bipolär sjukdom också något som du vill
sopa under mattan som du gör med allt annat
du ser som negativt?

Jag skiter i huruvida hon var bipolär om hon nu var det. Jag skiter också i huruvida hon hade andra relationer med andra män och huruvida hon agerade omoraliskt i vissa situationer. Det berättigar inte mord. Det finns INGET som gör det. Och att antyda att hon skulle vara pedofil mer eller mindre är bara löjligt.

Det är möjligt att altandörren inte syntes med kamera övervakningen - men det finns inget som tyder på att han lämnat bostaden. På samma sätt tänker jag att det inte finns något som säger att det varit SD som satt och tryckte på sin dator om han nu gjorde det. Jag har mycket svårt att tro efter att ha lyssnat på UW förhör att han skulle kunna varit inblandad i hennes mord. Det känns som att han hade gått vidare och hittat strategier att hantera det hela och även om hon inte var perfekt gjorde han vad han kunde för att hans barn skulle ha det så bra med relationen till sin mor som möjligt. Filmklippen som visas från kalaset tyder också på att LW hade en fin relation till sina barn. Nej tror mer på den som uppvisat kontrollerande beteende - inte har ett riktigt alibi - ljugit om allt - har hittat på konstiga förklaringar på allt - och försvårat utredningen.
Citera
2020-08-26, 15:59
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Hon kanske bara ville prata med honom? Och jag är inte så säker på att hon bakade till SD, utan att det var till sig och sonen framförallt. De hade ju ätit av den redan. Sen vet vi ju alla att LW var flirtig mot de flesta män. Även när hon inte menade något med det. Det beskrivs flera gånger i fupen. Hon hade helt klart svårt med gränser, vad som var lämpligt eller ej. Och hur det kunde uppfattas av motparten. Flera förklarar att det är en del av hennes personlighet pga barndom - det vill jag inte gå in på ens, då jag inte känner människan överhuvudtaget. Men minns att UW sagt till henne att man inte behöver ligga med folk för att få deras vänskap (fritt ur minnet). Hon verkade inte tro att hon dög som hon var, utan gick för långt. Jag är inte ens säker på att hon VILLE ha sex med de här männen, men hon visste inte hur man gjorde annars? Fan vet.

Citat:
Och jag är inte så säker på att hon bakade till SD, utan att det var till sig och sonen framförallt

"Den här har jag bakat till dig och mig om du
vågar smyga hit." (Fritt ur minnet.)
Citera
2020-08-26, 16:01
Medlem
Citat:
"Den här har jag bakat till dig och mig om du
vågar smyga hit." (Fritt ur minnet.)
Ok. Så kanske det var. Ingen kan klandra henne att hon försöker. Hon var nog väldigt ambivalent. Han var nr 1. Och kanske alltid skulle vara det. Men det är inte något som ger SD rätt att döda henne. Hur less han än var.
Citera
2020-08-26, 16:03
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Det fetade:
Där har du anledningen till varför hon mördades.Du visste ju svaret,nu är det bara att hitta rätt GM av
dom potentiella som finns.Bara en sisådär 300-400 pers.Och ni har ju gått igenom SD+släkt så bara 299-399st kvar att granska.
Citera
2020-08-26, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Det fetade:
Där har du anledningen till varför hon mördades.Du visste ju svaret,nu är det bara att hitta rätt GM av
dom potentiella som finns.Bara en sisådär 300-400 pers.Och ni har ju gått igenom SD+släkt så bara 299-399st kvar att granska.
Nej nej nej. Hon gjorde ingen illa. Hon var flirtig och visste inte hur man umgicks med manliga vänner. Det dödas man inte av. Om man inte umgås med SD förstås. Men de umgicks i sex år, eller om det var fyra, det minns jag inte. Och han lovade guld och gröna skogar. Tills han tröttnade och dödade henne. De HAR rätt GM, men bevisen höll inte ända upp. Så enkelt och så svårt.
Citera
2020-08-26, 16:14
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Nej nej nej. Hon gjorde ingen illa. Hon var flirtig och visste inte hur man umgicks med manliga vänner. Det dödas man inte av. Om man inte umgås med SD förstås. Men de umgicks i sex år, eller om det var fyra, det minns jag inte. Och han lovade guld och gröna skogar. Tills han tröttnade och dödade henne. De HAR rätt GM, men bevisen höll inte ända upp. Så enkelt och så svårt.
hehe,ända upp
Lika kul varje gång men bara för att nämna någon LW gjort illa så har vi HD.Tycker du inte LW gjorde henne illa? Tro mig,hon har gjort många illa utan att ens veta om det(även inom sin egen släkt) så gott om MGM
finns det därute.
Senast redigerad av 7.2PaRichterskalan 2020-08-26 kl. 16:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in