Citat:
Hade SD varit karl för sin hatt hade han sagt ifrån på skarpen. Men det ville han inte göra, han ville äta kakan och ha den kvar. Dvs ha Lena som ett litet trevligt prassel under många år framöver - och ändå få ha HD kvar. Det gillade inte HD. Och det gillade inte LW. Det är inget fel på damerna i det här. Det är SD som är att klandra. Jag undrar när du skall begripa det. SD smög ut på natten, och låtsades för HD att han varit hemma. Han sa till LW att han inte ville ha HD, men det ville han. Han ljög för båda i många år. Och du försvarar honom.... otroligt. Han ville fortsätta ha kontroll över sina båda kvinnor.
Nu tänkte LW dra iväg - det tolererade han inte. Lika lite som Tishko tolererade att Wilma gjorde slut. Lika lite som Martin Jonsson tolererade att Lotta ville dra sig ur förhållandet. Lika lite som att Billy tolererade att Tova ville gå vidare utan honom. Precis som alla andra 300 plus kvinnor som dödats under de senaste tio åren - som dödats av kontrollerande män med dåligt självförtroende men med en grandiositet som går ovanpå mycket annat.
Nu tänkte LW dra iväg - det tolererade han inte. Lika lite som Tishko tolererade att Wilma gjorde slut. Lika lite som Martin Jonsson tolererade att Lotta ville dra sig ur förhållandet. Lika lite som att Billy tolererade att Tova ville gå vidare utan honom. Precis som alla andra 300 plus kvinnor som dödats under de senaste tio åren - som dödats av kontrollerande män med dåligt självförtroende men med en grandiositet som går ovanpå mycket annat.
Det var SD som tänkte dra iväg med HD till
USA. Det tålde inte LW.
Hon var avundsjuk på deras långa, dyra resor
tillsammans utan barnen.
Och hon var säkert också livrädd för atr de
skulle hitta tillbaka till varandra när hon
äntligen fått isär dem efter sex års kämpande.
Jag har aldrig försvarat SD. Jag bryr mig inte
om honom. Han är ateist och jag förväntar mig
inget annat av honom.
Men av LW förväntade jag mig så mycket mer
och det tror jag att det var många som gjorde.
Hon borde ha vetat bättre än att tro atr hon
hade rätt till en annan kvinnas man.
Det är inte personligt mot LW. Så känner jag
inför alla kvinnor och män som beter sig på det
sättet.