2020-08-26, 13:48
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullfart
Isåfall borde det väl vara bilar som har loggo ?
Eller är det förmånsbilar till dom anställda, skattar dom anställda för det ?
Skattemasen kanske skulle kolla hur det ser ut, anställda kanske t om får lägenheter av företaget

Om de är fula, vilket jag tror, står bilarna på företaget men används privat som om de vore förmånsbil. Företagsbilar får bara användas i tjänsten inte tas hem över natten om man inte åker ut direkt på ett uppdrag på morgonen. Jag är säker på att de fusket har ökat oerhört i takt med kulturberikningen i samhället. Lite OT men aktuellt i fallet!
Citera
2020-08-26, 13:56
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Summer24
Jag menar vem ur DP? Trodde de flesta tyngre satt inne.

Du gör som den högre polisledningen underskattar rekryteringen av nya kriminella. Så fort en ledarfigur försvinner in i finkan fylls tomrummet av en ny ung och arg. Det är bara så att deras namn som ännu inte spritt sig utanför DP-gängets inre kretsar.
Citera
2020-08-26, 14:22
Medlem
G-punktens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knorr.djungle
För att klippa någon i DP? Alla i dp sitter? Plus att Farre har varit utomlands en lång tid med Yasin och han är fortfarande med Yasin utomlands. Jag får inte ihop det riktigt. Mer konkret info för att de ska stämma tack

DP är inte bara 4 personer om det är det du försöker säga.

Citat:
Ursprungligen postat av InteSDbliven
När jag läser inlägget ser det lika troligt ut att Bajo kvittrade och blev den som "måste bort". Vad är det jag inte förstår?

Du måste sluta vrida på infon du får och skapa egna scenarion.

Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Småkillarna från Västerort har slutat skvallra på fb, det gör de alltid när det är större fiskar inblandade.

Jag har inget med detta att göra eller ens är i närheten. Har en god vän som bor i Tensta
Citera
2020-08-26, 14:29
Medlem
InteSDblivens avatar
Vem levererar 24Ks droger? Vilket land kommer de ifrån? BO var 24K?
Citera
2020-08-26, 14:40
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dapravda
Finns inga större frågetecken. Företaget ägs till 100 % av en av kvinnorna i styrelsen. Hon äger också till 100 % det bakomliggande investmentbolaget. I början av förra året ville de välja in BO i styrelsen men de skickade aldrig in godkännande till Bolagsverket från BO. Han var tvungen att lämna ett godkännande till att uppgifterna blev offentliga då han hade skyddad identitet. De verkar trots tre uppmaningar från Bolagsverket aldrig ha skickat in något sådant.

Och du tycker inte att de ville ha in BO i styrelsen! Kolla sedan deras bilinnehav jämför med omsättning och vinst. Går inte ihop.
Citera
2020-08-26, 14:42
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Red-nuht
Företaget har lägenheter där ungdomarna får bo under tiden de får stöd. Personalen behöver därför bilar för att ta sig till de olika lägenheterna.

Och då behöver man svindyra Audi.
Citera
2020-08-26, 15:47
Medlem
KommisarieSjalvgods avatar
Har försökt att hitta namnen på de andra i 24k utan resultat. Förutom H=H*moudi och Bonjo=BO

Någon mer kunnig som vill outa? Acey t.ex
Senast redigerad av KommisarieSjalvgod 2020-08-26 kl. 15:47. Anledning: Stavfel
Citera
2020-08-26, 16:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Säg till polisen, inte här!
Men polisen sitter ju med och läser här
Citera
2020-08-26, 16:31
Medlem
InteSDblivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Och du tycker inte att de ville ha in BO i styrelsen! Kolla sedan deras bilinnehav jämför med omsättning och vinst. Går inte ihop.

Jag tycker nog att vi måste inse att Banjo var aktiv i bolaget. Om dokumenten som de skickat till Bolagsverket är offentliga så kanske någon som ville få tag i Banjo också har läst dem. Brottsplatsen är säkert ingen slump.

Grannarna har säkert koll om det har förekommit span mot adressen innan mordet.
Citera
2020-08-26, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KommisarieSjalvgod
Har försökt att hitta namnen på de andra i 24k utan resultat. Förutom H=H*moudi och Bonjo=BO

Någon mer kunnig som vill outa? Acey t.ex
Troublesome, tung kille. Massa mer namn men har ej bra koll på 24K då dom inte syns till så mycket.
Citera
2020-08-26, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mindbusiness
Och då behöver man svindyra Audi.

Kostar inte många 1000-lappar I månaden att leasa en ny bil. Staten står säkert för intäkterna.

Att "jobba' med kriminella är väl som att tälja guld med smörkniv.
Citera
2020-08-26, 21:21
Medlem
321js avatar
Vilket gäng kommer att leverera "en före detta kriminell person" till företaget som ersättare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in