2020-08-26, 08:17
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
När han bröt fingret i en hand så sa han, trots att det var han själv som körde handen i väggen, att det är dottern Ts fel om "de nu inte kommer iväg till England". Var hon 8 år då? Årets farsa!

Primitivt sätt att tänka och reagera på.
Som en treåring gör.
Citera
2020-08-26, 08:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror att jag minns att N*oa berättade i TR att han bodde hemma hos Lena typ varannan vecka på helgerna för att ha kontakt med henne.

Aktbil 146, sid 82

"Noa uppger att hans mamma Lena och pappa Ulf är separerade och att han sedan ett par år
tillbaka bor till största delen hos sin pappa Ulf. Noa har dock bott varannan helg hos sin
mamma. Han tycker att det är skönt att ha sin bas på ett ställe men vill träffa sin mamma så
därför bor han där varannan helg.
Han träffar mamma även i veckorna ibland.
"

Det är trist att vissa i tråden inte drar sig för att smutskasta Lena på det grövsta sätt man kan göra , utan även drar in barnen.

Jag kan inte förstå hur man kan gå så långt. Deras liv är förstört på många sätt redan och behöver inte dras ner i skiten mer.

Fy sjutton vilken låg empati dessa personer har.
Om någon skrev på detta sätt om mina barn och deras förälder vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Det är så fruktansvärt att dessa personer inte förstår vilken skada de gör barnen! A*ron har fått posttraumatiska skador och de har mage att fortsätta!

0 empati skulle jag säga.

Om jag inte missminner mig så har S-J bett N om ursäkt i tråden. Det var snällt men denna ursäkt
verkar vara glömd nu.

Man kan bara hoppas att LW:s familj inte är inne och läser i tråden de har det nog så djäkligt ändå när de bor 50 m från en MGM.

Ps såg på Hemnet (för någon vecka sedan) att det är två villor till salu i närheten av där SD bor, har inte kollat idag om dessa finns kvar till försäljning eller är sålda Ds
Citera
2020-08-26, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du har inte en blekaste i vilket skick SD var för det vet bara han själv.Han skulle till USA med sin fd fru
dagen efter och mycket av all fokus lär väl ändå ligga där?
Att man som förälder har en då lig dag händer alla.

Du skenar jämt iväg med en "story" typ SD var "inget bra skick" och sen rullar det på.
Jag säger då att han var i bra skick för han skulle till Usa med sin älskade..

SD har lämnat massor av spår efter sig under de senaste åren. Det är inte svårt att läsa av honom. Lägg till arbetskamrater som känt honom osv. Ingen man vill ha i sin närhet.
Citera
2020-08-26, 09:02
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När jag läser dina inlägg så undrar jag ofta om du inte borde vara inlåst på psyket.
Dina åsikter, tankar och fantasier är mycket långt från normala människors tankar.
Ingen frisk person skulle tänka i de banor du tänker i det här inlägget och i en del andra inlägg.
Man kommer osökt att tänka på Malin Hilgendorf. Där har vi ju ett annat riktigt jävla psykfall som också hatar UW och LW. Som även hon utger sig för att vara kristen dessutom.. Nä, psyket vore nog faktiskt ingen dum idé för varken gloriouslife, snor-Johan, smhf, richterskalan eller Malin Hilgendorf.

Han har verkligen skaffat sig fint sällskap där Stefan, mamma måste vara stolt! Herregud så pinsamt att de säkert tror att han uppskattar dem på riktigt också 😂 Vad kallas sån här psykisk sjukdom?
Citera
2020-08-26, 09:06
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
När jag läser dina inlägg så undrar jag ofta om du inte borde vara inlåst på psyket.
Dina åsikter, tankar och fantasier är mycket långt från normala människors tankar.
Ingen frisk person skulle tänka i de banor du tänker i det här inlägget och i en del andra inlägg.
Självklart är det som du beskriver.
UW verkar på alla sätt vara den vettigaste, lugnaste och klokaste personen i den här samlingen så det är obegripligt hur glorious kan tänka sig något sådant om honom.

Man kan kanske aldrig riktigt veta vad som döljer sig bakom en människa, men i det här fallet har jag enormt svårt att tro något sådant om UW.

Det är skrämmande att det sitter vuxna personer här på nätet och försvårar svårt för barnen att komma vidare i sina liv. Att peka ut dom som mördare, att peka ut deras far som mördare, att svartmåla Lena så grovt så att det inte finns ord för det, det är oförlåtligt. Det finns här på nätet för evigt.

Att som barn berövas sin trygghet på det här sättet är oreparerbart. Hemmet ska vara den tryggaste platsen. Därifrån ska du inte behöva vara rädd att bli utlurad av någon som du känner, någon som du tycker är en snäll vän. Du ska inte behöva tro att någon kommer in till ert hem och vill er illa.

Och att några skriver att nu kan det till och med vara pappan som vill en så illa, att man dödar mamman på ens födelsedag och låter en ligga ensam i natten med öppen dörr medan mamman bli ihjälslagen... det är så sjukt att låta ett barn som redan är traumatiserad få höra sådant. Att ens pappa skulle vilja en illa på det sättet.

Nej, allt pekar på en och samma person. Det finns inga spår som pekar på någon annan.

Alla vägar bär till Rom...

Aktbil 146, sid 11
Förhör A*ron

"V: Åsen .. så klart på morgonen när mamma inte va där så grät ju jag lite ..
F: Ja.
V: Eftersom det var min födelsedag å hon inte va där o så ..
F: Just det .. det e klart.
V: Ah .. å sen har ju alla i familjen gråtit lite då o då för att vi saknar henne ..
F: Ja ..
V: Även pappa för dom är ju goda vänner fortfarande ..
"

sid 20:

"F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är . .jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters .. hans ena
dotters hästkalas .. utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare ..
F: Mm-hmm ..
V: Såhär .. hamburgare gjorda av häst.
V: Å ingen visste ju nått .. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då ..
V: Mm .. å sen så .. så ... men eh förut var mamma å han jättebra vänner sen har dom blivit
såhär lite .. inte asså att dom hatar varann men lit.inte lika bra kontakt..
"

sid 64:

"Stefan var där under kvällstid. Vid de tillfällena pratade Lena och Stefan, ibland pratade
också Aron med honom innan han åkte. Aron trodde att de pratade om geocaching eftersom
att de båda älskade det. Vid de här tillfällena uppfattade Aron Stefan som snäll. Han kunde
vara "skämtbråkig" och skoja.
"
Senast redigerad av notknapparen 2020-08-26 kl. 09:16.
Citera
2020-08-26, 09:17
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
SD har lämnat massor av spår efter sig under de senaste åren. Det är inte svårt att läsa av honom. Lägg till arbetskamrater som känt honom osv. Ingen man vill ha i sin närhet.
Ja SD har ju belägrat henne i massvis med år så det finns spår överallt förutom på brottsplatsen
Citera
2020-08-26, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Man kommer osökt att tänka på Malin Hilgendorf. Där har vi ju ett annat riktigt jävla psykfall som också hatar UW och LW. Som även hon utger sig för att vara kristen dessutom.. Nä, psyket vore nog faktiskt ingen dum idé för varken gloriouslife, snor-Johan, smhf, richterskalan eller Malin Hilgendorf.

Han har verkligen skaffat sig fint sällskap där Stefan, mamma måste vara stolt! Herregud så pinsamt att de säkert tror att han uppskattar dem på riktigt också 😂 Vad kallas sån här psykisk sjukdom?
Ett rart gäng du räknar ihop. Det är inte lätt att hitta objektivitet i deras inlägg, vilket är en förutsättning för att hitta ledtrådar i mordet på LW. Att man fått tag på rätt mördare råder inga tvivel. Men de välskrivna invändningar rätten visade i domen gör att man i TR var tvungna att släppa SD. Men det var på håret. Jag tror att HR kommer till en helt annan slutsats. Framförallt när utredningsgruppen klargjorde att utredningen ingalunda saktar ner eftet frisläppandet.
Citera
2020-08-26, 09:40
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan kanske aldrig riktigt veta vad som döljer sig bakom en människa, men i det här fallet har jag enormt svårt att tro något sådant om UW.

Det är skrämmande att det sitter vuxna personer här på nätet och försvårar svårt för barnen att komma vidare i sina liv. Att peka ut dom som mördare, att peka ut deras far som mördare, att svartmåla Lena så grovt så att det inte finns ord för det, det är oförlåtligt. Det finns här på nätet för evigt.

Att som barn berövas sin trygghet på det här sättet är oreparerbart. Hemmet ska vara den tryggaste platsen. Därifrån ska du inte behöva vara rädd att bli utlurad av någon som du känner, någon som du tycker är en snäll vän. Du ska inte behöva tro att någon kommer in till ert hem och vill er illa.

Och att några skriver att nu kan det till och med vara pappan som vill en så illa, att man dödar mamman på ens födelsedag och låter en ligga ensam i natten med öppen dörr medan mamman bli ihjälslagen... det är så sjukt att låta ett barn som redan är traumatiserad få höra sådant. Att ens pappa skulle vilja en illa på det sättet.

Nej, allt pekar på en och samma person. Det finns inga spår som pekar på någon annan.

Alla vägar bär till Rom...

Aktbil 146, sid 11
Förhör A*ron

"V: Åsen .. så klart på morgonen när mamma inte va där så grät ju jag lite ..
F: Ja.
V: Eftersom det var min födelsedag å hon inte va där o så ..
F: Just det .. det e klart.
V: Ah .. å sen har ju alla i familjen gråtit lite då o då för att vi saknar henne ..
F: Ja ..
V: Även pappa för dom är ju goda vänner fortfarande ..
"

sid 20:

"F: Å du nämnde en som heter Stefan.
V: Stefan han är . .jättesnäll..kan ha lite hård humor en gång så på hans dotters .. hans ena
dotters hästkalas .. utan o säga nått till alla så bjöd han på hästhamburgare ..
V: Såhär .. hamburgare gjorda av häst.
V: Å ingen visste ju nått .. å sen efter kalaset berätta han det för dottern då ..
V: Mm .. å sen så .. så ... men eh förut var mamma å han jättebra vänner sen har dom blivit
såhär lite .. inte asså att dom hatar varann men lit.inte lika bra kontakt..
"

sid 64:

"Stefan var där under kvällstid. Vid de tillfällena pratade Lena och Stefan, ibland pratade
också Aron med honom innan han åkte. Aron trodde att de pratade om geocaching eftersom
att de båda älskade det. Vid de här tillfällena uppfattade Aron Stefan som snäll. Han kunde
vara "skämtbråkig" och skoja.
"

Jag tror givetvis inte att U skulle ha låtit A
sova ensam med öppen ytterdörr.
Jag tror inte att U vill honom illa. Tvärtom så
tror jag att han gjorde det för att skydda sina
barn om han är GM.

Det är enbart fam W som säger att dörren var
öppen. Det måste inte vara sant.
På grund av det så misstänktes människorov
eftersom LW inte skulle ha lämnat ytterdörren
öpoen frivilligt. Det bidrog till att det tog så
lång tid innan hon hittades.

Det är klart att A mår dåligt; han har fått veta
att SD mordhotat honom och att hans egen
mamma inte gjorde något för att skydda
honom. Hon bröt inte kontakten och
polisanmälde det inte. Istället utnyttjade hon
det för att tvinga SD till fortsatt kontakt.
Stackars barn.

+ han vet att GM var inne i deras hem och han
undrar om hen tänkt mörda även honom.

Givetvis mår han dåligt.

Men att lägga över skulden på några konton i
en Flashbacktråd är ju löjligt.
Senast redigerad av gloriouslife 2020-08-26 kl. 09:48.
Citera
2020-08-26, 10:05
Medlem
Citat:
Haha,på håret?
Aja,låt oss ta en gruppkram tillsammans...
Åklagarna har därmed inte nått upp till beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Exakt denna formulering. Lite mer på fötterna så hade han åkt in på livstid. Det är nästan absurt höga beviskrav. Minsta lucka, minsta tvivel - då skall han frikännas. Här fanns inte "utom rimligt tvivel", och det räcker för att frikänna. Men det kommer en högre instans till våren. Så det är bara att vänta.
Citera
2020-08-26, 10:09
Medlem
Citat:
Åklagarna har därmed inte nått upp till beviskravet ställt utom rimligt tvivel. Exakt denna formulering. Lite mer på fötterna så hade han åkt in på livstid. Det är nästan absurt höga beviskrav. Minsta lucka, minsta tvivel - då skall han frikännas. Här fanns inte "utom rimligt tvivel", och det räcker för att frikänna. Men det kommer en högre instans till våren. Så det är bara att vänta.
Då får vi hoppas att nästa gång så blir det "tyvärr så väger det nog kanske eventuellt lite över så du får livstid"
Allt som inte når fram är en återvändsgränd.
Citera
2020-08-26, 10:13
Medlem
Citat:
Då får vi hoppas att nästa gång så blir det "tyvärr så väger det nog kanske eventuellt lite över så du får livstid"
Allt som inte når fram är en återvändsgränd.
Den formuleringen finns inte - så det kan du glömma. Däremot kanske man hittar bevis under tiden, som placerar honom på brottsplatsen, eller datorinloggningen inte håller, eller något annat. Vi får se. Han kan även bli frikänd i HR.
Citera
2020-08-26, 10:21
Medlem
Citat:
Den formuleringen finns inte - så det kan du glömma. Däremot kanske man hittar bevis under tiden, som placerar honom på brottsplatsen, eller datorinloggningen inte håller, eller något annat. Vi får se. Han kan även bli frikänd i HR.
Han blir inte fälld.
Man lär ha ett erkännande eller spår från brottsplatsen.Eller ett mordvapen med bådas dna samt vittnen.
Då kan du börja hoppas.
Att han kräver radiotystnad räcker tyvärr inte
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in