Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Man har lyckats återskapa några textrader och bilder från Telegram. Lenas mobil saknas, men det har funnits möjlighet att via molntjänsten komma åt bilder/texter och i Stefans mobil har man hittat bilder sk tumnaglar som överensstämmer med det man har lyckats få fram från Lenas molntjänst. Allt beskrivet utifrån hur jag har fattat det. Om någon som är mer insatt i det hela begriper det hela bättre, är det välkommet att rätta mig om jag fattat fel.
Aktbilaga 164, sid 1218
"Utlåtande från IT-forensiker Andre Jansson gällande bilderna i Stefans
telefon.
Samtliga bilder som påträffats i beslag 2018-5000-BG50883-l och som
överensstämmer med bilder från Googlekonto lena.wesstrom@gmail.com var sparade i
sökvägen (katalogen): Root/media/0/Android/data/org.telegram.messenger/cache/
Bildernas filnamn stämmer även överens med hur applikationen Telegram namnger filer
som hanterats av applikationen. Detta talar starkt för att bilderna härstammar från
applikationen Telegram. "
Aktbil 164, sid 1219
Text under bild på loggremsan:
"Bild daterad 14 maj 2018, kl. 23:00. Kartbilden visar position för då bilden tagits. Hämtad/rån
moln tjänst tillhörande lena. wesstrom@gmail.com under mappen "Google Foto".
"Utdrag från återskapad Telegramchatt från Stefans telefon mellan Lena och Stefan där det
framgår att <Media446327302_105344> tagits emot kl. 23:01:13."
"2018 05-14 23:01:02 Skickat Har lite måsten
2018-05-14 23:01:13 Mottaget Media 446327302 105344> [egen kommentar;bilden på loggremsan]
2018-05-15 00:02:58 Skickat Fint"
Vadå "Fint"?
Den kommentaren passar inte ihop med någonting i deras konversation. "Blir för sent" och "Avslutar strax" som kommentar på Lenas loggbild.
Aktbil 157 sid 70
Bildtext under bild på loggremsan hemma hos Lena:
"Figur 3. Visar Geocachkvittot (G 162) som låg i soppåsen. "
"Figur 5. Visar närbild på texten som fanns på framsidan av Geocachkvittol (G 162)"
Håller med Dig om att det verkar onekligen fattas något i SD/LW:s konversation på natten.
Det är inte bara på morgonen efter LW:s försvinnande som SD beter sig märkligt med tanke på den förestående USA-resan.
- varför väljer han att åka till Gustavsvik och träna just denna sena kväll, får i princip bryta sig in (han hade inte för vana att vara där, förutom den 11:e när allt gick åt skogen med de hemliga männen och polisen kom... men annars inte).
- tar sig tid att fota Södra Vattentornet (skickade han bilden till LW för att påminna henne om deras trevliga stunder där?)
- varför väljer han att denna kväll åka hem till JG för att kolla trappen (har för mig att JG bett honom tidigare, ej denna kväll)
Är detta för att han vill fördriva tiden och ha en orsak till LW varför de inte kan träffas tidigare på kvällen? Vill vänta på mörkret och att vara säker på att sonen har kommit till ro för natten innan han går dit och får med sig LW ut till planket?
Jag tror att han vill se till att ha så mycket säkert alibi som möjligt... inloggning på G-vik, bild på Vattentornet och sist men inte minst JG som vittne på att han varit mycket upptagen denna kväll innan han skrider till verket.
Efter detta cyklar han till jobbet trots semesterdag.