2020-08-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Var e nötis?
E det färdigsurrat?

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
En dålig dag?
Kaninburbråket varade i flera dagar och slutade med att sa att han inte ville ha barnen.

Du får tro vad du vill.
Det visar hur SD hanterar konflikter. Som han själv skapar.

USA resan hotade han med att åka själv på sent som den 8:e tror jag det var.
När han bröt fingret i en hand så sa han, trots att det var han själv som körde handen i väggen, att det är dottern Ts fel om "de nu inte kommer iväg till England". Var hon 8 år då? Årets farsa!
Citera
2020-08-26, 01:11
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Misstänker det är en trivial händelse som utlöste mordet. Ex, om pengar, och att Lena följde med ut för att hon visste det brukar bli våldsamma bråk med NW då han var stor nog att inte behöva acceptera att leva under hennes förtryck. Vad som framkommit om deras våldsamna historik är bara toppen på ett isberg och är en spinn off effekt av tunnelseendet visavi SD. Kan det varit pengar Noa hämtade hemma hos Lena kvällen den 15,de Maj 2018?

Aktbilaga 150 vittnesförhör (5) sid 38 (Obs Hanna W)

T*herese frågade Hanna vad hon tror kan ha hänt Lena. Hanna svarade att Lena kände mycket märkliga människor.

Hanna sa också att Lena hade blivit slagen/misshandlad av sin son Noa vid något tillfälle. T*herese kommer inte ihåg om Hanna använde ordet slagen eller misshandlad. T*herese funderade på vad Lena hade sagt och på kvällen skickade hon ett meddelande på Messenger till Hanna och frågade vad hon menade med det hon sagt. Hanna skickade ett
meddelande att hon skulle ringa upp. Hanna ringde upp T*herese. T*herese frågade vad det var hon menade egentligen.

Hanna sa att Noa vid något tillfälle hade slagit/misshandlat Lena, hon visste inte när. Hanna visste inte så mycket mer. Hanna sa inte hur hon visste det och T*herese frågade inte. T*herese frågade Hanna om hon sagt det till polisen. Hanna svarade att det hade hon inte gjort. Hon hade inte fått frågan. Med anledning av att Hanna tidigare berättat att Noa ringde Stefan på morgonen när Lena var försvunnen så frågade T*herese om Hanna trodde att Stefan skull skydda Noa om det var så. Hanna svarade att det trodde hon inte alls.
Uppläst och godkänt.

-----------------
Att LW, NW och UW sluta anmäla varandra till sist är uppenbart vilket betyder att våldsamheterna stannade hemmavid..
Våldshistoriken mellan LW och NW får "våldet" mellan SD/LW att framstå som petitesser.

U, N och L hade ju varit hos polisen samma
dag pga Ns snatteri. Ingen kan väl inbilla sig
att L bara accepterade det utan att konfrontera
N? Det kanske var det som urartade?
Citera
2020-08-26, 01:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
LW träffade inte sina barn för varannan vecka var dom hos UW och varannan vecka så var Gun där och städa och dona när hon vaktade barnen.Så när skulle LW haft tid att träffa sina barn?

N och E ville ju inte ens träffa henne längre.
Det var bara A som hon fortfarande kunde
manipulera och styra.
Citera
2020-08-26, 02:22
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Det normala i ett läge som du tar upp är då att man talar ut om ev problem. LW och hennes fd verkade ha ett bra klimat sinsemellan. Han har inte visat upp något våldsamt beteende heller. Kan tyvärr inte säga detsamma om SD. Finns inte en chans att någon annan än SD gjort LW så illa!

Och om han försökt under åratal att tala ut om
problem med LW men inget hjälpte?
Om han anmält men det inte heller hjälpte?
Vad skulle han då göra?

Jag håller med om att han inte verkar vara
våldsam men alla har en bristningsgräns för
hur mycket man kan acceptera. Om någon är
lugn och vänder allt inåt så kan det explodera
rejält när det väl brister.
Citera
2020-08-26, 02:48
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Håller med dig.
Dessutom kan jag inte se att Lena skulle ha dissat A.

Tvärtom hade hon ju varit och köpt hantlar och höll på med förberedelserna in i det sista. Och som jag har förstått det skulle hon aldrig missa att fira hans födelsedag. Den enda anledningen till det, det är ju att hon blir mördad!

Den förälder som mördar sina barns mamma inför hans födelsedagsfirande, den föräldern gör ju sina barn den sämsta tjänsten. Se nu hur illa det blev! Barnet ligger ensam i natten, med dörren öppen (!) medan mamman blir utlurad och ihjälslagen nästan vid hemmet.

Jag glömmer inte heller A:s vittnesmål, med att han berättar om hur han och hans mamma ligger i samma säng; så där kärleksfullt du vet, sa han till förhörsledaren...

Det rimmar riktigt illa med att någon skulle göra sina barn en tjänst!
Fy sjutton.

Nä, dessutom skulle det kräva att syskonen skulle hålla pappan om ryggen och ljuga. Svårt att tro att de skulle klara av det i den åldern de var i, 14 och 16 år var det väl de var.

Citat:
Dessutom kan jag inte se att Lena skulle ha dissat A.

Det var hennes vecka att ha A men hon skulle
åka till Norge och leka med sin nya älskare.
Hon valde Beholder framför sin son. Det tycker
jag är att dissa honom. Två av barnen bodde
redan hos U på heltid. Hon ansträngde sig
inte direkt för att inte A skulle göra samma val
som dem.

Citat:
Jag glömmer inte heller A:s vittnesmål, med att han berättar om hur han och hans mamma ligger i samma säng; så där kärleksfullt du vet, sa han till förhörsledaren...

Du märker inte ens själv pedofilvarningen på
den, eller?
Citera
2020-08-26, 03:40
Medlem
grekkoz1s avatar
Inte pedofili, men oidipuskomplex https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Oidipuskomplex
Det kan vara rätt viktigt att ta in för att förstå grunden till allt.
Citera
2020-08-26, 06:45
Medlem
Citat:
Man har lyckats återskapa några textrader och bilder från Telegram. Lenas mobil saknas, men det har funnits möjlighet att via molntjänsten komma åt bilder/texter och i Stefans mobil har man hittat bilder sk tumnaglar som överensstämmer med det man har lyckats få fram från Lenas molntjänst. Allt beskrivet utifrån hur jag har fattat det. Om någon som är mer insatt i det hela begriper det hela bättre, är det välkommet att rätta mig om jag fattat fel.

Aktbilaga 164, sid 1218

"Utlåtande från IT-forensiker Andre Jansson gällande bilderna i Stefans
telefon.
Samtliga bilder som påträffats i beslag 2018-5000-BG50883-l och som
överensstämmer med bilder från Googlekonto lena.wesstrom@gmail.com var sparade i
sökvägen (katalogen): Root/media/0/Android/data/org.telegram.messenger/cache/
Bildernas filnamn stämmer även överens med hur applikationen Telegram namnger filer
som hanterats av applikationen. Detta talar starkt för att bilderna härstammar från
applikationen Telegram.
"

Aktbil 164, sid 1219
Text under bild på loggremsan:
"Bild daterad 14 maj 2018, kl. 23:00. Kartbilden visar position för då bilden tagits. Hämtad/rån
moln tjänst tillhörande lena. wesstrom@gmail.com under mappen "Google Foto
".

"Utdrag från återskapad Telegramchatt från Stefans telefon mellan Lena och Stefan där det
framgår att <Media446327302_105344> tagits emot kl. 23:01:13.
"

"2018 05-14 23:01:02 Skickat Har lite måsten
2018-05-14 23:01:13 Mottaget Media 446327302 105344> [egen kommentar;bilden på loggremsan]
2018-05-15 00:02:58 Skickat Fint
"

Vadå "Fint"?
Den kommentaren passar inte ihop med någonting i deras konversation. "Blir för sent" och "Avslutar strax" som kommentar på Lenas loggbild.

Aktbil 157 sid 70

Bildtext under bild på loggremsan hemma hos Lena:

"Figur 3. Visar Geocachkvittot (G 162) som låg i soppåsen. "

"Figur 5. Visar närbild på texten som fanns på framsidan av Geocachkvittol (G 162)"

Håller med Dig om att det verkar onekligen fattas något i SD/LW:s konversation på natten.

Det är inte bara på morgonen efter LW:s försvinnande som SD beter sig märkligt med tanke på den förestående USA-resan.

- varför väljer han att åka till Gustavsvik och träna just denna sena kväll, får i princip bryta sig in (han hade inte för vana att vara där, förutom den 11:e när allt gick åt skogen med de hemliga männen och polisen kom... men annars inte).

- tar sig tid att fota Södra Vattentornet (skickade han bilden till LW för att påminna henne om deras trevliga stunder där?)

- varför väljer han att denna kväll åka hem till JG för att kolla trappen (har för mig att JG bett honom tidigare, ej denna kväll)

Är detta för att han vill fördriva tiden och ha en orsak till LW varför de inte kan träffas tidigare på kvällen? Vill vänta på mörkret och att vara säker på att sonen har kommit till ro för natten innan han går dit och får med sig LW ut till planket?

Jag tror att han vill se till att ha så mycket säkert alibi som möjligt... inloggning på G-vik, bild på Vattentornet och sist men inte minst JG som vittne på att han varit mycket upptagen denna kväll innan han skrider till verket.

Efter detta cyklar han till jobbet trots semesterdag.
Citera
2020-08-26, 06:59
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och om han försökt under åratal att tala ut om
problem med LW men inget hjälpte?
Om han anmält men det inte heller hjälpte?
Vad skulle han då göra?

Jag håller med om att han inte verkar vara
våldsam men alla har en bristningsgräns för
hur mycket man kan acceptera. Om någon är
lugn och vänder allt inåt så kan det explodera
rejält när det väl brister.
Det finns väl ingen som hade mer att vinna på Lenas död än UW. Frågan är om han han riggat mordet för att slå flera flugor på smällen. Du behöver inte hög IQ för det med hans IT kunskap. SD låg framför honom färdigserverad som det perfekta offret. Bli av med kvinnan som svikit honom inför hela hjärsta. (Läs: församlingen ). Bli av med kvinnan som gjorde barnen så illa. Bli av med rivalen han gav skulden och som släpat hans rykte som en bra man och pappa i smutsen.

Var det Malin som beskrev UW som att han aldrig brusar upp utan agerar istället? Att han givet sitt jobb inom itsäkerhet på försvaret hade full koll på vad SD/LW företog sig efter att den fromma pastorn (som visat sig vara en översexuell nymfoman) kvaddat hans äktenskap kan vi nog utgå från. Han är säkert inte så handlingsförlamad som han vill framstå.

Lenas ständiga tjat om att inte bli avslöjad och tappa masken är lika insiktslöst som konsekvenserna av vad hon företog sig. Snacket och skvallret om pastorns vilda sexliv med svängdörrar hemmavid gick från slott och koja . Flera av älskarna som var också vänner med varandra. Icke att förglömma dom fruar som plågades av Lenas nattliga framstötar på deras män.
Lena var avslöjad men uppenbart inte medveten om det i sin självupptagna bubbla.

Som hon for fram och härjade är det anmärkingsvärt att utredarna likt en rad ankor vaggade rakt ner i SD-tunneln, tom, innan kroppen hittades.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-26 kl. 07:40.
Citera
2020-08-26, 07:30
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
manipulera och styra.
Droppen som fick E att definitivt flytta var för att dottern inte lyckades freda sin egen säng för mammans ohämmade sexbegär.
A tilläts vara kvar hon henne som gisslan och tröst för att hon mådde dåligt att vara ensam.
Att det fanns dom som önskade livet ur Lena för vad hon utsatte barnen för är ingen högoddsare.
Lek med tanken att det var dina barn?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-08-26 kl. 07:33.
Citera
2020-08-26, 07:56
Medlem
Citat:
manipulera och styra.

N och E valde att bo hos sin pappa.

Var framkommer det att de "inte ens ville träffa henne längre"? Akt.bil?

A tyckte att det var mysigt att umgås med sin mamma, han verkar inte känna sig manipulerad och styrd... vad har du för underlag för annat?
Citera
2020-08-26, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Droppen som fick E att definitivt flytta var för att dottern inte lyckades freda sin egen säng för mammans ohämmade sexbegär.
A tilläts vara kvar hon henne som gisslan och tröst för att hon mådde dåligt att vara ensam.
Att det fanns dom som önskade livet ur Lena för vad hon utsatte barnen för är ingen högoddsare.
Lek med tanken att det var dina barn?

E och LW delade på att sova i sängen... de veckor E inte bodde hos LW använde LW den sängen.
Att E kom hem till LW när hon hade sin älskare i sängen var känsligt, det kan man förstå att en tonåring känner men som vuxen tycker jag inte att det är så märkvärdigt (ej heller att det var en kompis som sov över i soffan på nedervåningen, lite mer knas kanske om E funnit båda männen i LW:s säng men så var inte fallet).

Var framkommer det att "A tilläts vara kvar hos henne som gisslan"? Din fantasi eller har du Akt.nr?
Citera
2020-08-26, 08:15
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
N och E valde att bo hos sin pappa.

Var framkommer det att de "inte ens ville träffa henne längre"? Akt.bil?

A tyckte att det var mysigt att umgås med sin mamma, han verkar inte känna sig manipulerad och styrd... vad har du för underlag för annat?

Jag tror att jag minns att N*oa berättade i TR att han bodde hemma hos Lena typ varannan vecka på helgerna för att ha kontakt med henne.

Aktbil 146, sid 82

"Noa uppger att hans mamma Lena och pappa Ulf är separerade och att han sedan ett par år
tillbaka bor till största delen hos sin pappa Ulf. Noa har dock bott varannan helg hos sin
mamma. Han tycker att det är skönt att ha sin bas på ett ställe men vill träffa sin mamma så
därför bor han där varannan helg.
Han träffar mamma även i veckorna ibland.
"

Det är trist att vissa i tråden inte drar sig för att smutskasta Lena på det grövsta sätt man kan göra , utan även drar in barnen.

Jag kan inte förstå hur man kan gå så långt. Deras liv är förstört på många sätt redan och behöver inte dras ner i skiten mer.

Fy sjutton vilken låg empati dessa personer har.
Om någon skrev på detta sätt om mina barn och deras förälder vet jag inte vad jag skulle ta mig till. Det är så fruktansvärt att dessa personer inte förstår vilken skada de gör barnen! A*ron har fått posttraumatiska skador och de har mage att fortsätta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in