Citat:
Ursprungligen postat av
StudebakerHog666
Javisst, det kan också vara så att SD talar sanning. Då och då.
När man lyssnar till UW och NW när de berättar så låter det dock inte inövat. Det låter äkta, och övertygar åtminstone mej att de berättar den ofriserade sanningen, så gott de kan.
Jag erkänner också villigt, men skamset, att jag i början av tråden, förutom att jag inte uteslöt att det kunde finnas kopplingar mellan dubbelmordet i Linköping 2004 och mordet på LW, trodde att ”Räkan” var en möjlig (för att inte säga trolig) GM.
Detta har jag helt förkastat!
När det gäller om UW skulle vara GM så tror jag att han aldrig skulle göra så mot sina barn. Aldrig!
Jag tror också att alla (?) vill att GM fälls. Det finns inget egenvärde i att SD fälls. Bara om han är GM.
Jag tycker faktiskt att SD har varit väldigt sanningsenlig och svarat på frågor så gott hen har kunnat på alla egendomliga frågor hen fått av polisen och åklagarna, sedan att SD inte har blivit betrodd är ju någonting helt annat.
Vad jag menar är, att polisen och åklagarna bestämde sig så gott som på direkten att SD bara skulle vara MGM och GM och på det sättet måste dom ha åsidosatt många viktiga spår som kunde lett polisen på rätt spår och till den riktige mördaren och hens medhjälpare.
Jag anser, att tack vare att polisens och åklagarnas tunnelseende i detta mordfallet på LW riktade in sig på SD som MGM och GM så gav dom sig själva aldrig chansen att söka spår efter någon annan person än SD.
Nu vill jag säga en mycket viktig sak beträffande UW och NW så att det i fortsättningen inte uppstår några missförstånd mellan dig och mig i detta fallet.
Jag har aldrig påstått och kommer aldrig att påstå att varken UW eller NW har med detta att göra, men däremot tror jag att både UW och NW känner någon form av agg mot SD och därför ljög dom om att ytterdörren stod på glänt till LW:s bostad på morgonen den 15/5 2018 för att rikta polisens misstankar just mot SD och ingen annan.
Jag håller fullständigt med dig om att den riktige GM och hen:s medhjälpare skall fällas i en domstol för mordet på LW, men det vore en katastrof att försöka döma en oskyldig människa till ett långt fängelsestraff för ett brott som hen inte har begått, vi vill inte ha fler rättsskandaler än vad vi redan har och jag är ganska övertygad om att du håller med mig i detta fallet, tänk noggrant på det att SD faktiskt har ett alibi för mordkvällen och då bör det vara mycket enkelt att ta till sig att SD inte kan vara GM i detta fallet.