2020-08-23, 18:10
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzi
Alla narkotika klassade läkemedel brukar väl vanligtvis skrivas ut via den enhet man behandlas vid? Tex om det är en Tandläkare då hör du av dig till din tandläkare och inte till din hälsocentral eller till din ögonläkare och inte till hjärtenheten. Samma sak med apparna.. de skriver inte ut narkotika eller starka sömntabletter.

Ja det var ju det jag menade med ”vikarierande läkare”.. Om nu din läkare är borta finns det väl någon som jobbar i hans ställe och kan hjälpa dig med recept..?
Eller om den vc har en egen app..?

Så har jag fått hjälp vid ett flertal tillfällen när min egen läkare har varit borta, därför jag skrev det, jsg drog det inte bara ur tomma luften.

Fick ut recept på tramadol från en av dom största läkarapparna också när jag förklarade läget, dvs att min läkare var borta.
Dom har nämligen som policy att ”helst inte skriva ut narkotikaklassade läkemedel” (eller nåt sånt), det står INTE att dom absolut inte gör det.

Kan skicka dig ett utdrag ur min medicinlista om du inte tror mig..🤨
Citera
2020-08-23, 18:43
Medlem
Citat:
Jag har läst att loperamidhydroklorid (dimor och loperamid) ska lindra abstinens. Jag har ätit tramadol länge nu och min läkare har semester och receptförnyelse kommer ske måndag om 8 dagar. Jag har precis tagit 50 mg och jag har ytterligare 50 mg som jag ska ta i morgon, sedan är det slut. När jag tar en sådan låg dos slipper jag myrkrypningar, trötthet som kommer från att sluta och förkylningssymptom. Jag kan dessutom somna på kvällen, men den euforiska känslan och den extra energiboosten uteblir, som jag får när jag tar en högre dos. Hade det funnits tabletter på lägre styrka, typ 30 mg så hade nog det funkat också. Jag brukar alltid trappa ner innan tabletterna tar slut.

Jag har en förpackning loperamid hemma, 2 mg/tablett. Hur effektiv är dessa? Skulle man kunna säga att en tablett motsvarar 1/25 del tramadol? Jag vet att loperamid inte når hjärnan på samma sätt som tramadol. Men om vi pratar abstinenssymptom? Låt oss säga att jag äter 25 tabletter loperamid, får jag ut samma sympromlindring som 50 mg tram?

Det finns risk för ekg-förändringar som orsakar allvarliga arytmier vid intag av förhöjd dos av loperamid. (Redan vid en 4 ggr högre dos uppstår risken). Förhöjd dos krävs för att lindra abstinens, eftersom loperamid passerar blod-hjärnbarriären först då. Arytmierna kan bl a leda till svimning och till och med död, så det är inte bara förstoppning man riskerar. Extra farligt blir det eftersom halveringstiden ökar vid överdosering, och kan bli 4 ggr så lång, vilket leder till att loperamiden ackumuleras i kroppen och finns kvar längre än man tror. Läst om att man i USA nu varnar för loperamid eftersom det orsakat många dödsfall där när det använts i höga doser för lindring av opiatabstinens eller vid missbruk.

Jättejobbigt att vara i din situation, men kanske kan du få receptförnyelsen tidigare om du pratar med VC eller bokar en akut läkartid hos annan läkare där (om förnyelsen är försenad pga läkarens semester)? Annars kan du alltid söka akuten för akut smärta.
Senast redigerad av Minna89 2020-08-23 kl. 18:52.
Citera
2020-08-23, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minna89
Det finns risk för ekg-förändringar som orsakar allvarliga arytmier vid intag av förhöjd dos av loperamid. (Redan vid en 4 ggr högre dos uppstår risken). Förhöjd dos krävs för att lindra abstinens, eftersom loperamid passerar blod-hjärnbarriären först då. Arytmierna kan bl a leda till svimning och till och med död, så det är inte bara förstoppning man riskerar. Extra farligt blir det eftersom halveringstiden ökar vid överdosering, och kan bli 4 ggr så lång, vilket leder till att loperamiden ackumuleras i kroppen och finns kvar längre än man tror. Läst om att man i USA nu varnar för loperamid eftersom det orsakat många dödsfall där när det använts i höga doser för lindring av opiatabstinens eller vid missbruk.

Jättejobbigt att vara i din situation, men kanske kan du få receptförnyelsen tidigare om du pratar med VC eller bokar en akut läkartid hos annan läkare där (om förnyelsen är försenad pga läkarens semester)? Annars kan du alltid söka akuten för akut smärta.

8 tabletter/dygn är Max. Det betyder att jag måste ta 32 tabletter för att riskera konsekvenser. Jag tänkte mig mer att jag tar en 4-5 tabletter vid ett och samma tillfälle. Och då när jag ska sova just för att lindra myrkryp. Kan jag lika gärna ta ett glas vatten?
Citera
2020-08-24, 17:42
Medlem
Har tagit 500mg av den ”holländska” trammen ”Tramadol Retard EG 200mg och känner verkligen inte så påverkad som man borde efter drygt 2h. Bara jag som är otålig eller har någon en erfarenhet med dessa? Smakar förvisso inte alls lika beskt som t.ex. Signature 200mg som alltid varit dunder!
Citera
2020-08-25, 14:48
Medlem
justonefix124s avatar
Indiska vita tramadol , bra eller anus eller fenta?
200mg
Senast redigerad av justonefix124 2020-08-25 kl. 14:59.
Citera
2020-08-25, 19:33
Medlem
Slumbarns avatar
Har någon sätt dessa?

https://linkpicture.com/view.php?img=LPic5f454b2445c71278513368
Citera
2020-08-25, 21:37
Medlem
Citat:
8 tabletter/dygn är Max. Det betyder att jag måste ta 32 tabletter för att riskera konsekvenser. Jag tänkte mig mer att jag tar en 4-5 tabletter vid ett och samma tillfälle. Och då när jag ska sova just för att lindra myrkryp. Kan jag lika gärna ta ett glas vatten?
Ja klara mig bra på ca 10 tabl (loperamid) om dagen, i en vecka ca. Då gick jag av mig en dos på ca 1000 ml Tramadol om dagen sen lång tid tbx. Iofs körde ja en 10a stess på morgonen och en 10a på eftermiddagen oxå.
Citera
2020-08-25, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Har någon sätt dessa?

https://linkpicture.com/view.php?img=LPic5f454b2445c71278513368
Bara sett dem på FS, inte gatan
Citera
2020-08-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Indiska vita tramadol , bra eller anus eller fenta?
200mg
Dem va bra för 4-5 år sen. Sen dess har det bara kommit skit tycker jag, inga jävla indiska kommer upp i nivå som dem va förr! Trist
Citera
2020-08-25, 22:49
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Bara sett dem på FS, inte gatan

Så är de fake? De säljs lösa 200mg helt röda. Lite osäker här, har bara 4 200mg riktiga tram kvar.
Citera
2020-08-25, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slumbarn
Så är de fake? De säljs lösa 200mg helt röda. Lite osäker här, har bara 4 200mg riktiga tram kvar.
Var i landet ? Fake o fake, skulle snarare säga gift om det är dem ja tänker på, helt släta, utan skåra el tryck? Livsfarliga! Köp inget löst, blir 99% alltid fel
Citera
2020-08-25, 23:25
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malinsjoo87
Var i landet ? Fake o fake, skulle snarare säga gift om det är dem ja tänker på, helt släta, utan skåra el tryck? Livsfarliga! Köp inget löst, blir 99% alltid fel

Stockholm. Yep hade ej tänkt det.

Det var andra jag också hittade.

De kallas: Tramal STADA 200mg. Röda också, fast de kommer i kartor

hört om dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här