2020-08-10, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steinbeck
Jag kan bara tala för mig själv..- fick Tramadol för en somatisk åkomma, för många år sedan.
Tog minsta dosen, hjälpte inte för smärtan och ångesten dagen efter var enorm!
Tramadol var tydligen inget för mig och kommer aldrig ta det igen. Har däremot fått både Citodon och Oxycontin utskrivet och det var helt annorlunda. Ingen ångest dagen efter.

jaa asså funderade på oxy först men bor på ett litet ställe o snubben jag köper av har inge oxy :/ så kände mig desperat o tram var allt han hade o ville se vad folk här tyckte om de o så
Citera
2020-08-11, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Kan man få ”små” krampanfall där man inte tappar medvetandet och det inte krampar i hela kroppen?

Låg och skulle sova men vaknade av att min vänsterarm ryckte till jättemycket! Asså ett riktigt megaryck typ. Armen gick ifrån att ligga på min mage till att jag typ sträckte ut den helt och höll handen typ 50cm över kroppen.

Började fundera på om det kan ha varit början till ett EP-anfall som avbröts (?) eller om det bara var en jävligt stark muskelryckning? Det händer att jag rycker till lite smått på tram men jag har aldrig varit med om nåt sånt här!

Jag mår bra och har inte ont i kroppen eller så, så förmodligen var det inte efterdyningarna av ett krampanfall i alla fall..

Det hände för drygt en halvtimme sedan och jag har inte fått några fler ryck. Vill sova men tycker det känns så obehagligt asså.

Nån annan som har varit med om ngt liknande??
Jag har varit med om det! Både mindre o regelbundna muskelryckningar, och större som du verkar haft nu. Tror inte det är början på EP. Man kan krampa o rycka kraftigt av Tramadol, utan att det utvecklas till full EP. Och Gud vet vad som händer i sömnen, ibland kan man vakna med värsta träningsvärken och tom blåmärken. Så små anfall kan man nog ha ofta, i vaket o sömn läge. Även haft EP anfall, men det har varenda gång varit i samband med att ja blandat med alkohol el andra substanser. Men vi reagerar alla olika, går inte att utesluta ngt.
Citera
2020-08-12, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Haha jaja vanligtvis kommer ruset efter ca 2-3 timmar, vet inte vilken värld du är ifrån

Det handlade om tolerans, och då nämnde jag att han borde vänta i 7 dagar för att den ska nollas samt minska risken för att få fysisk abstinens. Vet inte hur du lyckades misstolka det.
Citera
2020-08-12, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det handlade om tolerans, och då nämnde jag att han borde vänta i 7 dagar för att den ska nollas samt minska risken för att få fysisk abstinens. Vet inte hur du lyckades misstolka det.
Vi har kommit fram till för längesen att jag läste fel
Citera
2020-08-13, 04:25
Medlem
maadsteezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jag har varit med om det! Både mindre o regelbundna muskelryckningar, och större som du verkar haft nu. Tror inte det är början på EP. Man kan krampa o rycka kraftigt av Tramadol, utan att det utvecklas till full EP. Och Gud vet vad som händer i sömnen, ibland kan man vakna med värsta träningsvärken och tom blåmärken. Så små anfall kan man nog ha ofta, i vaket o sömn läge. Även haft EP anfall, men det har varenda gång varit i samband med att ja blandat med alkohol el andra substanser. Men vi reagerar alla olika, går inte att utesluta ngt.

Nä precis. Tramadol har fan sjuka biverkningar! Efter min upplevelse har jag faktiskt bestämt mig för att inte käka mer tram.. vill fan inte få så där igen alltså! Får bli oxy då och då när jag vill mysa till det istället

Vaknar man med träningsvärk och blåmärken har man nog fått kramp i sömnen.. jag fick ingen träningsvärk utav mina ryck, trots att rycken var väldigt kraftiga.

Det var 200mg krka jag åt. Märkte att de fick min tunga att göra väldigt ont när jag tuggade på dem. Det kändes som att dem frätte på tungan typ? Är van vid att det smakar skit men inte att det gör ont.

Kan det vara något lurt med dom? I övrigt tycker jag att krka 200mg har varit schyssta.
Citera
2020-08-13, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maadsteeze
Nä precis. Tramadol har fan sjuka biverkningar! Efter min upplevelse har jag faktiskt bestämt mig för att inte käka mer tram.. vill fan inte få så där igen alltså! Får bli oxy då och då när jag vill mysa till det istället

Vaknar man med träningsvärk och blåmärken har man nog fått kramp i sömnen.. jag fick ingen träningsvärk utav mina ryck, trots att rycken var väldigt kraftiga.

Det var 200mg krka jag åt. Märkte att de fick min tunga att göra väldigt ont när jag tuggade på dem. Det kändes som att dem frätte på tungan typ? Är van vid att det smakar skit men inte att det gör ont.

Kan det vara något lurt med dom? I övrigt tycker jag att krka 200mg har varit schyssta.

Jag har köpt tram från olika vendors på FS. Köper alltid i blister. Dock har jag senaste gångerna fått i blister - men dessa har varit öppnade. Fick 200 mg Mylan och 100 mg Krka i sådant skick och det var definitivt inte bara tramadol i dessa. Kände mig "tung" på dessa och fick inte den sedvanliga euforin som jag vill ha av tram. Så säkert utbankat med annat. Bäst är att dela tabletterna och smaka på insidan, tramadolhydroklorid smakar ju på ett väldigt speciellt sätt och är det rent tramadol ska du känna just detta när du smakar på insidan, även om det är depot.
Citera
2020-08-19, 13:26
Medlem
Vad är egentligen skillnaden i effekt på att tugga och svälja tram?
Citera
2020-08-22, 16:51
Medlem
Tagit 400mg retard för ca 2h sen. Känner inte så mycket och tänkte dela en 200mg'are så jag slipper den långsamma utsöndringen.
Dumt eller ej? Faktiskt inte kört tram på väldigt länge så 400mg kanske jag ska stanna vid? Vad säger någon kunnig?
Citera
2020-08-22, 17:00
Medlem
Slumbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arlagatan
Vad är egentligen skillnaden i effekt på att tugga och svälja tram?

Om det är depot så kommer ruset bara vara mycket svagare men längre. Om du tuggar depot så kommer det att vara ett mycket kraftigare men kortare rus.

Men tugga inte skiten, det smakar piss, smaken är kvar i munnen jävligt länge också. Jag skulle säga att du krossar tabletterna tills de blir puder, bomba skiten efter haha. Jag brukar använda toa papper när jag gör det, kom ihåg att klunka ner skiten med as mycket vatten.
Citera
2020-08-23, 11:36
Medlem
Jag har läst att loperamidhydroklorid (dimor och loperamid) ska lindra abstinens. Jag har ätit tramadol länge nu och min läkare har semester och receptförnyelse kommer ske måndag om 8 dagar. Jag har precis tagit 50 mg och jag har ytterligare 50 mg som jag ska ta i morgon, sedan är det slut. När jag tar en sådan låg dos slipper jag myrkrypningar, trötthet som kommer från att sluta och förkylningssymptom. Jag kan dessutom somna på kvällen, men den euforiska känslan och den extra energiboosten uteblir, som jag får när jag tar en högre dos. Hade det funnits tabletter på lägre styrka, typ 30 mg så hade nog det funkat också. Jag brukar alltid trappa ner innan tabletterna tar slut.

Jag har en förpackning loperamid hemma, 2 mg/tablett. Hur effektiv är dessa? Skulle man kunna säga att en tablett motsvarar 1/25 del tramadol? Jag vet att loperamid inte når hjärnan på samma sätt som tramadol. Men om vi pratar abstinenssymptom? Låt oss säga att jag äter 25 tabletter loperamid, får jag ut samma sympromlindring som 50 mg tram?
Citera
2020-08-23, 15:18
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sazzi
Jag har läst att loperamidhydroklorid (dimor och loperamid) ska lindra abstinens. Jag har ätit tramadol länge nu och min läkare har semester och receptförnyelse kommer ske måndag om 8 dagar. Jag har precis tagit 50 mg och jag har ytterligare 50 mg som jag ska ta i morgon, sedan är det slut. När jag tar en sådan låg dos slipper jag myrkrypningar, trötthet som kommer från att sluta och förkylningssymptom. Jag kan dessutom somna på kvällen, men den euforiska känslan och den extra energiboosten uteblir, som jag får när jag tar en högre dos. Hade det funnits tabletter på lägre styrka, typ 30 mg så hade nog det funkat också. Jag brukar alltid trappa ner innan tabletterna tar slut.

Jag har en förpackning loperamid hemma, 2 mg/tablett. Hur effektiv är dessa? Skulle man kunna säga att en tablett motsvarar 1/25 del tramadol? Jag vet att loperamid inte når hjärnan på samma sätt som tramadol. Men om vi pratar abstinenssymptom? Låt oss säga att jag äter 25 tabletter loperamid, får jag ut samma sympromlindring som 50 mg tram?

Jag hade kollat upp möjligheten att få recept utav vikarierande läkare..!
Speciellt om du verkligen behöver dom.

Även en doktors-app kan hjälpa till med tramadol om man kan visa upp att man har recept på det..🤔
Eller ja, jag fick hjälp därifrån när jag åt såna och satt i samma sits..
Citera
2020-08-23, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Jag hade kollat upp möjligheten att få recept utav vikarierande läkare..!
Speciellt om du verkligen behöver dom.

Även en doktors-app kan hjälpa till med tramadol om man kan visa upp att man har recept på det..🤔
Eller ja, jag fick hjälp därifrån när jag åt såna och satt i samma sits..

Alla narkotika klassade läkemedel brukar väl vanligtvis skrivas ut via den enhet man behandlas vid? Tex om det är en Tandläkare då hör du av dig till din tandläkare och inte till din hälsocentral eller till din ögonläkare och inte till hjärtenheten. Samma sak med apparna.. de skriver inte ut narkotika eller starka sömntabletter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in