2020-08-25, 12:17
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dengode2
Jag kommer inte att tala om vilken relation jag haft med familjen. Kanske kan jag om inte minnet sviker att kunna tillföra något, men det är en tid sedan nu om man så säger. Vet ej om man pratar om Christer i släkten idag men tidigare fanns det personer som liksom jag hade misstankar.

Vi är glada för varje bidrag.

Är detta enligt dig misstankar som uppstått efter kännedom om att han var intressant i utredningen, eller fanns dessa aningar även innan dess?

Citat:
Vill också passa på att säga att Christer på intet sätt var ointelligent, snarare inte så kreativ. Han kunde visst samtala på ett normalt sätt, men han kanske inte alltid startade konversationer, helst inte med främmande. Han verkar dock ”gått ner sig” ordentligt de sista åren av sitt liv.

Allt detta stämmer mycket väl överens med den fördjupade bild av honom som växt fram (hos mig ivf).

Då har du alltså träffat honom. Ska ej pressa angående detta, men en sak gäckar denna tråd. Har du någon uppfattning om hans kroppsliga "omfång" i mitten av åttiotalet (kanske sett foto eller hört nåt), jämfört med de bilder som finns i förhören med honom?
Citera
2020-08-25, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roerlig
Vi är glada för varje bidrag.

Är detta enligt dig misstankar som uppstått efter kännedom om att han var intressant i utredningen, eller fanns dessa aningar även innan dess?

Allt detta stämmer mycket väl överens med den fördjupade bild av honom som växt fram (hos mig ivf).

Då har du alltså träffat honom. Ska ej pressa angående detta, men en sak gäckar denna tråd. Har du någon uppfattning om hans kroppsliga "omfång" i mitten av åttiotalet (kanske sett foto eller hört nåt), jämfört med de bilder som finns i förhören med honom?
Jag hade misstankar innan han var intressant för utredningen p g a information som kom till mig från släkting bl a och även innan det. Kan dock inte utan att avslöja för mycket gå in på detalj om detta. Och ja, jag har träffat Christer. Hur han såg ut långt innan mordet kan jag bara spekulera i, det fanns nämligen inte så många foton på honom och han ville aldrig, vid eventuell fotografering, vara med på bild. Försökte faktiskt, men lyckades ej.
Kanske att han var lite smalare (ytterst lite) tidigare men eftersom han inte brydde sig så mycket om hur han såg ut så tror jag bara han blev rundare med åren.
Senast redigerad av Dengode2 2020-08-25 kl. 12:51.
Citera
2020-08-25, 12:48
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Jag hade misstankar innan han var intressant för utredningen p g a information som kom till mig från släkting bl a och även innan det.

Är denna information något som du vet är känt i denna tråd? Vad fick dig att misstänka CA helt på egen hand från början?

Citat:
Kan dock inte utan att avslöja för mycket gå in på detalj om detta. Och ja, jag har träffat Christer. Hur han såg ut innan mordet kan jag bara spekulera i, det fanns nämligen inte så många foton på honom och han ville aldrig, vid eventuell fotografering, vara med på bild. Försökte faktiskt, men lyckades ej.
Kanske att han var lite smalare (ytterst lite) tidigare men eftersom han inte brydde sig så mycket om hur han såg ut så tror jag bara han blev rundare med åren.

Alltså en möjlig viktuppgång från mitten åttiotal till mitten nittiotal, men inget du vet.

Stämmer hans utseende som du uppfattade det med den spridda passbilden av honom?

Finns det någon etablerad uppgift i denna tråd du vet är felaktig?

Ursäkta att blir lite polisförhör, men har en ganska svår informationstörst i detta ärende..
Citera
2020-08-25, 13:05
Medlem
Citat:
Är denna information något som du vet är känt i denna tråd? Vad fick dig att misstänka CA helt på egen hand från början?

Alltså en möjlig viktuppgång från mitten åttiotal till mitten nittiotal, men inget du vet.

Stämmer hans utseende som du uppfattade det med den spridda passbilden av honom?

Finns det någon etablerad uppgift i denna tråd du vet är felaktig?

Ursäkta att blir lite polisförhör, men har en ganska svår informationstörst i detta ärende..
Ja en viktuppgång var det nog så smått hela tiden.
Passfotot stämmer väl överens med hur jag kommer ihåg honom. Att han opererade ögonen kom jag ihåg när jag läste tråden, men jag vet att han använde glasögon också. Fråga mig dock inte om när, det kommer jag inte ihåg.
Känner att jag måste ta mig tid och verkligen läsa igenom tråden ordentligt en gång till, vill inte missa något. Återkommer om något faktafel som jag känner till.
Citera
2020-08-25, 13:14
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ja en viktuppgång var det nog så smått hela tiden.
Passfotot stämmer väl överens med hur jag kommer ihåg honom. Att han opererade ögonen kom jag ihåg när jag läste tråden, men jag vet att han använde glasögon också. Fråga mig dock inte om när, det kommer jag inte ihåg.
Känner att jag måste ta mig tid och verkligen läsa igenom tråden ordentligt en gång till, vill inte missa något. Återkommer om något faktafel som jag känner till.

Ok, vi ändrar till en trolig viktuppgång från mitten av åttiotalet, men inget du vet. Kontinuerlig viktuppgång.

Ang. ögonoperation 1992, vet du om det var ett medicinskt motiverat ingrepp betalt av landstinget, eller självfinansierat?

Återkom gärna också om du vet något i någon fråga som tycks gäcka tråden när du läser den.

En sak till, hur lyder den version/de versioner du hört av skottet i TVn med Palme i bild i Handen 1980? Saken tycks vara omtalad i släkten och är utredd av PU, men vi får inte ihop händelseförloppet.
Citera
2020-08-25, 14:56
Medlem
Dengode2 !
Vad tror du om CA, skulle han behålla 357 magnum revolver efter ett ev, mord på OP eller skulle han dumpa det någonstans? och du har väl ingen aninng om han någonstans skjutit med vapnet förutom på skytteklubben så man kan hitta en kula?
Citera
2020-08-25, 15:11
Medlem
kato85s avatar

Men även om namnet är maskat så vet vi alltså att det är fadern det är tal om?
Funderar på ifall det fysiska materialet som finns att se på plats (Riksarkivet?) är lika tungt maskat, eller om det ev. skulle kunna gå att se genom ljus på de ställen där det är maskat?
Citera
2020-08-25, 15:12
Medlem
omigas avatar
Dengode2 - Välkommen!
Min fråga är om du har några minnesbilder från 1985/1986 - eventuella flyttar? Var allt som vanligt utifrån ditt perspektiv runt 1986? Bland annat fyllde AA 50 år 2 månader innan MOP. Samma termin läste CA historia på universitetet. KA flyttade 1 mars 1986.
Senast redigerad av omiga 2020-08-25 kl. 15:25.
Citera
2020-08-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kato85

Men även om namnet är maskat så vet vi alltså att det är fadern det är tal om?
Funderar på ifall det fysiska materialet som finns att se på plats (Riksarkivet?) är lika tungt maskat, eller om det ev. skulle kunna gå att se genom ljus på de ställen där det är maskat?

Nej,helt hundra på att det är Verner är jag inte.
Dock passar han bra in på de maskade ställena när man läser nyckelpassagen i vad som det verkar vara Kurts tredje sambos(?)förhör.
Det är rimligt att anta att det rör sig om någon närstående..och Kurt handlar det väl knappast om som jag läser det.
Återstår i stort sett Astrid och Verner som jag ser det..och Astrid tycker att hon kan berätta för Kurts tredje(?)sambo när Verner dött året innan.

Dock är ju namnet maskat.så det är spekulation från min sida.Den bygger på den bild som framträtt av Christer Andersson som person och som sagt texten ur förhöret samt det faktum att vi inte har sett något förhör med vad som är förstahandskällan.

Förklaringen på det sistnämnda är logisk i detta sammanhang.Han dog året innan och kan därför inte höras närmare.
Citera
2020-08-25, 18:12
Medlem
Citat:
Ja, jo jag har läst tråden med stor behållning. Detta slår ju (tycker jag) PU med hästlängder om du frågar mig. Tyvärr vet jag ju inte vem gärningsmannen är men jag har ju mina misstankar.

Tackar.

För den som vill och har skrivit tillräckligt många inlägg så vill jag påpeka att möjligheten till att skicka PM är ett alternativ till att skriva på denna publika tråd.
Diskretion hederssak om sådan önskas.
Citera
2020-08-25, 18:32
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sudoro
Dengode2 !
Vad tror du om CA, skulle han behålla 357 magnum revolver efter ett ev, mord på OP eller skulle han dumpa det någonstans? och du har väl ingen aninng om han någonstans skjutit med vapnet förutom på skytteklubben så man kan hitta en kula?

Får inte glömma att han främst sköt med sin pistol.

Hur går det med Efterlyst-avsnittet? Dåligt, förmodar jag.
Citera
2020-08-25, 22:09
Medlem
Citat:
Får inte glömma att han främst sköt med sin pistol.

Hur går det med Efterlyst-avsnittet? Dåligt, förmodar jag.

Jag ska testa lite till sen men det går knappast
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in