Citat:
Jaså? Vem påstår det? Visa var det står att det är så man gör, om du kan.Det kan du naturligtvis inte eftersom det ju inte är så som man gör vid datering av sedimentlager eftersom man använder C-14 eller t.ex. optisk stimulerad luminiscens-analys (OSL-analys) för datering av sedimentlager, det finns inga fossil i sedimentlager, utan de blir fossil först när sedimentlagren omkring dem omvandlas till t.ex. sandsten eller liknande.
Men du tror väl inte på mig, förmodar jag, därför att du inte tror att det krävs minst tiotusen år för att bilda ett fossil. Kanske borde du läsa på lite om vad ett fossil är och de olika sätt på vilka de kan bildas så att du vet vad du talar om i fortsättningen.
Citat:
Vem påstår att det inte finns helt logiska förklaringar? Jag gav dig en förklaring gällande Mexikos centrala högplatå, förstod du inte det?För att snäppa dig ur det får jag nog ta annat exempel. Ta "planation surfaces" De finns över hela jorden - en av de vanligaste topografierna. Men de kan inte ges någon bra förklaring ( man har klistrat dit någon "hittills bästa gissning" kanske) men de är ett icke förväntat inslag i topografin om man förutsätter en långsamt växande landmassa. Snörräta platåer, på varierande höjd över havet, ibland bergstoppar, som ser ut att ha hyvlats av då underlager är helt jämnt, trots att det är blandat i hårda och mjuka bergarter.
Citat:
Förklara då hur en världsomfattande översvämning inte skulle ge ett världsomfattande sedimentlager, du som påstår att det skulle vara möjligt. Alla översvämningar som jag har varit med om (ett par stycken) har efterlämnat ett tydligt sedimentlager, och ju större översvämning, desto tjockare lager.Att det skulle bildas ett enda enhetligt sedimentlager över hela jorden är ju ren fantasi. Många olika faktorer spelar in, tidvattenvågor och hur vattnet forsade över jordytan, vilka vägar vattnet tagit, allt land översvämmades inte exakt samtidigt osv skulle ge olika lager.
Citat:
Nej. Det du skrev var i alla fall inte logiskt. Kan du hitta på något bättre?
Citat:
Den hade bergstoppar att landa på. Enligt Bibeln står det att duvan inte fann någon plats där den kunde vila utan återvände till Noa i arken eftersom det "stod vatten över hela jorden". Alltså bara några synliga bergstoppar enligt den beskrivningen, ingen jord. Vill du påstå att korpen hittade något att äta så får du väl göra det , om du vill. Det står det däremot inget om i Bibeln. Där står det bara att bergstoppar var synliga. Så vitt jag vet äter korpar inte bergstoppar.
Citat:
Inget problem, om du bara bett om klargörande. Det jag invände emot var att du hade mage att skriva Tror du jag bara ska ta ditt ord på att det du säger är sant? samtidigt som du tydligen tycker att jag ska tro på ditt ord när du påstår att något skulle ha kunnat ha varit på något sätt.Förstår du nu?
Citat:
Nej, jag känner mig inte trängd. Jag vet vad jag vet om materialhållfasthet och byggtekniker. Det är ju du som måste hitta på en massa konstigheter som t.ex. att Noa skulle ha varit en mästare på skeppsbygge och kunna bygga en ark utan de verktyg som krävs för de byggtekniker som du påstår att han alltså kände till. Frågan är ju då varför inte hans ättlingar kände till samma byggteknik och hade de verktygen till hands efter floden, men så långt tänker du kanske inte.
Citat:
Nej, det är du som gör den jämförelsen. Jag skrev inget om vare sig master eller segel, det var det du som trodde att jag menade. Jag skrev bara om trä som byggmaterial och hur det skulle vara för ett fartyg på 140 meter i höga vågor.
Citat:
Jaså? Och vilka exempel finns det historiskt bekräftat med den konstruktionen som var 140 meter långa, 23 meter breda och 14 meter höga och klarade höga vågor?Och vilka beräkningar baserar du i så fall det på?