2020-08-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hur många är anhållna?

Varför skulle mannen mördas?

3 ska vara anhållna om jag läst rätt. Mannen som skulle mördats har varit vän med mekky i många år. Sens han var yngre och sålde kokain i 1 grams portioner i sitt område. Han var väl den som var närmast mekky.
Citera
2020-08-24, 22:25
Medlem
Förstår verkligen inte varför sh*hin inte varit på danis lista. Han var nära mekky och har tillsammans med mekky lagt kontraktet på mahmud som dog. Måste nog varit att sh*hin har antigen betalat dani eller så har han bytt sida och sålt antagligen information eller annat som dani kan ta nytta av.
Citera
2020-08-24, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Så det är bekräftat att den gripne är gängledaren och hiphop-artisten Dani Juden med artistnamn Dani M?
Citera
2020-08-25, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Jo, exakt!
Isåfall talar väl detta extra mycket för att våran teori om att dani J är goldfinger? Tror inte att de kan finnas så många andra i Danijel(den andra häktade) krets som smugglar kokain från Venezuela?
Citera
2020-08-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiya123
Hoppas Dani J går fri han gör ett imponerande jobb!
Haha ja på sätt och vis kan man ju se det så. Vem är mest skadlig för samhället? Mekky eller Dani...
Citera
2020-08-25, 00:45
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adrenalina23
Mapping, är inte de han som hade en chat med "goldfinger" som vi disskuterade om?
Jag är med. Från chatten i HÖK HAK. Var udda i FUP ett det inte kom följdfrågor. Men mu kom resultatet.
Citera
2020-08-25, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Jag är med. Från chatten i HÖK HAK. Var udda i FUP ett det inte kom följdfrågor. Men mu kom resultatet.
Precis. Jag och mapping talade för någon vecka sen hurvida denne ”goldfinger” möjligtvis kunde vara just Dani J
Baserat på:

-uppgav själv att han bodde i marbella(media har bekräftst att dani bland annat bott i Spanien flera år)

-Dani uppges vara en stor narkotikasmugglare, goldfinger talar i chatten om att han torskat en last med kokain från Venezuela/colombia

- att han nu även står åtalad i samma mål som Dan1jel

- åldern 37 skulle mycket möjligt kunna stämma då det märks att ”goldfinger” inte är någon 20 åringen på sätter han skriver. Han skriver även på ett väldigt ”svenskt” sätt

- ”Falken” nämns chatten, vilket jag åtminstone gör kopplingen till narkotika smugglaren Jonas Falk som smugglat storskaligt direkt från Colombia och även han numera är bosatt i Spanien. Känns som att Dani J skulle kunna vara kopplad till honom.

Måste nästan vara Dani.
Citera
2020-08-25, 02:13
Medlem
Sammanfattning 2020-08-25, 02:00

Så om vi sammanfattar kunskapsläget just nu.

S*lam ”S*lle” Al-J*wahiri, 32, familjefar med flera barn, och tidigare känd i kriminella sammanhang, var sannolikt det tilltänkta brottsoffret. Detta är dock helt obekräftat och måste ses som en trådteori. Det är även min gissning.

För tillfället är 3 personer häktade:

• D*niél Joh*nsson Petr0vsk1, 37, känd som D*ni Jud3 och på flera håll utpekad som den som låg bakom skjutningen vid Galaxy där *mir M3kky och eventuellt 0mar K*ka då skulle ha varit huvudmålen pga inblandning i en kidnappning av DJPs bror. Häktningen är bekräftad. Misstänks i tråden vara identisk med den ”Goldfinger” som (redovisat i annan FUP) i vintras chattade om narkotikatransaktioner, konflikter mm med

• D*nijel JOvc3vski, 31, narkotikahandlare mm, som bekräftats häktad, samt

• H*ssan K*nsouh, 37. En person med tidigare boende på Ramels väg och i Lindängen och som förekommer som vittne i åtminstone ett par FUPar på sistone. Dock tycks han inte själv ha dömts för brott under senare år. Har skyddad ID och det är inte helt vidimerat att han är den tredje häktade.
Senast redigerad av Refraktor 2020-08-25 kl. 02:16.
Citera
2020-08-25, 02:15
Medlem
Citat:
Precis. Jag och mapping talade för någon vecka sen hurvida denne ”goldfinger” möjligtvis kunde vara just Dani J
Baserat på:

-uppgav själv att han bodde i marbella(media har bekräftst att dani bland annat bott i Spanien flera år)

-Dani uppges vara en stor narkotikasmugglare, goldfinger talar i chatten om att han torskat en last med kokain från Venezuela/colombia

- att han nu även står åtalad i samma mål som Dan1jel

- åldern 37 skulle mycket möjligt kunna stämma då det märks att ”goldfinger” inte är någon 20 åringen på sätter han skriver. Han skriver även på ett väldigt ”svenskt” sätt

- ”Falken” nämns chatten, vilket jag åtminstone gör kopplingen till narkotika smugglaren Jonas Falk som smugglat storskaligt direkt från Colombia och även han numera är bosatt i Spanien. Känns som att Dani J skulle kunna vara kopplad till honom.

Måste nästan vara Dani.

Från vilken fup finns dessa chattar? Länka gärna om vi haft de uppe i tidigare mål
Citera
2020-08-25, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermannWirtz
Hur tycker du att polisen ska eliminera dessa, utan rättsligt stöd? Ska vi ha poliser som ränner runt och gör vad de vill kommer vi bara se andra värre problem.
Nej, det kommer naturligtvis inte att hända. Frågan var hypotetiskt ställd, och inleddes med "om man ger polisen makt", dvs rättsligt stöd. De vet ju precis vilka som skall plockas bort och har befogenhet att göra så. Finns det andra som vill hindra dem, så synd om dem.
Citera
2020-08-25, 07:57
Medlem
InvadersMustDies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Sammanfattning 2020-08-25, 02:00

• H*ssan K*nsouh, 37. En person med tidigare boende på Ramels väg och i Lindängen och som förekommer som vittne i åtminstone ett par FUPar på sistone. Dock tycks han inte själv ha dömts för brott under senare år. Har skyddad ID och det är inte helt vidimerat att han är den tredje häktade.

Det är han. Det framgår av dagboksbladet. Dock lyckades jag klicka fel så jag hann inte spara mailet från tingsrätten. Men det är han. 100%
Citera
2020-08-25, 09:24
Medlem
Citat:
Mapping, är inte de han som hade en chat med "goldfinger" som vi disskuterade om?

Vilken tråd är det i?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in