2020-08-24, 23:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och vilken typ av liv lever han, känner du till det?

Är du medveten om att han är mer fånge i sitt skyddade boende än en kriminell intern, i det öppna demokratiska och säkra Sverige? Det handlar om resursbrist.

Sverige mäktar knappt med att skydda en enda frispråkig yttrandefrihetskämpe, och snart har samhället sannolikt att skydda ytterligare en, räcker det med två personer som får säga vad de tycker, är vi nöjda med det?

Vad händer om tio tusen svenskar bränner en koran, vem skyddar yttrandefriheten?

Jag föreställer mig att du ser den förestående koranbränningen som en provokation mot muslimer bara för att det är kul att bråka, är det så?

Du har inga höga tankar om Dan Parks intellekt misstänker jag, men om du bara för en sekund tänker att det kan finnas en djupare mening med att bränna en koran i Sverige så vore det en välgärning.

Kan du ens föreställa dig att det finns människor här i landet som provoceras av att det dels är stört omöjligt för samhället att skydda alla de som använder sin lagstadgade yttrandefrihet, men också att det finns folk som hotar med att vända upp och ner på vårat samhälle om koranbränningen kommer till stånd.

Fundera gärna över natten innan du svarar.

Du förutsätter uppenbarligen att jag är lika dum i huvudet som du. Jag är för ett totalt krig mot Islam, men ett sådant är tyvärr inte möjligt. Men jag hoppas på så mycket som möjligt.
Citera
2020-08-25, 00:09
Avslutad
Det är nog bäst att sjukskriva sig och hålla sig hemma på fredag även fast jag bor i Stockholm. Det lär ju kaozas en hel del här också. Ska vi gissa på sönderslagna affärer, plundring och bilbränning? Eller ännu värre? De tar ju varje tillfälle i akt.
Citera
2020-08-25, 00:35
Moderator
-Info-s avatar
Här finns några tillfällen då arga muslimer har attackerat Rasmus Paludan:

Citat:
Rasmus Paludan blev den 20/3-2020 overfaldet af en ophidset mand foran moskeen på Dortheavej i København.

https://www.youtube.com/watch?v=A2kFRgdqYZw
Citat:
Rasmus Paludan Bliver Angrebet - Compilation

https://www.youtube.com/watch?v=fpcwD7_ShCE

Utan skydd från vakter/polis hade han nog varit död idag.
Citera
2020-08-25, 00:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
Hade man haft vapen så hade man skjutit och sprängt allt i riktning mot svinen. Beskyddarna och supportrarna är minst lika skyldiga.

Dra in tillståndet för säkerhetsskull.
Finns tillräckligt med vapen i händerna på muslimer i Malmö för att verkställa något allvarligt.

Frågan är om någon ung gängkriminell muslim är beredd att offra sin frihet och använda sitt vapen mot något som inte har med gängrivalitet att göra.

Jag tror något allvarligt kommer att hända på fredag tyvärr. Så mycket muslimer med rötter i gängkriminalitet, packade i en och annan stad fullt med andra potentiellt kriminella andragenerationens invandrare.

Koranbränningar sker sällan i Sverige. I Norge och Danmark finns inte riktigt samma typ av problem med invandrare som här. Där är inte vapen och gängproblematiken lika utbredd som här. Polisen kommer inte lyckas, utan kommer antagligen behöva lägga in Paludan och Park i polisbussen och köra iväg.
Citera
2020-08-25, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av token
Att göra en Lars Vilks. Medvetet provocera. Moget. Man får väl ha lite taktkänsla.

Han kommer bara kosta en massa pengar i livvaktsskydd.
Jag tror inte Dan Park har några problem med att kosta staten en massa pengar. Det är detta han vill. Han vill bli nästa Vilks. Han vill revanschera mot staten för alla hans HMF-domar genom att bli en ekonomisk börda mot de som fällt honom för brott.
Citera
2020-08-25, 00:43
Medlem
Polisen kommer nog ge tillstånd om inget anmärkningsvärt sker.

Men hursomhelst.

Koranbränning är väl mest käbbel ändå. Det tilltalar bara de redan frälsta, samtidigt som fokus flyttas från viktigare frågor, såsom den om repatriering.
Citera
2020-08-25, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Och vilken typ av liv lever han, känner du till det?

Är du medveten om att han är mer fånge i sitt skyddade boende än en kriminell intern, i det öppna demokratiska och säkra Sverige? Det handlar om resursbrist.

Sverige mäktar knappt med att skydda en enda frispråkig yttrandefrihetskämpe, och snart har samhället sannolikt att skydda ytterligare en, räcker det med två personer som får säga vad de tycker, är vi nöjda med det?

Vad händer om tio tusen svenskar bränner en koran, vem skyddar yttrandefriheten?

Jag föreställer mig att du ser den förestående koranbränningen som en provokation mot muslimer bara för att det är kul att bråka, är det så?

Du har inga höga tankar om Dan Parks intellekt misstänker jag, men om du bara för en sekund tänker att det kan finnas en djupare mening med att bränna en koran i Sverige så vore det en välgärning.

Kan du ens föreställa dig att det finns människor här i landet som provoceras av att det dels är stört omöjligt för samhället att skydda alla de som använder sin lagstadgade yttrandefrihet, men också att det finns folk som hotar med att vända upp och ner på vårat samhälle om koranbränningen kommer till stånd.

Fundera gärna över natten innan du svarar.
Nu frågade du inte mig, men var tvungen att svara det fetmarkerade: det är staten och regeringen som borde fundera på den frågan. Det är dom som möjliggjort att vi har nästan en miljon muslimer i Sverige och att olaga hot inte bekämpas effektivt.
Citera
2020-08-25, 01:15
Avslutad
Osäker på om denna redan är upplagd här. Här är en uppretad Malmöbo:
https://twitter.com/SamnyttSimon/status/1297982065674256384
Citera
2020-08-25, 01:53
Medlem
bjornesmagasin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaliyuga14
Osäker på om denna redan är upplagd här. Här är en uppretad Malmöbo:
https://twitter.com/SamnyttSimon/status/1297982065674256384
Hahahahahaha de där e Duraid Anka, ja mongot har döpt sig och är folkbokförd som Duraid ANKA, riktigt mongolid kille, tvivlar på att han kan göra något mer än att skämma ut sig själv
Citera
2020-08-25, 02:26
Medlem
En del tycker att det är provocerande och kränkande mot muslimer att bränna en koran för att påvisa bristen och likgiltigheten för andra människors yttrandefrihet.

Muslimer kan då gå till attack genom våld och bränder.

De efterfrågas att man i praktiken ska sätta punkt för ett civiliserat samhälle och istället låta aggressiva ärthjärnor bestämma och hota sig till att våran yttrandefrihet inte får praktiseras.?

Det saknar propotioner att man annars i Malmö vandaliserar kyrkor, bränner bilar och skolor, spränger, skjuter och bränner svenska flaggor på nationaldagen.
Men det är inte kränkande?

Man har tydligen inte heller upplyst den muslimska befolkningen om att Sverige inte antagit Kairodeklarationen men däremot Mänskliga Rättigheter där just yttrandefrihet ska ingå.

MR är faktiskt orsaken till att muslimer fått skydd i Sverige när man flytt i från sina muslimska hemländer.
Citera
2020-08-25, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Det är nog bäst att sjukskriva sig och hålla sig hemma på fredag även fast jag bor i Stockholm. Det lär ju kaozas en hel del här också. Ska vi gissa på sönderslagna affärer, plundring och bilbränning? Eller ännu värre? De tar ju varje tillfälle i akt.

Kan bli inställt i sin helhel, polisen har två gånger flyttat på demonstrationen med säkerhetskäl som angiven orsak.
Citera
2020-08-25, 04:12
Medlem
Alltid roligt hur folk kan tycka att upplopp, brända bilar och butiker, våld och hot är ett MINDRE hot mot demokratin än en bränd koran.

En bränd bok - ett bränt folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in