2020-08-25, 00:04
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Vad förstod du inte i mitt inlägg? Markera exakt så förtydligar jag vad du hade svårt att greppa.

Ja förstod allt och höll med om andra halvan av det.
Citera
2020-08-25, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Anledningen till att statsministern och poliser kan kontrollera människors liv är för att majoriteten människor gått med på att det ska vara så. Men om alla människor bestämde sig för att göra uppror mot statsministern och polisen skulle statsministern och polisen vara chanslösa.

Män har tack vare överlägsen styrka och överlägset intellekt gått samman och skapat civilisationer där de bestämmer huruvida kvinnan ska ha frihet eller inte.

Fast män har inget överlägset intelligens , det är noga kontrollerat och .... till mäns stora förvåning så kan kvinnor tänka precis lika bra som män.
Citera
2020-08-25, 00:17
Medlem
Citat:
Så det beror bara på fysisk styrka?

Men som Merapi mycket riktigt påpekade så kan det inte bara handla om det för då skulle tigrar, lejon och elefanter kontrollera och bestämma över människan, eftersom de är fysiskt starkare än oss, eller hur?
Det beror på att kvinnor blir gravida, föder barn och tar hand om barn. Därför hamnar de i beroendeställning vilket kan leda till förtryck.
Citera
2020-08-25, 00:50
Avslutad
Citat:
Normalbegåvad = tror på klimatbluffen, covidhysterin och kolhydrater, hjärntvättad i feminism och politisk korrekhet.

Så tack för komplimangen. Finns inget jag föraktar mer än "normalbegåvade" personer. Speciellt i dessa tider.

Du är bara avundsjuk för att du själv inte når upp till "normalbegåvad".

Citat:
Efterfrågan och tillgång - Hur hade du tänkt att porrbranschen skulle kunna existera om det inte fanns någon tillgång? Det spelar ingen roll hur mycket efterfrågan det finns om det inte finns några kvinnor som spelar in filmerna.

Tror du verkligen att kvinnor världen över, kvinnor som enligt dig inte har förmåga att bli kåta, hade valt att bli penetrerade 3-5-10-15 gånger om dygnet av för dem okända män - om det inte funnits efterfrågan?! Och kom nu inte med att du minsann "känner" kvinnor för du har minsann "intervjuat" 10-15 prostituerade när du varit i Tyskland och torskat runt.

Citat:
Ja, kvinnans sexsäljande natur (dvs hypergami) finns det gott om källor om. Vill du ha en introduktion i ämnet kan du läsa om det här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hypergamy

Jaha hypergamin igen, kvinnlig hypergami har blivit förklarad för dig så många gånger nu att det börjar bli löjligt.

Men visst flytta till ett land där kvinnor på olika sätt hålls i fattigdom så ska du få se på kvinnlig hypergami. Dagens svenska kvinnors hypergami är en liten vindpust i jämförelse (och jämfört med hur det var förr).
Citera
2020-08-25, 01:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du är bara avundsjuk för att du själv inte når upp till "normalbegåvad".

Om inte jag når upp till normalbegåvad vill jag inte ens tänka på hur långt ner du befinner dig på begåvningsskalan (se nedan)

Citat:
Tror du verkligen att kvinnor världen över, kvinnor som enligt dig inte har förmåga att bli kåta, hade valt att bli penetrerade 3-5-10-15 gånger om dygnet av för dem okända män - om det inte funnits efterfrågan?! Och kom nu inte med att du minsann "känner" kvinnor för du har minsann "intervjuat" 10-15 prostituerade när du varit i Tyskland och torskat runt.

Nej. Och utan tillgång på kvinnor som har sex för pengar spelar det ingen roll hur stor efterfrågan det finns. Svårt att fatta för din normalbegåvade hjärna?

Citat:
Jaha hypergamin igen, kvinnlig hypergami har blivit förklarad för dig så många gånger nu att det börjar bli löjligt.

Din tolkning av hypergami är så utvecklingsstörd att slumpmässigt utvalt dagisbarn kan tolka den bättre.

Citat:
Men visst flytta till ett land där kvinnor på olika sätt hålls i fattigdom så ska du få se på kvinnlig hypergami. Dagens svenska kvinnors hypergami är en liten vindpust i jämförelse (och jämfört med hur det var förr).

Här, din urblåsta rasist, ska du få ett exempel på hur kvinnors hypergami fungerar (från länken i förra inlägget):

"Townsend (1989) surveyed medical students regarding their perception of how the availability of marriage partners changed as their educational careers advanced. Eighty-five percent of the women indicated that "As my status increases, my pool of acceptable partners decreases." In contrast, 90 percent of men felt that "As my status increases, my pool of acceptable partners increases.""

En enkel sammanfattning av en studie som fullständigt krossar din hjärndöda och hemmasnickrade analys av ämnet.

TL;DR:
Kvinnors hypergami existerar precis hela tiden, oavsett deras socioekonomiska status.

TL;DR 2:
Återigen visade det sig visst att jag hade rätt och att jag är mer begåvad än vad du är. Tips för framtiden: Prata inte om ämnen du inte begriper dig på, om du inte vill bli förnedrad.
Senast redigerad av hardusettminapa 2020-08-25 kl. 01:38.
Citera
2020-08-25, 01:46
Bannlyst
Jo, varför skulle jag acceptera att vara en av de 5 kks alternativt killar hon dejtar på samma gång?

Varför offra något för dessa moderna kvinnor, narcisistiska slynor med allt för stort ego.

Därtil illojala som bara den.

Finns absolut inget att vinna på att ingå i en relation med en modern kvinna.
Citera
2020-08-25, 02:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Fast män har inget överlägset intelligens , det är noga kontrollerat och .... till mäns stora förvåning så kan kvinnor tänka precis lika bra som män.

Nej, det kan dom verkligen inte. Samtliga studier som någonsin gjorts inom detta visar att män använder sig mer av de rationella delarna av hjärnan, medans kvinnors beslut fattas mycket mer genom känslomässiga impulser.

Du gillar att hitta på för att måla upp någon bisarr ickeverklighetstrogen världsbild va, din jävla sopa?
Citera
2020-08-25, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Ja, exakt. Kvinnor förtrycker män genom att lura män att de förtrycker kvinnor.....
Citera
2020-08-25, 06:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Så det beror bara på fysisk styrka?

Men som Merapi mycket riktigt påpekade så kan det inte bara handla om det för då skulle tigrar, lejon och elefanter kontrollera och bestämma över människan, eftersom de är fysiskt starkare än oss, eller hur?

Dålig jämförelse eftersom att mannens och kvinnans hjärna är betydligt mer lika varandra än vad tigerns och människans är. Tigern förlorar mot människan eftersom den saknar intelligens på samma nivå som människan besitter, samt att den saknar empatisk förmåga och konsekvenstänk.

Män och kvinnor har i stort likvärdiga intellekt, MEN, och det är ett viktigt men, vi har lite olika styrkor på gruppnivå.
Att män har betydligt lättare för att bli aggressiva, känner mindre empati, samt har större muskelmassa gör att den fysiska styrkan kan användas som maktmedel över de med mindre fysisk styrka.

Om du kallar benägenheten att bruka våld, att visa aggressiva tendenser och att uppvisa mindre empatisk förmåga för ett "överlägset intellekt" så är det en definition av begreppet jag inte alls delar.
Citera
2020-08-25, 06:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArrigoSacchi
Jo, varför skulle jag acceptera att vara en av de 5 kks alternativt killar hon dejtar på samma gång?

Varför offra något för dessa moderna kvinnor, narcisistiska slynor med allt för stort ego.

Därtil illojala som bara den.

Finns absolut inget att vinna på att ingå i en relation med en modern kvinna.

Jag tycker verkligen att du ska låta bli att ingå i en relation, överhuvudtaget.
Citera
2020-08-25, 06:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tycker verkligen att du ska låta bli att ingå i en relation, överhuvudtaget.

Vad du tycker kvinna, rör inte mig någonstans.

Snart åker er rösträtt var så säker på det. Feministhora.

Ni är fysiskt svaga, icke kapabla till rationellt tänk och riktigt patetiska. Gå och fika med bästa tjejgänget och låt oss män ägna oss åt debatt.
Senast redigerad av ArrigoSacchi 2020-08-25 kl. 06:24.
Citera
2020-08-25, 06:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Helvete vad användaren hardusettminapa smattrar sönder feministmaffian här inne, det är ju rena rama massakern.

Jag måste då säga det, ni kvinnor är så jävla värdelösa på allt, ni klarar inte ens av att argumentera och vinna när ni är typ 8 mot 1.

Lider man av förvriden verklighetsuppfattning så kan man tolka det man läser på ett sätt som inte stämmer överens med verkligheten. Det är vad du gör här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in