2020-08-24, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxworks
Med tanke på att media illa kvickt har valt att ta bort eller dölja nyheten längst nere på sidan i en liten notis kan vi rätt lungt anta

BO: Svenska tonåringar
GM: Invandrare troligen svarta eller afghaner.
Motiv: Rån, Förnedring, Hatbrott.
Modus operandi
Citera
2020-08-24, 22:10
Medlem
Ur en av artiklarna som "inte finns", publicerad i DN i dag 15.21:

Citat:
"De två männen misstänks för en rad olika brott, men Anders Tordai vill i nuläget endast gå ut med människorov och grov misshandel, ”av hänsyn till målsägandena”. Att misshandeln bedöms som grov ska dock bero på såväl omfattningen av skadorna som tillvägagångssättet.

– Det tycks ha används vapen och tillhyggen, men jag vill inte gå in på detalj. Det har tagits föremål i beslag."

https://www.dn.se/sthlm/pojkar-misshandlade-i-timtal-pa-kyrkogard-misstankta-fornekar-brott/
Citera
2020-08-24, 22:11
Medlem
fiftyforfiftys avatar
När kan vi förvänta oss få veta namn?
Citera
2020-08-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Det är nästan som att media vill skapa svenska rasister.

HUR kan en journalist inte brinna för en historia som den här? Den innehåller:
- Minderåriga offer
- Kidnappning
- Grov misshandel
- Urinering och medveten förnedring

Men tydligen är det inte av medialt intresse?

Det går i dagsläget liksom inte att rapportera så mycket mer än det som redan finns tillgängligt. Det dröjer tills en förundersökning blir offentlig, då man kan ta del av förhör, bevisning etc.
Eller hur har du tänkt att media ska agera? Stövla in på sjukhuset och intervjua brottsoffren? Göra en intervju med brottsoffrens föräldrar så här nära inpå?
Citera
2020-08-24, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp

https://www.dn.se/sthlm/pojkar-misshandlade-i-timtal-pa-kyrkogard-misstankta-fornekar-brott/
Samma fenomen som vanligt. Vet du inte om att det hänt och aktivt letar efter artikeln så hittar du den inte. Hela deras nyhetssida är tom gällande detta. Finns endast i Stockholmsdelen, vilket väldigt få utanför Stockholm tittar på.

Så, jo. Media gömmer nyheter som detta. Det har pågått i åratal.
Citera
2020-08-24, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pruppmupp

Ja, Artiklarna finns såklart kvar att hitta om man söker,googlar eller gräver lite, Men de är "undanstädade" från nyhetssidor, De länkar dem inte och har inte headlines om händelsen.
Citera
2020-08-24, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Bara vanligt invandrarvåld mot vita ungdomar.. Invandrarna kommer gå fria och få en tillsägelse.
Offren kommer få men för livet.

Folk kommer fortsätta rösta för mer invandring och snart så är problemet löst.. Det finns inga vita kvar att våldta, misshandla och klä av nakna. Slutet gott allting gott.

Invandrare kan inte straffas i Sverige så polisen måste hitta en anledning till att beskylla offren som vanligt och sedan framställa förövarna som de egentliga offren.

Ständigt detta tycka synd om kriminella, bland media, rättsväsende, polisen.
Men att offren får men för livet glömmer man bort, svenska samhället är helt förstört.
Vore intressant att veta hur långt kriminalregister förövarna har, gissar att det inte var första gången.
Citera
2020-08-24, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxworks
Ja, Artiklarna finns såklart kvar att hitta om man söker,googlar eller gräver lite, Men de är "undanstädade" från nyhetssidor, De länkar dem inte och har inte headlines om händelsen.

Nyhetssajter uppdateras kontinuerligt. Det vill säga det kommer nya artiklar och lägger sig överst. Om osedvanligt många klickar på en viss artikel stannar den kvar långt upp på sidan under lång tid, annars åker den ner. Det har egentligen inte med värdering att göra utan att sajterna behöver ett jämnt flöde för att få trafik och sidvisningar till sajten.
Citera
2020-08-24, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Det går i dagsläget liksom inte att rapportera så mycket mer än det som redan finns tillgängligt. Det dröjer tills en förundersökning blir offentlig, då man kan ta del av förhör, bevisning etc.
Eller hur har du tänkt att media ska agera? Stövla in på sjukhuset och intervjua brottsoffren? Göra en intervju med brottsoffrens föräldrar så här nära inpå?

Och vad är.tillgängligt?
Vi vet allt detta redan, att offren pissats på, misshandlats och hållits gisslan - men det är inte stoff nog att redovisa för i media menar du?

Det finns t.ex en artikel som uteslutande handlar om atr Greta Thunberg har börjat i skolan idag, den är högt upp på Expressens sida och jag hittar ingenting som talar för att en grov misshandel, rån och pissning skett.

Det borde vara en ganska stor nyhet då den upprör och ger en bild av ungdomars vardag i dagens Sverige.

Ser att du kommenterat till medias försvar foera gånger i tråden, som atr du aktivt försöker försvara VARFÖR detta tystas ned.

Ska vi säga att vi ses här om en vecka och då kan ta diskussionen kring medias hantering kring detta? Min gissning är att den sista rubriken är skriven fr.om imorgon.

Fortsätt ta kuken du och sälj ut ditt folk, förhoppningsvis får jag dra den släckande kulan när du står vid massgravens kant sen
Citera
2020-08-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vossibop
Och vad är.tillgängligt?
Vi vet allt detta redan, att offren pissats på, misshandlats och hållits gisslan - men det är inte stoff nog att redovisa för i media menar du?

Det finns t.ex en artikel som uteslutande handlar om atr Greta Thunberg har börjat i skolan idag, den är högt upp på Expressens sida och jag hittar ingenting som talar för att en grov misshandel, rån och pissning skett.

Det borde vara en ganska stor nyhet då den upprör och ger en bild av ungdomars vardag i dagens Sverige.

Ser att du kommenterat till medias försvar foera gånger i tråden, som atr du aktivt försöker försvara VARFÖR detta tystas ned.

Ska vi säga att vi ses här om en vecka och då kan ta diskussionen kring medias hantering kring detta? Min gissning är att den sista rubriken är skriven fr.om imorgon.

Fortsätt ta kuken du och sälj ut ditt folk, förhoppningsvis får jag dra den släckande kulan när du står vid massgravens kant sen

Jag försöker förklara hur en nyhetssajt fungerar, inte vad jag själv tycker.
Det händer andra saker i världen än detta. Expressen behöver en nyhetsmix med sport, krim, trams, kändisar bland annat. De kan inte bara ha krim. för då tröttnar folk på krim. DN:s läsare är av tradition mer intresserade utrikespolitik, och så vidare.
Dessutom har dessa typer av rån tidigare uppmärksammats i bland annat SVT:s Agenda, de har till och med blivit så vanliga att de är ett eget begrepp, "förnedringsrån". Så det är inget "nytt", vilket så klart är hemskt. Men igen. Jag försökte förklara hur media, och i det här mer specifika fallet en nyhetssajt, fungerar.
Citera
2020-08-24, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herostratos
Det är snart glömt och sen är det Greta, dumma Trump och Idol för hela slanten igen. Svenskar i gemen gillar inte tanken på att landet är förlorat.

Det lär väl knappast vara första gången som gärningsmännen gör sig skyldiga till liknande grejer. Man kan undra hur många offer som undvikit att anmäla för att de är rädda för det nya herrefolket?

Påminner mig om denna händelse. Vem minns detta idag?: (FB) Två barn blev kidnappade, misshandlade, rånade och förnedrade på Emporia, Malmö 2018

Precis som du säger så kommer det vara bortglömt om några veckor.
Citera
2020-08-24, 23:57
Medlem
Förlåt om jag missat, men förstår inte riktigt var händelsen ägt rum. Gick förbi tidigare idag, på norra K-sidan, såg inget speciellt. Är det mer mot Haga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in