Citat:
Ursprungligen postat av
heavenorlasvegas
Det går i dagsläget liksom inte att rapportera så mycket mer än det som redan finns tillgängligt. Det dröjer tills en förundersökning blir offentlig, då man kan ta del av förhör, bevisning etc.
Eller hur har du tänkt att media ska agera? Stövla in på sjukhuset och intervjua brottsoffren? Göra en intervju med brottsoffrens föräldrar så här nära inpå?
Och vad är.tillgängligt?
Vi vet allt detta redan, att offren pissats på, misshandlats och hållits gisslan - men det är inte stoff nog att redovisa för i media menar du?
Det finns t.ex en artikel som uteslutande handlar om atr Greta Thunberg har börjat i skolan idag, den är högt upp på Expressens sida och jag hittar ingenting som talar för att en grov misshandel, rån och pissning skett.
Det borde vara en ganska stor nyhet då den upprör och ger en bild av ungdomars vardag i dagens Sverige.
Ser att du kommenterat till medias försvar foera gånger i tråden, som atr du aktivt försöker försvara VARFÖR detta tystas ned.
Ska vi säga att vi ses här om en vecka och då kan ta diskussionen kring medias hantering kring detta? Min gissning är att den sista rubriken är skriven fr.om imorgon.
Fortsätt ta kuken du och sälj ut ditt folk, förhoppningsvis får jag dra den släckande kulan när du står vid massgravens kant sen