2020-08-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Antingen så missuppfattade du situationen, eller så hoppades han på en snabbis i tvättstugan

Ja dum fråga egentligen. Haha!
Citera
2020-08-24, 22:10
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopol1
Jo, jag vet ju att detta inte är okej egentligen. Vi har haft en ganska djup svacka och han har som sagt svikit mitt förtroende för många år sedan. Antar jag lite sett det som att jag har ett frikort.

Men med allt detta sagt har ju tanken hela tiden varit att fortsätta leva tillsammans med min man. Vi har haft det fantastiskt ihop men ganska kass senaste åren vilket nästan resulterade i en separation nyligen.

Är ex grannen som person helt unik? Eller är han snarare ett hembygt villebråd i ditt sinne som du skapat p.ga situationen med din man?

Ibland undrar jag vad jag sätter för egenskaper hos andra beroende på vilken situation i livet jag befinner mig i. Ibland hittar jag folk som får bära upp vissa egenskaper och epitet.

Blir nyfiken på hur du fungerar
Citera
2020-08-24, 22:12
Avslutad
Citat:
Han har absolut en manlighet som är ovanlig samtidigt som han har väldigt snälla ögon och verkar lite blyg.

Men nej, du har ändå inte helt rätt. Han har varit den som varit uppenbart intresserad hela tiden. För mig började det sakta för ett år sen ungefär.

Han är otroligt sexig. Och jag har inte på över 10 år känt så över en annan man än min egen. Antar det är såhär det känns för många män som har närmre till attraktion bara av det fysiska än vi kvinnor. Vilken utmaning att stå emot denna känsla. Är nog bra vi flyttade därifrån.

Jag är reserverad och blyg och det hör nog till.

Exakt. Det börjar sakta, det byggs upp spänning. Det bekräftar att du är en kvinna...

Här kommer sanningen. Du kan njuta av den härliga upplevelsen utan att träffa honom.

Men tar det slut med din kille så är the peacock back in business!
Senast redigerad av Vermillions 2020-08-24 kl. 22:17.
Citera
2020-08-24, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pippipipparpippin
Är ex grannen som person helt unik? Eller är han snarare ett hembygt villebråd i ditt sinne som du skapat p.ga situationen med din man?

Ibland undrar jag vad jag sätter för egenskaper hos andra beroende på vilken situation i livet jag befinner mig i. Ibland hittar jag folk som får bära upp vissa egenskaper och epitet.

Blir nyfiken på hur du fungerar

Helt klart har dippen vi gått igenom, några gånger dessutom, påverkat mina känslor för min snubbe på ett negativt sätt. Till den grad att jag var redo att skita i allt och leva ensam.

Men...den här grannen. Vi snackar min stereotypa bild på hur en sexig man ser ut. Tatuerad, skägg, lite mage men ändå lätt för att bygga muskler(och hade det, iaf innan), ett gung när han går och på det snälla ögon som kan förvandlas till en jag vill sätta på dig blick. Vem hade inte gillat?
Citera
2020-08-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vermillions
Jag är reserverad och blyg och det hör nog till.

Exakt. Det börjar sakta, det byggs upp spänning. Det bekräftar att du är en kvinna...

Här kommer sanningen. Du kan njuta av den härliga upplevelsen utan att träffa honom.

Men tar det slut med din kille så är the peacock back in business!

Ja, kanske det. Men jag föredrar dominanta män. Vilket han ändå utstrålar att han är iom sin väldigt manliga energi. Annars brukar inte blyghet vara något jag dras till.
Sen antyder ju buset att det ändå inte skulle vara något att investera i. Jag är ändå en förhållandetyp och jag och min man är utöver vår dipp ett bra team. Men det är lätt att glömma när det rinner över.

Känns bara som att livet gör oss hårdare. Har alltid varit så himla moralisk och aldrig gjort fel. Varit lojal osv men insett att vi alla har vår egen resa och man kan bara till 100% lita på sig själv och knappt det. Gått från svart och vitt till grått kan man väl säga.
Citera
2020-08-24, 22:25
Medlem
Citat:
För att jag och grannen aldrig ens pratat med varandra och eftersom jag och min kille har 10+ år på nacken + barn. Men vi har haft det kass några år. Kanske bidrar.

Kanske det är bättre att du jobbar på ditt kassa förhållande än att flyr med tankarna på någon annan.
Citera
2020-08-24, 22:38
Medlem
Han e singel och man. Du är kvinna i förhållande. Mer sexigare än så blir det inte för honom att bita i det förbjudna förbjudna äpplet. Sen om du inte har haft bra med din hubbby gör ju också att gräset känns grönare på andra sidan. Go for it. Bite The apple
Citera
2020-08-24, 23:22
Avslutad
Citat:
Ja, kanske det. Men jag föredrar dominanta män. Vilket han ändå utstrålar att han är iom sin väldigt manliga energi. Annars brukar inte blyghet vara något jag dras till.
Sen antyder ju buset att det ändå inte skulle vara något att investera i. Jag är ändå en förhållandetyp och jag och min man är utöver vår dipp ett bra team. Men det är lätt att glömma när det rinner över.

Känns bara som att livet gör oss hårdare. Har alltid varit så himla moralisk och aldrig gjort fel. Varit lojal osv men insett att vi alla har vår egen resa och man kan bara till 100% lita på sig själv och knappt det. Gått från svart och vitt till grått kan man väl säga.

Den väsentliga skillnaden kan dock vara att man bara är blyg eller fåordig med människor man inte känner. Jag har svårt att lita på människor. Den reserverade 🦚 slår till när honan minst anar det.

Världen blir fulare. Vi vinner på att göra vad som är rätt eftersom att det alltid kommer slå tillbaka om man handlar utan moral.

Det var ändå bra att du skrev om ämnet. Det betyder trots allt att du bryr dig om nånting.
Citera
2020-08-24, 23:32
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Hade en granne i min förra byggnad som jag först inte la märke till direkt. Märkte däremot att han verkade finna mig attraktiv men inget jag tänkte mer på. Men, över tid, 1-2 år blev han mer intensiv i att visa att han tyckte om vad han såg med djupa blickar, leende och såg nästan ut som en nykär tonåring när jag kom gående ibland. Det märkliga var att jag själv började känna en otroligt stark dragning till honom då han blev betydligt snyggare och mer manlig under åren jag bodde där.
Kan tillägga jag är i förhållande och flyttade ganska nyligen därifrån. Jag funderar över vad han egentligen ville. Ibland kändes det som att han ville försöka ta kontakt men var för osäker och nån gång lät han sin hund lite snabbt få lukta på mig, sådär som hundar gör, och det kändes som att han på så sätt kanske tänkte vi skulle börja prata eller något.

Av någon anledning kan jag inte sluta tänka på honom, fel då jag är i ett förhållande. Jag funderar på varför han betedde sig som han gjorde. Energin blev så himla stark varenda gång jag såg honom till sist. Kan tillägga han har en jävligt busig utstrålning. Tänker han kanske håller på såhär med alla kvinnor och tar det han får.
Personligen har jag aldrig i förhållande känt mig såhär attraherad av någon att jag börjat tvivla på min förmåga till att hålla mig trogen. Nu när vi flyttat kommer jag inte se honom så ofta längre vilket typ gör mig ledsen. Hur sjukt! Och dessutom, vilken typ av man beter sig såhär mot någon i ett förhållande? En som verkligen är intresserad och vill ha kvinnan för sig själv om det nu inleds någon slags relation eller bara hoppas på ligg?

Vad killen ifråga ville är helt ointressant om du nu faktiskt flyttat därifrån. Mycket mer relevant är vad du egentligen vill.
Citera
2020-08-24, 23:52
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Du har 2 val.
1. Skit i honom.
2. Knacka på hos honom och ta reda på vem han är. Antingen är han inte så pass intressant som han verkar. Eller så blir han ännu mer intressant och du blir ännu mer kåt och kär i honom.

Det låter som att du har tröttnat på din man när du blir kär i din tidigare granne som du inte ens känner.
Citera
2020-08-25, 00:00
Medlem
Du har haft det knackigt i ditt förhållande under en lång tid och den här grannen har fått bli din lilla flyktfantasi. Du känner inte honom alls och är därför fri att fantisera hej vilt om hur han är.
Föreställ dig att han har Bert Karlssons röst och ringer dig för att fråga på Skaradialekt: Va jur du?
Sen är du vips inte kåt längre
Citera
2020-08-25, 00:28
Medlem
Blot-Svens avatar
Gräset är alltid grönare på andra sidan, och allt det där. Jag i en själv intyga att många personer är mer spännande på avstånd när man själv befinner sig i ett förhållande än när man sedermera blivit singel och fått kontakt med dem. Det är ändå bäst att drömma. En liten eskapism som gör vardagen ljusare. Inte säkert att det blir alldeles lyckat att göra verklighet av fantasierna. I värsta fall har man kastar bort det man har.

Det kan f.ö. vara svårt att hålla sig och inte le stort om man ser någon som man är verkligt förtjust i. Det måste inte betyda att man har verkliga baktankar eller vill försöka sig på något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in