Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2020-08-29, 21:02
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
Ni tjejer är lättlurade, punkt slut.
Utveckla.
Citera
2020-08-29, 21:11
  #98
Medlem
Inga konstigheter. Sök upp honom och ligg med honom. Du vet att du måste göra det. Få det överstökat. Betyder ju inte att ni kommer gifta er.
Efteråt kommer du gå vidare med ditt vanliga liv, vem vet, kanske lyckas du få igång ditt nuvarande förhållande så att det blir bättre mellan er.
Nämn självklart inget för killen vad du gjort, han har säkert likadana tankar om andra. Sådana är vi.
Citera
2020-08-29, 21:14
  #99
Medlem
sasos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopol1
Utveckla.


Ni letar efter killar som bara vill ligga med er.
Det finns familje killar som hade gett er ett bra familjeliv men
ni väljer bara den som har snyggast leende.
Citera
2020-09-05, 20:27
  #100
Medlem
Pippipipparpippins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monopol1
Jasså? Ja kanske är det en stereotyp bild jag har av män. Har ändå svårt att förstå att en del resonerar, att bara för att man är i förhållande kan man inte känna en dragning till någon annan mer än fysiskt eftersom man inte känner varandra. Med tanke på min egen kräsenhet och hur jag är allmänt vet jag nästan garanterat att det finns något mer jag dras till i en person än det yttre, om jag känner attraktion. Så mycket handlar om energi och vad ögonen säger. Alltså är chansen stor att där jag finner attraktion utvecklas det till något annat. Kanske gör detta mig till en naiv känslomänniska, vad vet jag Eller förväxlar jag kärlek med sex. Då skulle lika bra mitt över 10 år långa förhållande varit baserat på detsamma.
Vilken känsla är egnetligen vad? Jag tänker att vi rent språkligt försöker att sätta ord på fenomen som uppstår i den energin som bildas mellan fyra par ögon. Jag vet då inte vad den känslan heter. Jag vill inte tro att alla vi snubbar går runt hela dagarna och "spänner ögonen i trolovade brudar" för att får dörna på dem i 45 sekunder i tvättstugan. Jag vill tro mer om oss som människor. Jag vill även tro att oavsett kön hsr vi samma möjlighet till att romantisera, drömma oss in i blicken på den blick som möter vår.
Härligt att drömma
Citera
2020-09-05, 20:34
  #101
Medlem
Blot-Svens avatar
Det finns så oändligt många himmelska tjejer som går omkring på stan och i butiker och flaxar med sina stora ögon. Leenden från alla håll och kanter. Om självkänslan växer? Inte nämnvärt. Man måste vara mottaglig själv. Är man det, då känns det ibland som allt välkänt och invant är värt att ge upp för dessa främlingar som glider förbi och spelar sin roll med förförisk fulländning i livets teater.
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback