2020-08-24, 20:11
Medlem
Vet någon vad BO har för etnicitet? Hans efternamn låter som ett typiskt Balkan efternamn. Men för namnet har jag aldrig hört talas om. Sen ser GM lite brun ut som t ex arab/latino. Balkan folk är ljusare i hyn. Men någon som vet vad han var?
Citera
2020-08-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Helt grundlösa teorier om vad som ”ofta” händer. GM som åker i bil från Lidingö och noterar en hkp mot Lidingö har ingen anledning att köra crazy så att personal i hkp tänker att det är nog den där bilen (av hundratals bilar). Ja bra stresspåslag redan pga skjutningen men de flippar inte ur pga en hkp förrän de tydligt vet att hkp följer just deras bil.

så man är helt cool och håller fartbegränsningen, kör som inget hänt typ när man begått ett brott som generar livstid? Är skeptisk.....
Citera
2020-08-24, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tallen-Trolle
Är det han som va stammis på OKQ8 ?

Korrekt, han var inne nästintill varje dag. Vi alla i personalen är medvetna om hans tidigare domar.
Citera
2020-08-24, 20:18
Medlem
Runkebys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ping123
Vet någon vad BO har för etnicitet? Hans efternamn låter som ett typiskt Balkan efternamn. Men för namnet har jag aldrig hört talas om. Sen ser GM lite brun ut som t ex arab/latino. Balkan folk är ljusare i hyn. Men någon som vet vad han var?
Turko
Citera
2020-08-24, 20:19
Medlem
Citat:

Sannolikt Turkiet, finns några döda med samma efternamn och födda i Turkiet.
Citera
2020-08-24, 20:22
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinLooterKing
Har inte staten koll på dom?

Jag trodde bara fina killar som hamnat lite snett och sedan rehabiliterats fick jobba med killar på glid.

Jag är kanske naiv.

Hört talas om "Fryshuset" och "Lugna Gatan" i Stockholm? Om inte, läs på lite om dessa rekryteringsfabriker och du kommer få gåshud av avsmak... Lägg därtill varenda, djävla fritidsgård i "hooden", och vi har en rekryteringsbas utav faans like!
Citera
2020-08-24, 20:26
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Var han turk, Cengiz?
Citera
2020-08-24, 20:30
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Tack för bra info. Ja jag håller med om det du säger sett till bilderna. Antingen precis parkerat eller skulle precis åka. Skotten har träffat både i motorhuv och rutan som verkar tyda på att det är mest rakt framifrån det skjutits. Huvudet ser ju förvånansvärt intakt ut så det verkar inte orimligt att de träffar mest i kroppen/bröstkorgen.
Mest troligt är att gm följt efter bo, när bo stannar så åker gm förbi på vänster sida, stannar, kliver ur och gör sitt jobb.
Citera
2020-08-24, 20:32
Medlem
JustZlatans avatar
Så gärningspersonerna lyckades ta sig förbi vägspärrarna på Lidingöbron? Klantigt av polisen!

De bytte säkert bil i garaget vid centrum.
Citera
2020-08-24, 20:44
Medlem
Sonnenwendes avatar
Det stod en civil polisbil vid påfarten vid bron från norra Kungsvägen kl 19:30.
Märkligt att man fortfarande står vaktar så långt efter dådet.
Citera
2020-08-24, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skewie
Reparerar man verkligen bilar som människor avlidit i? Min gissning är försäkrinsbolaget löser in/säljer den till en bildemontering.

Jo Kronofogden har sålt såna bilar på sina auktioner bl.a. ””cash is king””
Citera
2020-08-24, 20:48
Medlem
Citat:
Han var från Turkiet! Från Tensta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in