Citat:
Ursprungligen postat av
bjurskan
Helikoptern var redan i luften, närmare bestämt i city och hade inte många minuter hit efter larmet kom. Om det är som det verkar med flyktbilen, har de efter skjutningen åkt till garaget och bytt bil för att sedan åka därifrån i lugn hastighet. Således borde helikoptern varit på plats innan bilbytet ens ägde rum.
Påminner om mordet på byggubben på Lidingö för runt 2 år sedan (?). Har svårt att köpa strategin att parkera en flyktbil vid centrum när man ser till platsen för brottet.
Jag kör från brottsplatsen till rondellen på c:a 15 sek-sen runt 10 sek max i rondellen, sen vänstersväng och brofästet ligger c:a 30 sekunder bort. Du kör över bron på c:a 1 min och kan välja åka av Ropsten med småvägar mot E18, eller svänga höger efter och komma upp vid Tegeluddsvägen och då ha minst 3 olika vägar ut, eller bara köra in i tunneln och du är framme vid Haga Norra på 5-6 min, det var ju knappast rusningstid. Att en helikopter skulle hinna dit på 4-5 min blir fånigt då det brukar ta 30-50 sek innan 112 ens svarar, sen ska operatören koppla in till Polisen, som i sin tur svarar mellan 2-3 min, jag har ringt många ggr i olika ärenden så säg 4-5 min innan helikoptern som var någonstans vid Västberga (?) tar sig över, sen ska dom fatta position och vrida sina IR-kameror m.m.
Dom här snubbarna var nog redan långt borta, och om dom nu skulle kolla efter en bil som kör fort kan jag bara meddela att var 4-5 bil drar på ordentligt innan tunneln så även här blir det svårt att avgöra brottsling från jäktat 08:a. Jag tror mer på uppgifterna att det tog c:a 35 min innan man la ut en järnridå. Eftersom han var stammis på Cirkle K och hade stort munläder, hade han ingen nytta av sina skyddade uppgifter, tyder faktisk mer på att han klassats som en golare som skulle fixas. Enda roliga i detta är att nästgårds granne är Lidingö Stadshus som borde ha hört skotten, alltid trevligt när verkligheten kryper in nära våra kommunalpolitiker.....