Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Det är ingen halmgubbe att påpeka att i bibeln står det massa kvinnohatisk trams.
som exemplet: "kvinnan tige i församlingen".
Om du inte klarar svara på detta, så well då klarar du alltså inte det, vilket är DITT problem och inte min "halmgubbe"
DU misstar sunt förnuft och civiliserat betende med kvinnohat, du gör det genomgående.
Försök formulera dina känslor i ord utan att appropriera Hipopkulturen....
Citat:
Samma sak med ditt trams om att en fru inte ska få tillrättavisa sin man offentligt.
Det var något du skrev, och alltså INTE min "halmgubbe".
Även det sunt förnuft. tänk om frun har fel.
Citat:
Och samma sak där klarar du inte svara för dig varför just fruar ska tvingas springa runt och bita sig i tungan när deras män gör fel nåsntans ute i offentligheten, eller varför gifta män plötsligt inte skulle klara att bli tillrättavisade om den som tillrättarvisar dem är hans fru, så är det ditt problem.
I hemmet, inte i ofentligheten...
Citat:
Konsekvensrna av att inneha idiotiska misogyna åsikter blir att man blir svarslös då åsikterna granskas.
Du har ju fel, igen från den stora listan med saker du inte förstår. Trots att du kan läsa dom om och om igen,
Citat:
Eller om du frågar mig konsekvenserna av att proppa sin hjärna full av bibeln i 20 år.
Allt du har , allt du ser, allt du kan förnimma, har du människor som i generationer proppat sin hjärna full med bibeln att tacka för.